رئیس سازمان الحشد الشعبی: رابطه خوبی با حزب دموکرات کردستان عراق داریم

رئیس سازمان الحشد الشعبی در پی حوادث مشکوک اخیر برای ایجادفتنه در عراق تاکید کرد که این سازمان رابطه خوبی با حزب دموکرات کردستان عراق و رهبری آن دارد و محافظ مقر این حزب در بغداد بوده است.

به گزارش مشرق، رئیس سازمان الحشد الشعبی بر آمادگی این سازمان برای ارائه کمک در رابطه با  شناسایی عاملان حادثه الفرحاتیه تاکید کرد و قول داد که تمام اقدامات علیه کسی که محکومیتش در این پرونده ثابت شود، انجام خواهد شد.

«فالح الفیاض» امروز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی عراق درباره جنایت کشتار چند غیرنظامی در منطقه «الفرحاتیه» در استان صلاح الدین عراق گفت:«مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، توجه قابل توجهی به این حادثه داشته است و  ما در همین رابطه با یک هیئت رسمی امنیتی به الفرحاتیه رفتیم تا پیگیر حادثه شویم و در این باره تحقیقاتی انجام داده‌ایم.»

او بر آمادگی سازمان الحشد الشعبی برای ارائه کمک و پشتیبانی در این پرونده تاکید کرد و گفت: «همه اقدامات را علیه کسی که جرمش در این قضیه ثابت شود، اتخاذ خواهیم کرد.»

رئیس سازمان الحشد الشعبی در بخش دیگری از سخنانش در واکنش به اظهارات اخیر هوشیار زیباری یکی از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق علیه الحشد الشعبی گفت: «مسئولین الحشد الشعبی روابط خوبی با مسعود بارزانی و رهبری حزب دموکرات کردستان دارند، زیرا ما در موضع دفاع و حفاظت از مقر حزب دموکرات بودیم.»

الفیاض با بیان اینکه فرهنگ سوزاندن و به آتش کشیدن در مقطع اخیر در عراق رایج شده است، گفت: «هر اعتراضی در عراق با سوزاندن و تخریب مقرها همراه شده است. این اقدامات محکوم است و یک عمل مجرمانه است که بر اساس قانون، عاملان آن مجازات می‌شوند.»

الفیاض در پایان سخنانش وجود هر گونه نامه‌ای از سوی «جنین پلاسخارت» نماینده سازمان ملل در عراق به عبدالعزیز المحمداوی» (ابوفدک)، رئیس ستاد عملیات الحشد الشعبی را تکذیب کرد و گفت این یک دیدار روتین و عادی بود.

 زیباری از رهبران حزب دموکرات کردستان عراق که زمانی وزیر خارجه و وزیر دارایی عراق بود، اخیرا در یک مصاحبه تلویزیونی مدعی شد که حمله به پایگاه آمریکایی «الحریر» در اربیل به این دلیل صورت گرفت که گروه‌های مقاومت گمان می‌کنند منطقه کردستان به آمریکا نزدیک است.

وی در ادامه ادعاهای خود به الحشد الشعبی که یک نهاد رسمی دولت عراق به شمار می‌رود، توهین کرد و گفت که گروه‌های مقاومت بغداد و اربیل را هدف قرار می‌دهند، کاری که پیش‌تر تروریسم داعش انجام می‌داد.

این اظهارات عضو رهبری حزب دموکرات کردستان عراق با واکنش‌های گسترده همراه شد. صدها نفر از هواداران الحشد الشعبی روز شنبه در واکنش به سخنان هوشیار زیباری در مقابل مقر حزب دموکرات در منطقه الکراده بغداد تجمع کرده و بخش از این ساختمان به شکلی مشکوک به آتش کشیده شد.

از سوی دیگر فرماندهی پلیس استان صلاح الدین در شمال عراق شنبه هفته جاری با صدور بیانیه‌ای از ربوده شدن ۱۲ غیر نظامی از اهالی منطقه «الفرحاتیه» واقع در شهرستان «بلد» در جنوب این استان، از سوی یک گروه مسلح ناشناس خبر داد.پس از آن اعلام شد که اجساد هشت نفر از این ربوده‌شدگان پیدا شده که همگی با شلیک گلوله جان خود را از دست داده‌اند و سرنوشت چهار نفر دیگر هنوز مشخص نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    0 0
    مرگ بر نیرنگ یانکی
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    0 0
    باید حملات به سفارت آمریکا و عربستان شروع شود
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    0 0
    دین ندارید آزاده باشید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس