کد خبر 1132853
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
آزادسازی منابع ارزی ایران در عراق و افزایش فروش نفت ۲ عامل ریزش نرخ دلار

عضو کمیسیون صنایع و معادن گفت: اخبار موثق آزادسازی منابع عظیم ارزی بلوکه‌شده ایران در عراق و همچنین سیر صعودی فروش نفت ایران ۲ عامل اصلی کاهش نرخ ارز است.

به گزارش مشرق، علی‌اکبر کریمی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه دلایل گوناگونی برای نوسان کاذب بازار ارز وجود دارد، گفت: کاهش عرضه ارز از جانب بخش خصوصی (صادرکنندگان) و محدودیت منابع دولتی و نیز فضاسازی‌های تبلیغاتی و روانی که عمدتاً منشأ خارجی دارد، از جمله  ۳ عامل اصلی نوسانات اخیر بازار ارز بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

قیمت دلار به ۲۸ هزار تومان رسید

وی افزود: با توجه به اخبار مثبت آزادسازی بخش عمده‌ای از منابع ارزی بلوکه‌شده ایران در عراق که پس از سفر آقای همتی به این کشور منتشر شده است، می‌توان امیدوار بود که در روزهای آینده شاهد عرضه سنگین ارز در بازار و کاهش نرخ باشیم.

بازار ارز به آرامش می‌رسد

عضو کمیسیون صنایع و معادن با اشاره به اینکه اخبار خوب منعکس‌شده در رسانه‌های معتبر داخلی و خارجی راجع به افزایش چندبرابری فروش نفت ایران را می‌توان قابل اتکا و صحیح دانست، گفت: طبعاً دولت با افزایش درآمدهای ارزی نفتی خود می‌تواند در روزهای آتی بازار ارز را اشباع کند و به آرامش نسبی برساند.

لزوم برخورد با فعالیت‌های مخرب در بازار دلار

وی در پایان با بیان اینکه لازم است برنامه‌های عملیاتی جدیدی برای برخورد با متخلفان و عوامل قیمت‌سازی مصنوعی بازار ارز تدوین و اجرایی شود، عنوان کرد: بازار معاملات فردایی مصداق بارز عملیات روانی منفی در بازار ارز است و این‌که پیشاپیش یک قیمت توهمی برای روزهای آتی تعیین شود خود التهاب‌آفرین است.

ببینید:

عکس/ حال‌وهوای بازار ارز

بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند که نرخ فعلی ارز واقعی نبوده و تنها هیجانات کاذب و فعالیت مخرب سودجویان دلیل اصلی افزایش نرخ دلار هفته‌های اخیر بوده است. با توجه به اینکه قیمت دلار در روزهای گذشته از کانال ۳۲هزار تومان به کانال ۲۸هزار تومان بازگشته است، می‌توان گفت ریسک بالایی متوجه سرمایه‌گذاران این بازار خواهد بود.

همچنین با توجه به فعالیت سودجویان در بازار معاملات فردایی و تلاش این افراد برای افزایش کاذب نرخ ارز به‌نظر می‌رسد نهادهای نظارتی باید برای مقابله با فعالیت‌های مخرب در بازار ارز اقدام و از التهاب‌آفرینی افراد سودجو و برخی عناصر وابسته به دشمن جلوگیری کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    10 2
    جنس که ارزون نمیشه فقط پول مردم بی ارزش شده. ایا زمین و خونه و ماشین و لوازم خونگی هم ارزون میشه؟
  • IR ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    8 3
    با تهدید به استیضاح ، دولت مجددا شروع به حاشیه سازی کرده تا حواس ها از اصل موضوع استیضاح پرت بشه اما ابن بار این حاشیه سازی علاوه بر رجوع به متن به نفع مردمه و اون چیزی نیست الا شکسته شدن نسبی قیمت ارز !!!!!!
  • وطن پرست IR ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    8 1
    سقوط ارزش سهام به کمتر از نصف قیمت رو مشرق با مصاحبه و گزارش با به اصطلاح کارشناسان میگه اصلاح بورس اما افت 5درصدی دلار رو که برابر افت قیمت سهام در یک روزه رو میگه ریزش؟؟؟ مشرق جان دقت کن لطفا
  • خوشخو IR ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    5 0
    کجا ارزون شده هر وقت دلار شد ۱۰۰تومان اون‌موقع ارزون شده از ۳۰۰۰ رسیده ۳۰۰۰۰ حالا دو تومان اومده پایین میگیم ارزون متاسفم
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    3 1
    حرف مفت.خودشان بالا بردند موقتا هم پایین آوردند.
  • ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 1
    دلار ب7500میرسه نگید نگفتی
  • IR ۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    منابع عظیم؟!
  • بهرام IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
    0 0
    انشالله دلار به زیر ۵۰۰۰ برسه تا مفت خورانی که بجای تبدیل سرمایشون به راه اندازی کسب و کار،‌ وارد بازار ارز و طلا شدند و باعث گرانتر شدن اجناس و ... شدند، چنان متضرر شوند که کمی از درد ما قشر ضعیف جامعه رو لمس کنند. از نویسندگان پاکدل سایت های خبری از جمله مشرق نیوز تقاضا دارم به کمک فیلمسازان ، مستندی شفاف و واضح تهیه کنید و برای اکثریت مردم توضیح دهید که چنددرصد از گرانی تقصیر تحریم است، چنددرصد تقصیر دولت و چندین درصد از گرانی ها تقصیر مفت خورانی است که از گرانی دلار و طلا خوشحال میشوند، بدون اینکه کوچکترین توجه و ترحمی نسبت به امثال ما داشته باشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس