سردار محمد قنبری رئیس پلیس آگاهی ناجا

سردار قنبری به شایعات و اخبار منتشره درخصوص کتک زدن مجرمان و متهمان توسط مأموران ناجا واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، سردار محمد قنبری رئیس پلیس آگاهی ناجا در برنامه تلویزیونی چاپ اول اظهار کرد: تعداد پرونده‌هایی که به پلیس آگاهی ارجاع داده می‌شوند و به نتیجه می‌رسند، در نوسان است.

بیشتر بخوانید:

استاندار تهران: ۶۵ درصد مجرمان تهران متعلق به خارج استان هستند

وی با بیان اینکه در ۶ ماهه نخست سال جاری ۷۲ درصد از پرونده‌های ارجاع شده به آگاهی، منجر به کشف شدند، گفت: سایر پرونده‌ها نیز در دست اقدام هستند و اقدامات همکاران ما برای کشف آن‌ها ادامه دارد.

سردار قنبری افزود: برخی از پرونده‌ها به لحاظ اثری که در جامعه دارند دارای اولویت هستند.

بیشتر بخوانید:

اما و اگرهای تشهیر اراذل و اوباش

رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: ما امنیت را از دو بعد عینی و ذهنی مورد بررسی قرار می‌دهیم.

وی با بیان اینکه بعد عینی امنیت وضعیتی است که به واقع در جامعه وجود دارد، بیان‌ کرد: آمار پرونده‌های عینی پلیس دقیق و معلوم‌ است و بعد ذهنی امنیت، اثری است که نا امنی بر جامعه می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

کشف ۷۳ درصد سرقت ها در پایتخت

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه برخی جرایم در منظر مردم هستند و جرم خشن محسوب می‌شوند، ادامه داد: یک سرقت مسلحانه، درگیری، قتل و... احساسات مردم را مورد توجه قرار می‌دهد.

سردار قنبری با بیان‌ اینکه به لحاظ وضعیتی که در جامعه داریم و با وجود فضای مجازی کل مردم در جریان جرم قرار می‌گیرند و پیگیری این جرایم در اولویت است، ادامه داد: ورودی پرونده‌ها با توجه به شرایطی که وجود دارد رقم‌ نگران کننده‌ای ندارد و نسبت به گذشته دارای سیر نزولی است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا تصریح کرد: به لحاظ تعدد پرونده‌ها همکاران شاید نتوانند همه پرونده‌ها را یک سو پیش ببرند.

وی با بیان اینکه پرونده‌های مهم که دارای مجرمان خطرناک هستند باید در اولویت قرار گیرند، گفت: اگر این جرم‌ها کشف نشود، تسری پیدا می‌کند و باعث می‌شود مجرمان مرتکب جرم‌های دیگری شوند و مردم را مورد مخاطره قرار دهند.

سردار قنبری ادامه داد: درصد قابل توجهی از جرایم ما جرایم عادی هستند و ممکن است افراد برای اولین بار مرتکب آن شده باشند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه نزدیک به ۵۰ درصد جرایم ما جرایم خرد هستند، ادامه داد: اولویت بندی پرونده‌ها در پلیس آگاهی موجب نمی‌شود پرونده‌های دیگر از مسیر تحقیقات خارج شوند.

بیشتر بخوانید:

دستور رئیس قوه قضاییه درباره اوباش‌گردانی اخیر

سردار قنبری گفت: به محض اینکه پرونده‌ای به پلیس وارد می‌شود، به حوزه تخصصی ارجاع داده شده و بازجویان و ادارات تخصصی پرونده را در جریان رسیدگی قرار می‌دهند.

وی با بیان اینکه کمبود نیروی انسانی متناسب با شرایط جامعه باعث می‌شود تا نیروهای ما توان مضاعفی را صرف رسیدگی به امور مربوطه کنند، گفت: در حال حاضر ۲۸ درصد پرونده‌ها به نتیجه نرسیده است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه طرز کشف باندها و شبکه‌های خلافکاری مربوط به مسائل پلیسی است که نمی‌شود مطرح کرد، ادامه داد: کارآگاهان همیشه دنبال یافتن سرنخ‌های اساسی هستند و به محض اینکه سرنخی پیدا شود، انگیزه‌ قابل توجهی در نیروها به وجود می‌آید و با توجه به تجارب و تخصص از یک سرنخ به یک شبکه بسیار گسترده می‌رسند.

سردار قنبری افزود: در حال حاضر ابزار و تکنولوژی‌های روز را در اختیار داریم و در زمینه هوشمندسازی، پلیس آگاهی را به سمتی هدایت می‌کنیم که هم سرنخ را پیدا کند و هم از سرنخ به اقدامات مجرمان برسد.

وی با بیان اینکه رسیدن به شبکه گسترده از جرایم بستگی به مجرم دارد، گفت: گاهی مجرم جرمی را انجام می‌دهد که فقط با جرم رو در رو است، اما در مواقعی مجرم به شبکه‌ای متصل است که شبکه‌ای از جرایم را انجام می‌دهند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا ادامه داد: پلیس آگاهی به سمتی حرکت کرده است که بتواند از صحنه جرم (واقعی-مجازی) به مجرم دسترسی پیدا کند.

وی در رابطه با کتک زدن مجرمان گفت: این اقدام در جمهوری اسلامی و نظام دینی ما منسوخ است و قابل قبول نیست.

سردار قنبری افزود: اگر ما اطلاع پیدا کنیم که چنین اتفاقی به صورت نادر رخ داده است، برخورد شدیدی صورت می‌گیرد.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه اگر کسی بخواهد از حربه کتک استفاده کند جایی در پلیس آگاهی ندارد، بیان کرد: ما در حال حاضر به اندازه کافی امکانات در اختیار داریم و از لحاظ سازمانی، دینی و قانونی لزومی ندارد مأمور اذیت و آزار داشته باشد.

وی با بیان اینکه از وقتی که متهمی دستگیر و تا زمانی که خارج می‌شود مورد رصد ماست، ادامه داد: کتک زدن مجرمان از محل شنیده‌ها به گوش می‌رسد و فضای نظارتی ما اجازه چنین اقدامی را نمی‌دهد.

سردار قنبری گفت: ذهنیتی که همه پرونده‌ها را گردن یک نفر بیندازند تا زودتر آن پرونده به سرانجام برسد، ذهنیت درستی نیست.

وی با بیان اینکه ما اثبات اقرار جرم داریم، گفت: کشف واقعی باید داشته باشیم و زمانی که کشف واقعی نباشد نه ما و نه مقام قضایی آن را قبول نمی‌کند.

سردار قنبری گفت: متهمی بوده است که چندین قتل را برگردن گرفته بود و ما اثبات کردیم چنین چیزی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه گاهی مجرمان اقدامات خود را پنهان می‌کنند، افزود: در این زمینه پلیس با اشراف اطلاعاتی، شناخت متهم و... اقدامات متهمان به ویژه مجرمان سابقه دار را کشف می‌کند.

سردار قنبری تصریح کرد: بیش از ۹۲ درصد پرونده‌های قتل کشف شده و ۸ درصد آن‌ها نیز به سرنخ‌های لازم‌ رسیده است.

وی با بیان اینکه پرونده‌های قتل کشف شده درصد کمی دارند، ادامه داد: وقتی یک انسان کشته می‌شود انگار همه انسان‌ها از بین‌ رفته‌اند.

سردار قنبری گفت: بیشترین جرایمی که اتفاق می‌افتد جرایم خرد است و بیشتر جرایم مربوط به جرایم داخل خودرو هستند.

وی با بیان اینکه بالای ۴۰ درصد از سرقت‌ها مربوط به همین‌ موضوعات است، ادامه داد: مرتکبان این سرقت‌ها افرادی هستند که بعضا حرفه‌ای نیستند و علت آن هم این است که بسترهای لازم برای وقوع این سرقت‌ها وجود دارد.

رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: ممکن است خودرو از ایمنی لازم برخوردار نباشد و امکانات نگهداری خودرو در معابر وجود ندارد، همچنین ابزار و عوامل بازدارنده‌ای که در حیطه اختیار پلیس نیست، باید وجود داشته باشد.

سردار قنبری افزود: اصطلاح اعتراف گیری، اصطلاح درستی نیست و زمانی که مجرم جرمی را انجام می‌دهد باید جرم او را اثبات کنیم.

وی افزود: پلیس با توجه به تکنیک‌هایی که در اختیار دارد نیازی به اعتراف گیری ندارد، چرا که پلیس با استفاده از فناوری‌های جدید به زوایای پنهان دسترسی پیدا می‌کند.

سردار قنبری ادامه داد: اشرافیت پلیس بر مجرمان حرفه‌ای اشرافیتی به روز و حرفه‌ای است و پلیس دوست دارد جرمی اتفاق نیفتد، چرا که اگر جرمی اتفاق افتد، وقت زیادی از سیستم نظام صرف می‌شود و ذهن‌های زیادی مشوش می‌شوند.

رئیس پلیس آگاهی ناجا گفت: نگرانی ما این است که پرونده‌ای دیر به نتیجه برسد و خوشحالی ما زمانی است که مالباخته‌ای با کشف جرم خوشحال از اتاق ما بیرون می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 29
  • IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    22 20
    اصلا استفاده از کتک برای قداره بند، لات، چاقو کش چه اشکال داره؟؟؟؟؟؟؟ تمام کنید این راأفت بیهوده را!!!!
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      21 2
      طوری که آسیب نرسونه،چه اشکالی داره کتک بزنند؟بانظرتون کاملاموافقم،مجرمان جسورو گستاخ شده ازاداره آگاهی نترسنددیگه هیچی!
    • IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      6 1
      از زحمات پلیس شجاع تشکر مرسی
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    24 1
    بشنو وباور نکن
  • سینا IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    16 20
    اتفاقا کتک میزنن و بد هم نیست که کتک بزنن همه جای دنیا همینه
    • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      5 0
      مجازات کردن وکتک زدن لازمه،همه جای دنیا هم همین شکله،غیرازاین باشه سنگ برروی سنگ بندنمیشه،بامجرم خطرناک وجنایتکاری که سابقه چندبارحبس وزندان داره بایدبه زبان خودش صحبت کردیعنی کتک زدن وتنبیه!
  • IR ۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    14 2
    مجرم را باید مجازات کرد تا دست از خلاف بر دارد ...
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    16 3
    کتک برای جانیان و معترضان به جان و مال و ناموس مردم لازمه
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    17 1
    کتک زدن وتنبیهی که باعث صدمه وآسیب نشه وبه منظوردست برداشتن افرادخطاکاراز رفتارمجرمانه باشه،اتفاقالازمه وهیچ اشکالی هم نداره!اصلااین قضیه تنبیه اراذل واوباش رونظرسنجی کنیدخواهیددیدچقدرمردم بااون موافق هستند
    • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
      7 1
      چرا باعث صدمه نشه ؟ کسی که به ناموس هموطنت تعرض کرده کسیکه بخاطر یک کیف دختری را روی آسفالت کشیده کسیکه با قمه و کلت باعث رعب و وحشت یک محل بوده و امثال آنها را باید جوری زد که تمام استخواهایش بشکند ترحم بر پلنگ تیزدندان ستمکاری بود بر گوسفندان
    • IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      2 0
      منظورم ازآسیب نرساندن به هیچ عنوان اون متجاوزین به نوامیس مردم نیست!اتفاقاباید اینهاروطوری برخوردکنندکه طبق صحبت یکی ازکاربران محترم بعدازخروج ازاداره آگاهی یه لیوان آب هم توان دست گرفتن نداشته باشند
  • IR ۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    40 2
    اتفاقاگستاخ وجسورشدن مجرمان واراذل و اوباش امروزجامعه مانتیجه ممنوعیت تنبیه ازمدارس درزمان شکل گیری رفتاری وشخصیتی فرزندان خانواده هایی بی فرهنگ ناهنجاروقانون شکن بودکه هزینه خطاکردن رودرزمان مناسب ندادندوبه این مرحله درجامعه فعلی رسیدندوکارشون بالاگرفته!
    • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
      1 0
      گستاخی وجسارت اراذل واوباش امروزجامعه مانتیجه ممنوعیت تنبیه بدنی وچوب وفلک از مدارس دیروزه که معلمهای متعهدحق تنبیه وادب کردن فرزندان خانواده های ناهنجارویا قانون گریزوقانونشکن روداشتندمدرسه هاهم درزمینه تربیت وادب کردن مثل الان این همه بی تفاوت نبودندکه فقط به تدریس بپردازندو تربیت واخلاق فراموش شده
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 6
    قبل انقلاب میزدن ولی الان نه . مخصوصا ساواک
  • IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    13 4
    اتفاقا باید کتک بزنند چون در این شرائطی که کرونا هست و مجرمین را در زندانها نگه نمی دارند باید با کتک مجازاتشان کرد . پس چی ؟! نمیشه که مجرم را دستگیر کنند و نه زندانی و نه کتکی و نه هیچی !
  • IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    11 2
    چقدر بعضی مردم لوس و خودشیرین و ریاکار شده اند !!! یعنی حالا شماهایی که به کتک زدن مجرمین اعتراض می کنید ، مثلا می خواهید بگویید خیلی رقیق القلب هستید و دلتان برای اشرار سوخته ؟! آره ارواح ...!
  • ای اس IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    5 1
    1- به نظر من وخیلی از آدمای ساکت و بی آزارجامعه (بیش از95 درصد ) تنبه متجاوز هیچ اشکالی نداره بشرطی که جرمش مشخص بشه همانطوری که قران کریم فرموده است. 2- عنوان این کلام به نفع آدمای شرور و متجاوزهست چون ممکنه از این سخن سردار سوء برداشت کنند و روشون زیادبشه ومردم رو بیشتر آزار واذیت کنند. تشکرازنیروهای مومن وخدایی نیروی انتظامی که عندالله کارمی کنند ومواظب راحتی وآسایش هموطنانشون هستند و خیلی هاشون هم دراین راه ممکنه آسیب ببینند درود بر شرفتون
  • محموتی IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    3 6
    چه نیازی به کتک کاری هست
  • IR ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    7 0
    بابا جمع کنید اینقدر از این حرفهای بیصرف زدین که ماموراتون جلوی مردم کتک میزنن هر کاری ملزوماتی داره بعضی وقتها نیازه مجرم خطرناک تحت فشار قرار بگیره تا اعتراف کنه والا منکه فکر نمیکنم هیچ مجرمی با تو بمیری من بمیرم قسم حضرت عباس اعتراف کنه اونیکه باید بخوره رو باید زد واقعا الان خلافکارها کوچکترین ترسی از پلیس ندارن یه زمانی اسم پلیس تو دل افراد خلاف لرزه می انداخت ولی الان ...
  • علیرضا IR ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    5 0
    همین محبتهای بیهوده شما عزیزان است که هر روز دهها اوباش وگردنکش قد علم میکنند سردار ترحم بر پلنگ تیز دندان ستمکاری بود بر گوسفندان این بیشرفها را باید آنقدر کتک بزنند که مثل سگ به عوعو کردن بیفته
  • IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    6 0
    متاسفا همه چیز به سود مجرمان است باید با مجرمان خشن و سابقه دار طوری رفتار کرد که وقتی نام پلیس یا پلیس آگاهی را بشوند سکته کنند
  • IR ۲۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    6 0
    پلیس باید اقتدار برای مجرم خطرناگ داشته باشد . همانطور که رهبر انقلاب هم فرمودند پلیس باید آرامش در مردم عادی و ترس در مجرمان ایجاد کند . مشکل اصلی جای دیگری است . پلیس امروز وظایفی بر عهده گرفته است که منجر به سو تفاهماتی شده است . و این نگاه برخی طیف های جامعه را متاثر کرده است . پلیس باید با مجرم خطرناک تند و خشن و با مردمی که بعضا اشتباهاتی هم ممکن لست داشته باشند مثل حجاب، نرم و پدرانه برخورد کند . این موجب رشد سرمایه اجتماعی پلیس خواهد شد .
  • IR ۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    8 0
    اون بیشرفایی که با اسلحه سرد و گرم میروند بالا سر زن و بچه مردم طلای ناموس مردم جلوی چشماش از تنش در می آورند، وقتی دستگیر شدند باید بلایی سرشان آورد که یه لیوان آب هم نتوانند دستشون بگیرند. والسلام
  • IR ۰۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    2 0
    چرا 28 درصد پرونده ها به نتیجه نرسیده؟
  • US ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    3 1
    این همه میگیم دست پلیس رو در برخورد با اوباش باز بزارید بعد سردار ما ژست مهربانی میگیره و از اوباش حمایت! مهربانی با اوباش خیانت به امنیت جامعه است
  • US ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    3 0
    اینهمه گفته میشه دست پلیس با برخورد با اوباش بازتر بشه بعد شما میای از برخورد عطوفانه با اوباش حرف میزنی ؟ حکم کسی که با امنیت جانی و روانی مردم در حکومت اسلامی بازی میکنه چیه ؟ چرا باید برخورد مهربانانه باشه تا شخص جری تر بشه ؟
  • IR ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    5 1
    شنیدن نام اداره آگاهی بایدلرزه براندام اون متجاوزان به عنف ومجرمین خطرناک سابقه دارکه سابقه چندبارحبس وزندان دارندبندازه چون زندان برای بعضیاشون شده محل خواب واشتراک گذاشتن تجربیات مجرمانه
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    1 0
    با تشکرازمشرق نیوز
  • منصوری IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۱
    3 0
    قداره کش ها و چماغ بدست ها که در جامعه اسلامی رعب و وحشت ایجاد میکنند این است که دست راست و پای چپشان را قطع کنند؛ فقط کافیه در هر استان یک نفر را اینگونه مجازات کنند الباقی جرأت محاربه و قمه کشی نمی کنند و جرمی انجام نمی شود.
  • DE ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    0 9
    می زنید ، خوب هم می زنید ! درحالیکه مجرم و یا متهم در دست شما یک امانت است . اگر او مردم را بزند و شما هم اورا بزنید ، چه فرقی بین پلیس و یک مجرم است ؟؟؟؟؟؟
    • IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      1 0
      تفاوت این دوتازمین تاآسمونه!چاقوی اراذل واوباش وتیغ جراحی یک پزشک هردوشون کارش بریدن هست امایکی به قتل میرسونه اون یکی دیگه زندگی میبخشه که دومی تیغ جراحی هست،پس اینجاکتک زدن تاکتک زدن داریم وهرگردی گردونیست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس