کنست اسراییل

رئیس حزب فهرست مشترک پارلمان رژیم صهیونیستی ضمن نادرست خواندن منطق توافقات عادی‌سازی میان این رژیم با امارات و بحرین، مسئله اصلی منطقه را اشغالگری اسرائیل علیه فلسطین خواند.

به گزارش مشرق، «ایمن عوده» رئیس حزب فهرست مشترک اعراب پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) با اعلام این که توافق‌نامه‌های عادی‌سازی روابط میان این رژیم با بحرین و امارات بر مبنای «منطق پیچیده» استوار است، تاکید کرد مسئله فلسطین و نه ایران، آن چیزی است که باید نگرانی اصلی منطقه باشد.

بیشتر بخوانید:

تصویب توافق سازش با امارات در «کنست» رژیم اشغالگر قدس

به گزارش روزنامه صهیونیستی «تایمز اسرائیل»، روز پنجشنبه حزب فهرست مشترک تنها جناح کنست بود که به تصویب توافق‌نامه‌ عادی‌سازی روابط رای منفی داد.

او در مصاحبه با شبکه لبنانی المیادین، در پاسخ به این سوال که چرا ۱۳ قانون‌گذار از ۱۵ قانون‌گذار عضو این ائتلاف حزبی به لغو توافقات عادی‌سازی با کشورهای عربی رای دادند، گفت توافق ابراهیم بر اساس یک فرض نادرست است و آن این است که مسئله اساسی در شرق (منطقه غرب آسیا) ایران است و نه مسئله فلسطین و به همین دلیل باید اتحادی برای شکست آن (ایران) وجود داشته باشد.

این عضو کنست افزود: اما در عمل اشغالگری اسرائیل مشکل اصلی است. همه این صحبت‌ها درباره مقابله با ایران، نمی‌توانیم این منطقه پیچیده را چه به لحاظ اخلاقی و چه از نظر ملی بپذیریم.

روز پنجشنبه رسانه‌های رژیم صهیونیستی خبر دادند که کنست با اکثریت آرا توافق سازش با امارات متحده عربی را به تصویب رساند.  بر اساس گزارش‌ها، پارلمان رژیم صهیونیستی با ۸۰ رأی موافق و ۱۳ رأی مخالف این توافقنامه را مورد تأیید قرار داد. این در حالی بود که ۲۷ نفر از اعضای کنست نیز در این رأی‌گیری شرکت نداشتند.

توافق سازش میان امارات و رژیم صهیونیستی برای اولین بار در ۱۳ آگوست (۲۳ مرداد) از زبان «دونالد ترامپ» اعلام شد و پس از آن بحرین نیز به این غائله پیوست و دو کشور در ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) با حضور در کاخ سفید به طور رسمی توافق سازش با اسرائیل را امضاء کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس