کد خبر 1131878
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
محمد ایمانی

ادعا می کردید خریدار و فروشنده حرفه ای هستید. اما قراردادهای بی ضمانت را امضا کردید و همگی نقض شد.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی فعال رسانه ای در واکنش به لغو تحریم تسلیحاتی ایران در کانال تلگرامی خود نوشت:

۱- مدیر محترم دقت کن! این که تحریم تسلیحاتی با پنج سال تاخیر برداشته شود و بتوانید سلاح بفروشید، به این معنا نیست که اصل قدرت دفاعی را به دشمن بفروشید و کشور را خلع سلاح کنید! حکایت 9700 کیلوگرم اورانیوم غنی شده نشود که نیاز کشور بود؛ اما واگذار کردید و گفتید از امروز، صادر کننده شدیم!

۲- ادعا می کردید خریدار و فروشنده حرفه ای هستید. اما قراردادهای بی ضمانت را امضا کردید و همگی نقض شد. در مقابل، تعلیق 14 هزار سانتریفیوز، واگذاری 9700 کیلو اورانیوم (از مجموع   10 هزار کیلو گرم غنی شده)، توقف غنی سازی 20 درصد، بتن ریزی رآکتور اراک و توقف کار سانتریفیوژهای پیشرفته را نقد فروختید.

۳-با منطق "بِده بِره"، با شرورانِ شرخر دنیا معامله کردید؛ نه تنها تحریم های مالی و بانکی تعلیق نشد، بلکه تحریم های ویزا، کاتسا و آیسا هم به تحریم ها اضافه شد. اوباما به معاون دفتر روحانی، ویزای نمایندگی در سازمان ملل را نداد، اما چند میلیارد دلار از اموال ایران را مصادره کرد.

۴- چرا چنین شد؟ وبسایت رادیو فرانسه 19 مهر 1392: «ارزیابی غرب از  دولت روحانی، تعامل با فروشنده بدهکار و مشتاقی است که خود را ناگزیر از فروش حقوق ملی می بیند. برپایه این جمع بندی اگر خریدار صبور باشد، شرایط فروشنده را دشوارتر می کند و در همان حال قیمت فروش را کمتر خواهد کرد».

۵- حالا همه می دانند که تحریم تسلیحاتی، ارتباطی به مذاکرات هسته ای نداشت. اما چون هول بودید تا به هر قیمت توافق کنید، پنج سال تحریم تسلیحاتی را به مثابه اِشانتیون به آمریکا دادید!  آمریکا در چشم شیدای شما، بسیار مودب می نمود. هیجان زدگی، عرصه را بر عقل و احتیاط تنگ کرده بود؛

۶- چنان هیجان زده و جو گیر شده بودید که می گفتید آماده برجام دو و سه هم هستیم. خوش بین اگر باشیم، متوجه نبودید که در این صورت باید، قدرت دفاعی بازدارنده و نفوذ منطقه ای امنیت آفرین را واگذار کنید.

۷- پنج سال بعد، برخی از بزک کنندگان مذاکره، دوباره سرخاب و سفیداب دست گرفته اند که مصلح در مذاکره دوباره است. اما نمی گویند این بار برای کدام خسارت، دلالی دشمن را می کنند. بر آنها حرجی نیست. اما شما مدیر محترم، دقت کن! حکایت مجنون و ناقه سر به هوایش را که شنیده ای؟!

۸-تحریم تسلیحاتی شدیم؛ با همت نخبگان جهادی، انواع موشک قدرتمند نقطه زن و پهپاد های جنگی پیشرفته را ساختیم و صادر کننده شدیم. تحریم بنزینی شدیم؛ به همت قرارگاه خاتم الانبیا (ص)، پالایشگاه ستاره خلیج فارس را ساختیم و تولید کننده بنزین شدیم.  چه کسانی نگذاشتند همین اتفاقات خوب، در حوزه خودرو و لوازم خانگی  و... بیفتد؟!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    14 1
    اصلاح طلبان غرب زده چه ها که نکردن چراکسی نیست جلوشونو بگیره؟
    • IR ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
      13 0
      7 سال ایران فروشی بسه دیگه /// ملت عزیز تو رو خدا سال بعد دم انتخابات دقت کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس