رویکرد جدید وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: از شنبه آینده پلیس برخورد جدی‌تر همراه با جریمه را آغاز خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از صداوسیما، علیرضا رئیسی در گفتگو با تیتر امشب با بیان اینکه روزانه ۴۰ هزار تست کرونا در کشور گرفته می‌شود، گفت: با افزایش تست‌های بیشتر تعداد افراد کرونایی هم بیشتر شناسایی می‌شود.

بیشتر بخوانید:

او دلیل افزایش تعداد مبتلایان در چند روز اخیر افزایش تعداد تست از ۲۵ هزار به ۴۰ هزار تست در روز اعلام کرد.

وی علت افزایش فوتی‌ها را هم رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی بیان کرد.

معاون وزیر بهداشت از برنامه ریزی منسجم در روزهای نخست شیوع کرونا در کشور (اواخر اسفند سال گذشته) گفت و افزود: به مرور زمان تعدادی از استان‌ها به ویروس کرونا گرفتار شدند. بعد از هر دوره تعطیلات و عادی سازی شرایط خیز بیشتر ابتلاء به کرونا هم بیشتر شد.

رئیسی با بیان اینکه میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به ۴۲ درصد رسیده است، گفت: در مرحله نخست غربالگری بیش از ۷۸ میلیون نفر با تلفن ۴۰۳۰ غربالگری شدند.

او با نگاهی به عملکرد چند ماهه وزارت بهداشت در خصوص بیماری کرونا گفت: مرحله دوم غربالگری در اردیبهشت ماه گذشته برای افراد آسیب پذیر انجام شد. روزهای نخست تست کرونا درکار نبود.

وی گفت: بیماری فقط کرونا نیست، به غیر از بیماران کرونایی، بیماران قلبی و دیگران هم در بیمارستان‌ها بستری اند و به خدمات بهداشتی و درمانی احتیاج دارند.

او گفت: کشور ما از جمله کشورهایی بود که برای دست کم ۱۳۰۰ شغل پروتکل و دستور العمل‌های بهداشتی نوشته شد.

رئیسی درباره محدودیت‌های تردد در تعطیلات آینده گفت: محدودیت فقط تردد بین شهری و استان‌ها نیست. محدودیت تردد در درون شهری هم وجود دارد.

او با بیان اینکه بیشترین سفر از دو استان تهران و البرز به سمت شمال کشور انجام می‌شود، افزود: شرط ایجاد محدودیت تردد در چند روز گذشته که برای ۵ شهر انجام شد؛ قرار گرفتن در وضعیت قرمز و کلان شهری بودن آن بوده است.

معاون وزیر بهداشت از هفت استراتژی وزارت بهداشت برای تشدید کنترل شرایط کرونایی خبر داد و گفت: تشدید نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به کمک پلیس و نیروی انتظامی، نظارت و بازدید متخصصان بهداشتی و مردمی بر اماکن مختلف از جمله راهکارهای مقابله با کرونا است.

وی گفت: از شنبه آینده پلیس برخورد جدی‌تر همراه با جریمه را آغاز خواهد کرد.

ارسلان زارع استاندار گیلان گفت: این استان از نظر وضعیت شیوع کرونا درحالت قرمز قرار دارد.

او با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در میزان آمارها تأثیر گذار است گفت: استان گیلان جز اولین استان‌هایی بود که به ویروس کرونا مبتلا شد.

استاندار گیلان از هموطنان خواست در این شرایط به گیلان سفر نکنند.

استاندار اصفهان هم از تشکیل ستاد متمرکز نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این استان خبر داد و گفت: تعطیلی مراکز مختلف بعنوان شکست در مقابله با کرونا است.

عباس رضایی گفت: رعایت موازین بهداشتی یک ضرورت است. در کنار این نظارت‌ها و اهمیت دادن به سلامت شهروندان باید معیشت و اقتصاد جامعه و صلاح اصناف را هم در نظر بگیریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    2 60
    خود مردم گیلان از راه های فرعی مسافر رو وارد شهر هاشون میکنن.
  • ایوانی IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    6 0
    آقای مسول با مردم صادق باشید افزایش فوتی ها مرتبط با رعایت پروتکل های بهداشتی قبل از ورود به بیمارستان هاست یا اینکه ناشی از پروتکل های درمانیه؟
  • IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    2 0
    از شنبه آینده؟!!!! نمیدونم چرا این دولت وعده انجام همه کار ها رو به شنبه میده! از همین الان... وقت کمه چرا اینهمه سهل انگاری از اونطرف میگین برخی رعایت نمیکنن از اینطرف برا برخورد میگین ان شاءالله از شنبه آینده؟!!! وقت تنگ است برادر بیا تا صف دشمن شکنیم
    • IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      1 0
      تز زمین بدهیم زمان بخریم ....
  • DE ۰۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    12 0
    بیماران بستری در بیمارستان ها که فوت می کنند. چه پروتکل بهداشتی را رعایت نکرده اند. چرا همیشه مدیران از مردم مایه می گذارند؟ هیچ مدیری در این کشور خطا کار نبوده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • علیرضا IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    1 0
    همین که میگن از هفته آینده یعنی که جدی نیست!!
  • جمعی از معلمان از اردبیل SG ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    0 3
    دولت باید بدون اغماض جریمه کند و این جرایم را صرف افزایش حقوق معلمان کند بهتر است مالیات مشاغل دو برابر شود و حقوق کارکنان سایر دستگاه ها کم شود.
    • IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
      0 0
      نخیر مفت خورا.این پول باید به پرستارها برسد که بیماران را درمان میکنند .نه توی مفت خود که در خانه نشستی .
  • BE ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    2 1
    این سیستم مسخره غربی را کنار بگذارید -- ما ابن سینا داشتیم -- کتابش تا ۱۹۰۰ تو این خراب شده شیطان پرست غرب درس میدادند ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس