کد خبر 1133268
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳
جمعیت نمایه مردم نمایه

عضو شورای شهر تهران از معکوس شدن روند مهاجرت در پایتخت به دلیل شرایط کرونا خبر داد و گفت: وضعیت تهران به لحاظ کرونا به سمت خطرناک شدن پیش رفته و تعطیلی شهر ضرورت دارد.

به گزارش مشرق، حسن خلیل‌آبادی عضو شورای شهر تهران، درباره وضعیت کرونا در پایتخت، اظهار داشت: تهران به لحاظ فوتی‌های ناشی از کرونا طی روزهای گذشته بیشترین آمار را داشته و بدترین وضعیت را به لحاظ شیوع کرونا در پایتخت شاهد بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

نمکی:با خواندن گزارش‌های کرونایی هرشب استرس دارم/ نگرانم به سیاه چاله کرونا بیفتیم

وی با بیان اینکه وضعیت تهران به لحاظ شیوع کرونا بسیار نگران‌کننده است، گفت: در صورتی که تمهیدات ویژه و عاجل جهت مقابله با این بیماری اتخاذ نشود وضعیت به سمت خطرناک‌ شدن پیش خواهد رفت.

این عضو شورای شهر تهران گفت: تجمع‌های خانوادگی و حضور کارمندان در ادارات به موضوع شیوع کرونا دامن زده است و تجربه اسفند سال گذشته نشان می‌دهد که اگر تعطیلات در پایتخت به صورت جامع اجرایی شود شاهد کاهش آمار ابتلا به کرونا خواهیم بود. به دلیل تعطیلات نوروز در اردیبهشت آمار متوفیان به کرونا به کمتر از ۱۰ نفر رسید و اگر اکنون هم تعطیلات سراسری اعلام شود زنجیره کرونا قطع خواهد شد.

ببینید:

فیلم/ روز سیاه ابتلا به کرونا در کشور

خلیل‌آبادی بیان داشت:‌هر چند که شرایط مالی و اقتصادی بسیاری از خانواده‌ها مناسب نیست ولی اکنون موضوع جان مهم تر از مسأله اقتصاد است و هر یک نفری که به دلیل کرونا در کشور جان خود را از دست می‌دهند تبعات بیشتری برای خانواده و جامعه دارد و در آینده با سوگ‌های انباشته شده و مشکلات مضاعف و در هم تنیده مواجه خواهیم شد.

وی تصریح کرد: در پاییز و زمستان و هر سال تعطیلات ۵ تا ۶ روزه به دلیل آلودگی هوا اتخاذ می‌شد که می‌توانیم امسال نیز این تعطیلات را به همه ادارات و اصناف تأمین دهیم تا وضعیت کرونا بهبود یابد.

عضو شورای شهر تهران  اعلام کرد: آمار متوفیان کرونا در تهران افزایش یافته و در دوشنبه هفته جاری ۱۶۰ نفر در بهشت زهرا (س) به دلیل کرونا تغسیل و تدفین شدند.

خلیل‌آبادی گفت: آمار متوفیان کرونا در تهران بالاتر از متوسط کشوری است چرا که تهران جمعیت بیشتری را در خود جای داده و یک در هم تنیدگی دارد و برخی هم قبلا برای درمان کرونا از شهرستان‌ها به تهران آمده بودند و همین باعث افزایش آمار متوفیان ناشی از کرونا در پایتخت بوده است.

وی خاطرنشان کرد: البته در هفته‌های اخیر قضیه مهاجرت معکوس شده و به دلیل پر بودن تخت‌های بیمارستانی و نبود ظرفیت جهت بستری بیماران مبتلا به کرونا، خانواده‌های آنها نسبت به انتقال عزیزانشان به سایر شهرها اقدام کرده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    6 3
    به ولایت برگشتن
    • NL ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      6 1
      شما چرا بر نمی گردی؟
  • IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    1 1
    دوباره به وقت خوشی میان اینها فراریای زمان ناخوشی تهرانند
  • DE ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    6 14
    پارسال که تندتند هواپیما به چین رفت و آمد میکرد بایستی نگران بودید
    • NL ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      0 0
      نه خب. ناراحت چی باشن.
  • US ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    1 4
    آخیش اصلاحاتچی ها درویلاهاو کاخ های باستی هیلز بدون مزاحمت مستضعفین راحت زندگی میکنند
  • IR ۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    خدایا شکر
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    8 0
    مهاجرت به تهران بدلیل کرونا معکوس شد! که البته واقعیت ندارد، آنها که دیگر نمی آیند، بدلیل هزینه های سرسام‌آور زندگی قید حضور در تهران را زده‌اند، و از دیگرانی که در تهران هستند، برخی در تنگنای مالی ناشی از شرایط کرونا کم کم تهران را ترک می کنند، و برخی غرور دارند و برگشت به شهر و دیار خویش را برنمی تابند، زیرا به اندک درآمد دلخوش کرده و شهرنشینی برایشان یک برند در بین فامیل شده، پس هرکه رفته و یا خواهد رفت، یحتمل بلکه قطعاً سبد هزینه خانوار برایش به وضع بدی خالی شده، و رمق ماندن و پنجه افکندن به غول گرانی تهران ندارد،
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    2 1
    بسلامت. ممنون. تهران تا منفعت داره همه میان. عیالوار میشن. در شهرشان ملک و منال میخرن. اما تا اینجان میشن تهرانی. ما مجبوریم بچپیم تو چهار دیواری. اما وقتی تهران بد شد هواش کثیف. خیابوناش شلوغ. کرونا موج میزنه. تشریف می برن ولایت. بیچاره اهل تهران که جایی ندارن. الته بعضی ویلا دارن. خخخخ ما که نداریم موفق باشید اما هوا خوب شد نیاین.آب هم کم شده بپاشیم پشت سرتون برگردین.پس همون جای خوب که رفتین بمونین.
  • مظلوم IR ۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    2 0
    خدا به داد شهرستان ها برسه !!!به مرز انفجار کرونا میرسن!!!
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    2 0
    هرکس از هموطنان عزیزمان در هر جاهست به سلامت باشند ودل خوش
  • CA ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    4 0
    چرا افغانها برنمیگردن؟ بعد میرم میگند ایران و ایرانی بد هستند! شما اگر تونستید این لیبرال اصلاح طلب طلبکار رو به انسانیت برگردونید این جمعیتی هم که اومدن تهران برمیگردند !
  • IR ۲۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    0 0
    تعطیل میکنند بعد یک مشت نادان بلند میشوند میروند مسافرت . حتما باید لوله تانک رو سرشون باشه بمونن تو خونه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس