سؤال از وزیر ورزش برای پولی که از شستا به ویلموتس داد - کراپ‌شده

نماینده مردم اصفهان در مجلس از سوال از وزیر ورزش و جوانان در خصوص چرایی عدم پرداخت کامل دومیلیون یورویی که برای ویلموتس از شستا که حق کارگران و بازنشستگان است گرفتند و تاکنون برنگردانده‌اند،خبر داد.

به گزارش مشرق، عباس مقتدایی عنوان کرد: مجلس شورای اسلامی بر روی معیشت کارگران و بازنشستگان حساس است و این حساسیت را به طور ویژه بارها به دولت و وزرا منتقل کرده است و در حوزه تقنینی نیز به این مبحث نگاه ویژه دارد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس شورای اسلامی گفت: سازمان تامین اجتماعی، خانواده بزرگی را تحت پوشش دارد و عملکرد و بازدهی آن بسیار برای مجلس مهم است، در همین خصوص ما نظارت ویژه‌ای بر اموال بازنشستگان که در اختیار شرکت‌هایی همچون شستا، صندوق بازنشستگی، صندوق فولاد و... داریم و با حساسیت باید فعالیت این مجموعه‌ها رصد شود.

وی مطرح کرد: شنیده‌ها و برخی گزارش‌ها حاکیست سال گذشته وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون فوتبال مبلغ دو میلیون یورو از شرکت شستا جهت پرداخت مطالبات سرمربی بلژیکی سابق تیم ملی دریافت کرده‌اند و تاکنون آن را به طور کامل بازنگردانده‌اند.

مقتدایی افزود: انتشار این خبر به طور جدی باعث گلایه‌مندی بازنشستگان و کارگران شد و گفتند چرا از شرکت شستا که به جامعه کارگری و بازنشستگی تعلق دارد، این مبلغ پرداخت شده است و اظهار داشتند پرداخت مطالبات یک مربی فوتبال وظیفه وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون مربوطه است و چرا این پول از شستا دریافت یا به تعبیری قرض گرفته شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ادامه اظهار کرد: این گلایه گ‌مندی بازنشستگان به مجلس شورای اسلامی رسید و نمایندگان از طریق تذکرات متعدد و سوال از وزیر کار این انتقاد جدی را مطرح کردند؛ حال هفت ماه از سال 1399 گذشته و وزارت ورزش و جوانان این پول قابل توجه ارزی را به طور کامل پرداخت نکرده است و تاکنون در این زمینه پاسخ روشنی نداده است، به نظر می‌ رسد آنطور که باید و شاید این وزارتخانه اراده محکمی در بازگرداندن دو میلیون یورو از اموال بازنشستگان و کارگران را ندارد و به همین دلیل با طرح سوالی از وزیر ورزش و جوانان، ایشان را به مجلس فراخوانده‌ام و آقای سلطانی‌فر باید بیایند و پاسخ خود را برای تأخیر و عدم پرداخت کامل این رقم به نمایندگان بدهند.

وی خاطرنشان کرد: در مسیر مردم و مخصوصا بازنشستگان نمی‌گذاریم حقی از آنان ضایع شود و با هیچ وزیری تعارف نداریم؛ دو میلیون یورو مبلغ اندکی نیست و این مبلغ در صورتی‌که در اختیار شستا بود، می‌توانست منافع خوبی برای بازنشستگان و کارگران عزیز ایجاد کند ولی وزارت ورزش و جوانان آن را تاکنون به طور کامل پرداخت نکرده و طبق اعلام مدیران شستا، این شرکت از فدراسیون فوتبال شکایتی را در دادگاه تنظیم کرده است.

مقتدایی افزود: آن موقع که وزارت ورزش و جوانان، این پول را به آسانی اخذ کرد و به تعبیری کار خود را راه انداخت، باید به فکر برگشت آن هم می‌بود و انشاالله در مجلس باید پاسخگوی عدم انجام تعهدات و بازگرداندن این مبلغ در موعد مقرر باشند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس گفت: همین تاخیر در پرداخت نیز اشکال دیگری دارد و آن این است که با افزایش و نوسانات قیمت ارز، هم اکنون وزارت ورزش و جوانان باید چندین برابر قبل این مبلغ را تهیه و پرداخت کند، درحالی‌که اگر در زمان مقرر این کار را انجام می‌داد، بار مالی کمتری بر روی دست وزارتخانه و فدراسیون می‌گذاشت.

وی در پایان اظهار کرد: این سوال با امضا و حمایت نمایندگان، به کمیسیون فرهنگی مجلس ارجاع شد و بزودی در دستور کار قرار می‌گیرد و آقای وزیر باید به کمیسیون بیایند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ﻣﺠﺘﺒﻲ IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    اﺧﻪ اﺯ ﻛﺠﺎ ﺑﻴﺎﺭﻥ ﭘﻮﻝ ﺑﺪﻥ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ! اﺯﻳﻪ ﺟﺎﻱ ﺩﻳﮕﻪ ﭘﻮﻝ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﻴﮕﻴﺮﻧﺪ ﺩﻭﺑﺎﺭﻩ ﺑﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﻣﻴﺪﻧﺪ اﻟﺒﺘﻪ اﮔﻪ ﺑﺪﻥ
  • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    0 0
    دزدی از جیب بازنشستگان و بیمه پردازها. طرف قرضی رو میگیره و میدونه هیچ وقت قرار نیست پرداخت بشه، چندزمانی دیگر هم ترک پست میکنه. این نحوه ی مدیریت داخل کشور ما کارش از شوخی گذشته، احمقانه است. هیچکس مسئول تصمیماتش نیست، این چه وضعیه؟
  • IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    0 0
    مسولین فدارسیون و شخص وزیر ورزش میخان این موضوع رو کش بدن تا دوره این دولت تموم بشه و طبق روال بگن ما الان رئیس نیستیم و به ما مربوط نیست و قطعا همچین اتفاقی خواهد افتاد -این وسط کی مثل همیشه ضرر میکنه مردم چون دیوار کوتاهتر از مردم و بیت المال هیچ وقت پیدا نمیشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس