کد خبر 1133582
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۹

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز مقابله با شایعات سایبری درباره شایعه کمیاب شدن مرغ در رشت نوشت: اخیرا تصاویری مبنی بر کمیاب‌شدن مرغ در رشت و تشکیل صف‌های طویل جهت خرید آن، توسط شبکه‌های معاند  منتشر شده که با بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی روبه‌رو شده است.

با بررسی‌های انجام شده مشخص شد که این شایعه صحت نداشته و این صف‌ها در جلوی تعاونی‌هایی شکل گرفته که مرغ را با قیمت دولتی عرضه می‌کنند.

همچنین به گفته معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان هم اکنون ماهانه هشت میلیون قطعه در استان جوجه‌ریزی می‌شود و حاصل آنها تولید ۱۵ هزار تن گوشت مرغ است و گیلان هیچ کمبودی در تولید و عرضه گوشت مرغ در استان ندارد.

گفتنی است کشتارگاه‌های مرغ در لوشان، سیاهکل، آستانه اشرفیه، صومعه سرا و  رشت فعالیت می‌کنند که به طور متوسط روزانه ۴۵۰ تن لاشه مرغ در این کشتارگاه ها کشتار می‌شود و از این میزان ۵۰ درصد در استان توزیع و عرضه و بقیه به استان‌های دیگر به ویژه تهران ارسال می‌شود.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    2 0
    تو قم که شده اگر گیر بیاد قیمت دولتیش بیست و پهارصده اونم نفری دو تا
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    1 2
    زمانی که فیلم معدوم کردن جوجه ها را در فضای مجازی میفرستادند دولت ما با بازرسانش همه کجا بودند اما ما مردم عامی میدانستیم که کشتن جوجه ها نتیجه اش میشود ۲ برابر شدن قیمت مرغ اما باز هم خواب بود و جمعه هم که خبر را شنید دیگه جوجه ها همه مرده بودن.
  • رحیم IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    1 0
    مرغ تو کلانشهری مثل اصفهان کمیاب شده
  • احسان IR ۲۳:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    1 1
    تا دیروز جوجهای بیگناه زنده بگور کردید
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    2 0
    هیچوقت در هیچ چیز کمبود نداریم . کمبود یعنی کم شدن درآمد دلالها . همیشه وقتی قیمتهای دولتی بالا میره ، کمبودهای سنگین در عرض یک ساعت جبران میشه . مثل مرغ که قیمتها 25-20 درصد رفت بالا و یک ساعته فروشگاهها با تراکم مرغ مواجه شدن . اما نکته اینجاست که با افزایش عرضه قیمتا پایین نمیاد .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس