کد خبر 1132712
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷
بورس نمایه

با وجود اینکه این هفته سیگنال‌های مثبتی برای بازار سهام وجود داشت اما روند شاخص کل نزولی بود و امروز نیز با شروع معاملات، شاخص کل ۲٫۵ درصد ریزش کرد، اما دلیل این روند نزولی چیست؟

به گزارش سرویس بورس مشرق ، حمید اسدی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با دلیل ریزش شاخص کل بازار سهام گفت: به نظر می‌رسد که بازار سهام به صورت دستوری تا کانال یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ریزش می‌کند و هدف از این کار می‌تواند به نوعی فروش سهم‌های دولتی و تامین کسری بودجه از بازار سهام است.

بیشتر بخوانید:

حباب قیمت بورس در حال شکستن

او در رابطه با حمایت از بازار سهام گفت: هیچ حمایتی از بازار سهام انجام نخواهد شد، به نوعی الان نه قصدی برای حمایت وجود دارد نه پولی که بتوان به بازار سهام تزریق کرد.

شاید بتوان گفت که کسری بودجه در سال جاری جدی‌ترین گرفتاری دولت در حوزه اقتصاد است. در حال حاضر به دلیل تحریم‌های آمریکا دولت، تقریبا درآمدهای نفتی خود را از دست داده است  و از طرفی شیوع بیماری کرونا، درآمد صادرات غیرنفتی و درآمد مالیاتی دولت نیز کاهش یافته است. بر اساس خوش‌بینانه‌ترین پیش‌بینی‌ها رقم کسری بودجه دولت امسال، بیش از ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

همچنین وزیر اقتصاد در رابطه با تامین کسری بودجه از بازار سهام گفت: در شش ماه گذشته، توانسته‌ایم جبران کسری منابع خود را از محل فروش اوراق و واگذاری سهام شرکت‌های دولتی جبران کنیم.

موفق به کسب حدودا ۳۳ هزار میلیارد تومان درآمد شدیم که رقم قابل توجهی است.

منبع:تجارت‌نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 9
    دلیل مردمند هر وقت پذیره نویسی نزدیک میشه ، عرضه اولیه خوبی تو راه باسه میفروشن که به بعدی برسن مهم نیست سود نکنن مهم اینه ضرر نکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس