کد خبر 1133645
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
وزیراطلاع رسانی سودان: برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل تحت فشار زیادی هستیم - کراپ‌شده

یک پایگاه صهیونیستی ضمن افشای جزئیاتی از سفر روز گذشته هیأت صهیونیستی به خارطوم، خبر داد که در این سفر، مشاوران رئیس جمهور آمریکا و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی حضور داشتند.

به گزارش مشرق، پایگاه صهیونیستی «واللا»، امروز (پنجشبنه)، به نقل از منابع آگاه جزئیاتی جدیدی از سفر هیأت صهیونیستی به خارطوم فاش کرد.

رادیو رژیم صهیونیستی، روز گذشته، از سفر هیئت رسمی این رژیم به سودان خبر داده بود و در عین حال، گفته بود که این سفر به منظور زمینه‌سازی برای اعلام عادی سازی روابط میان دو طرف انجام شده است.

بیشتر بخوانید:

زمان احتمالی سازش رژیم صهیونیستی با سودان

پایگاه خبری «عرب۴۸» به نقل از واللا گزارش داد که هیأتی صیهونیستی-آمریکایی در پروازی مستقیم با یک هواپیمای خصوصی از فرودگاه بن گوریون به فرودگاه «الخرطوم» سفر کرده است و پس از چند ساعت سودان را به مقصد فلسطین اشغالی ترک کرده است.

در این گزارش آمده است که «رونین برتس» مدیر کل دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و فرستاده «بنیامین نتانیاهو» معروف به «ماعوز» به همراه «میگل کوریا» مشاور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و رئیس اداره خلیج فارس  و شمال آفریقا در شورای امنیت ملی آمریکا و «اری لایتستون» یکی از مشاوران ارشد سفیر آمریکا در تل‌آویو در این پرواز حضور داشتند.

واللا فاش کرده است که افراد یادشده با «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان دیدار و گفت‌وگو کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

پمپئو: امیدواریم سودان سریعتر اسرائیل را به رسمیت بشناسد

منابع یادشده همچنین به واللا خبر دادند که احتمالا گفت‌وگوی سه‌جانبه میان آمریکا، سودان و رژیم صهیونستی، امروز، نیز ادامه خواهد داشت و هدف از آن، زمینه‌سازی برای یک گفت‌وگوی تلفنی میان ترامپ، نتانیاهو، البرهان و «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر دولت انتقالی سودان باشد.

طبق این گزارش، پیش‌بینی می‌شود که در پایان گفت‌وگوها بیانیه‌ای منتشر شود و در آن اعلام شود که خارطوم و تل‌آویو رسما تصمیم گرفته‌اند که جنگ را کنار بگذارند و فرایند تدریجی عادی‌سازی روابط را آغاز کنند.

این تحولات پس از آن صورت می‌گیرد که  «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، شامگاه روز دوشنبه در توئیتی اعلام کرد: «یک خبر فوق‌العاده! دولت جدید سودان که در حال حرکت در مسیر پیشرفت‌های بزرگ است با پرداخت ۳۳۵ میلیون دلار به قربانیان و خانواده‌های تروریسم موافقت کرد».

با آنکه منابع خبری پیشتر گزارش داده بودند که یکی از شروط سودان برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی حذف نام این کشور از فهرست تروریستی آمریکاست؛ اما مقامات سودانی تأکید کرده‌اند که حذف نام سودان ارتباطی با عادی‌سازی روابط با تل‌آویو ندارد.

«الی کوهن» وزیر دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیستی نیز امروز در گفت‌وگو با کانال ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در ارتباط با سازش تل‌آویو و خارطوم گفت: «عادی‌سازی روابط با سودان بسیار نزدیک است».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ایرانی IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    0 0
    ننگ بر خائنین به فلسطین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس