پورابراهیمی: ۲۰۰۰ میلیارد تومان منابع بانکی برای صادرات محصولات کشاورزی با اولویت پسته اختصاص داده شد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: پیش ‌ بینی می‌شود دو هزار میلیارد تومان منابع بانکی برای صادرات محصولات کشاورزی با اولویت پسته اختصاص داده شود.

به گزارش مشرق، محمدرضا پورابراهیمی امشب در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یکی از چالش‌هایی که در حوزه صادرات غیرنفتی وجود دارد نحوه تسویه ارز صادراتی است اظهار داشت: ‌بعد از محدودیت‌های ارزی بانک مرکزی در تصمیمات خود که محدودیت‌هایی را در برگرداندن ارز صادراتی ایجاد کرد صادرکنندگان به ویژه در بخش کشاورزی با مشکل روبه‌رو شدند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در چند هفته اخیر جلسات متعددی با رئیس کل بانک مرکزی، وزیر صنعت، معدن و تجارت و سایر مسئولان مرتبط برگزار کردیم این اتفاق افتاده که تعهدات مربوط به صادرات بر اساس رویکرد جدید انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه استان کرمان بخش عمده صادرات پسته کشور را دارد گفت: توافق شد که صادرکنندگان بتوانند حواله صادراتی خود را به یک واردکننده بدهند که واردات کالاهای ثبت سفارش شده را انجام بدهند.

پورابراهیمی با اشاره به راهکار دوم توافق شده در این ارتباط بیان کرد: صادرکنندگان می‌توانند خودشان واردکننده کالا شده و به ازای صادراتی که انجام می‌دهند واردات کالا داشته باشند.

وی با بیان اینکه در حالت سوم صادرکنندگان می ‌توانند به جای عرضه ارز خود با نرخ نیمایی در سامانه آن را با نرخ رسمی ارز، صادرات خود را انجام بدهند گفت: پیش ‌ بینی می‌شود روند صادرات از هفته آینده پرشتاب شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به اینکه عمده محصولات صادراتی کشاورزی استان کرمان پسته و خرما است افزود: همه ساله در ایام برداشت محصول در تهران جلساتی با حضور مسئولان ارشد استان برگزار می‌شود تا اعتبارات ریالی برای صادرات این محصولات را بگیریم.

وی با بیان اینکه حدود دو هفته قبل این جلسه برگزار شده گفت: حدود ۸۰۰ میلیارد تومان منابع مالی برای صادرات پسته از سال گذشته وجود دارد و بیش از هزار میلیارد تومان برای سال ۹۹ نیز منابع مالی در اختیار صادرکنندگان قرار گرفت.

پورابراهیمی افزود: در مجموع پیش ‌ بینی می‌شود دو هزار میلیارد تومان منابع بانکی برای تأمین سرمایه در گردش برای صادرات محصولات کشاورزی با اولویت پسته اختصاص داده شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس