محصولات حلال

بعد از تعطیلی ده‌ها مسجد در فرانسه و یورش به خانه‌های مسلمانان این بار وزیر کشور فرانسه در اظهاراتی ضداسلامی خواستار حذف برچسب حلال از روی محصولات غذایی عرضه شده در فروشگاه‌های این کشور شده است.

به گزارش مشرق، اسلام‌ستیزی در فرانسه ابعاد تازه‌ای به خود گرفته. هفته گذشته به بهانه مبارزه با افراط گرایی بیش از 73 مسجد و مرکز اسلامی در این کشور بسته شد! به دنبال آن دولت این کشور که چندی پیش گفته بود، کفر گویی در فرانسه آزاد است، اعلام کرد شماری از مسلمانان این کشور را اخراج می‌کند.

بیشتر بخوانید:

پیش از آن و ماه گذشته نیز دولت ماکرون لایحه‌ای را به پارلمان ارائه کرده بود که به موجب آن سرمایه‌گذاری خارجی برای ساخت مساجد و مدارس مذهبی در این کشور ممنوع می‌شود. ماکرون در توجیه این لایحه مدعی شده بود «اسلام دینی است که در بحران به سر می‌برد».

حالا و در ادامه این پروسه عجیب اسلام‌ستیزی در فرانسه خبر رسیده که دولت فرانسه قصد دارد جلوی پخش محصولات حلال را در مراکز فروش این کشور بگیرد. وزیر کشور فرانسه در گفت‌وگو با یک شبکه محلی مخالفت خود را با وجود بخش مخصوص به محصولات حلال اعلام کرده است.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، «جرالد دارمانین» در این ارتباط گفته وجود بخش محصولات غذایی حلال او را شوکه می‌کند و او شخصا از وجود این بخش ناراحت است: «نباید در این فروشگاه‌ها بخش‌هایی ویژه برای آن محصولات وجود داشته باشد. مذهب‌گرایی یا فرقه‌گرایی به‌ این صورت آغاز می‌شود و سرمایه‌داری در این خصوص مسئول است»!!

بهانه دور جدید اقدامات ضد اسلامی دولت فرانسه به حادثه مشکوکی برمی‌گردد که شامگاه جمعه در این کشور رخ داد.

جمعه گذشته یک معلم تاریخ فرانسوی کاریکتورهایی اهانت‌آمیز از پیامبر اکرم (ص) را برای دانش‌آموزان خود به نمایش گذاشت؛‌ اقدامی دولت فرانسه می‌گوید باعث شد او یک جوان با چاقو او را به قتل برساند.

طبق گزارش آناتولی وزیر کشور فرانسه با حمایت از اقدام این معلم، گفته شبکه‌های اجتماعی در «تروریسم و بنیادگرایی» نقش مهمی دارند.

دولت فرانسه و مقامات این کشور به بهانه آزادی بیان توهین به مقدسات نزدیک به 2 میلیارد مسلمان جهان را مجاز می‌دانند ولی همزمان پخش محصولات اسلامی در فروشگاه‌های این کشور قلب آنها را جریحه‌دار

می‌کند. بد نیست یادآوری شود، انتقاد از افسانه هولوکاست در فرانسه ممنوع و جرم است!

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • GB ۰۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    4 0
    مرگ بر دشمنان اسلام و مسلمین
  • محمود IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    5 0
    فرانسه مهد نقض حقوق بشر، نژاد پستی و حمایت از توهین به اعتقادات دیگران شده
  • عزت FI ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    3 2
    مقصر همه اینها آن فرد بود که معلم را کشت و سرش را برید.البته قتلش واجب بود که به حضرت محمد(ص) اهانت کردن پیغمبر بیش از ۱/۵ میلیارد مسلمان. ولی نمیبایست سرش را میبرید.فرانسه کشور مسیحی هاست نه مسلمانان اگر واقعیت را قبول کنیم.آیا ایران اسلامی اجازه خواهد داد مثلأ دانشجویان مسیحی در ایران قصابی و کبابی گوشت خوک دایر کنند.
    • امیررضا IR ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۷
      0 0
      گوشت خوک که بر ما حرامه،ولی ایا مسیحی ها خوردن گوشت حلال رو حرام می‌پندارند که بخوان جلوی توزیعش رو بگیرن؟
  • ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    2 0
    فقط یه سر بریده شده ببین چه قیامتی کردن،واقعا چرا نمی ذارن مسلمونها از کشور فرانسه استفاده کنن بعد می گن آزادی وجود داره فرانسه متعلق به همه مسلمونهاست ،فرانسه خاک اسلام است مثل غره باق یاساشین فرانسه
  • عزت FI ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    0 0
    تو این کشور پرچم آبی سفید که من هستم جوانانی پیدا میشود شب به ۱۱۲ زنگ میزنند پلیس آمبولانس و آتش نشانی همه شماره ۱۱۲ است و تقاضای کمک میکنند که ترس تمام وجودشان را فرا گرفته و جرأت ندارند بخوابند خخ..یا اینکه رفیق نارفیق کوچه بازاری دارم با ۳۵ سال وقتی مست نیست جرأت نمیکند به فروشگاهای بزرگ برود برای خرید خخ... حتی در کنار من و گاهی من را وادار میکرد که با او بودم کلی دیگر راه بپیمائیم و از فروشگاه کوچک سیگار و نوشابه بخرد.باور کنید!؟ حالا ببین سر بریده چه میکند با اینها.
  • عزت FI ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    0 0
    البته دیوانه هم زیاد دارند.وقتی میخواهند خودکشی کنند؟ با ماشین سواری از عمد شاخ به شاخ تصادف میکنند با تریلی.ضرب المثل حرف مردم این کشور است که میروم خودم را می اندازم زیر تریلی.با اتوبوس هم شاخ به شاخ نمیکنند فقط تریلی
  • LB ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    5 0
    خدا لعنتشون کنه تروریستهای عوضی فرانسوی رو که سالهای سال صدها هزار مسلمان را کشتند اما الان یک تروریست تندروی مورد حمایت خودشان را بهانه اسلام ستیزی کرده اند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس