کد خبر 1131586
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۵
حسین شریعتمداری

آقای روحانی می‌داند که مذاکره با آمریکا ناممکن است و از سوی دیگر فاجعه برجام و پیامدهای خسارت‌بار آن به وضوح نشان داده است.

به گزارش مشرق، حسین شریعتمداری طی یادداشتی در روزنامه کیهان نوشت:

اظهارات اخیر جناب آقای روحانی درباره واقعیت صلح امام حسن علیه‌السلام دور از انتظار بوده و تعجب‌آور است که جناب ایشان به‌عنوان یک شخصیت روحانی از واقعیت آن ماجرا بی‌اطلاع هستند. در گزارش اصلی کیهان پنج‌شنبه (۲۴ مهر ۹۹) به این موضوع پرداخته‌ایم و پس از آن، طی چند روز اخیر نیز برخی از صاحب‌نظران با ارائه مستندات تاریخی نظر جناب رئیس‌جمهور را نقد کرده و خلاف واقع دانسته‌اند. نگاه وجیزه پیش روی اما، از زاویه‌ای دیگر است. بخوانید!

۱- دونالد ‌ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اگرچه به دروغگویی و لاف‌های گزاف شهرت دارد، تا آنجا که روزنامه واشنگتن‌پست در بررسی اظهارات وی و مقایسه آن با واقعیات اعلام کرده بود، وی به‌طور متوسط هفته‌ای ۱۱ دروغ تحویل مردم آمریکا می‌دهد ولی هر بار که ‌ترامپ سخن دروغی بر زبان می‌آورد

و یا لاف گزافی می‌زند، رقبای سیاسی او در آمریکا علیه اظهاراتش موضع می‌گیرند و غیرواقعی بودن اظهاراتش را برملا می‌کنند. اما، مدتی است که ‌ترامپ به بهانه‌های مختلف ادعا می‌کند که ایران منتظر نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکاست! و در صورت انتخاب مجدد او، حداکثر ظرف ۲ ماه برای مذاکره با آمریکا پیشقدم می‌شود! تاکنون این اظهارات گاه و بیگاه ‌ترامپ با مخالفت جدی رقبای سیاسی و یا رسانه‌ها روبه‌رو نشده است. چرا؟!

۲- کمترین‌ تردیدی در میان نیست که ادعای ‌ترامپ یک‌بلوف سیاسی است که برای او مصرف انتخاباتی دارد. ‌ترامپ انتظار داشت که بعد از خروج از برجام، جمهوری اسلامی ایران به خواسته‌های موشکی و منطقه‌ای آمریکا تن بدهد! و این آرزو را بارها به بهانه‌های مختلف تکرار کرد. ‌ترامپ به صراحت اعلام کرد که خروجش از برجام با همین هدف صورت پذیرفته است! (و به گفته موگرینی این اقدام را بعد از اطمینان از اینکه دولت ایران حتی بعد از خروج ‌ترامپ از برجام نیز حاضر به‌ ترک آن نیست! انجام داده بود)! انتظار ‌ترامپ برآورده نشد و خروجش از برجام با توجه به اینکه برجام برای آمریکا یک سند طلایی بود نتیجه معکوس داد و به‌جای نقطه قوت به یکی از نقاط ضعف دولت آمریکا تبدیل شد. ‌ترامپ برای جبران اشتباه بزرگی که مرتکب شده و برخی از اهرم‌های برجام از جمله مکانیزم ماشه را از دست داده است، آرزوی تحقق‌نیافته خود را که موافقت ایران با مذاکره بود به خبر تبدیل کرده و هر از چند گاه تکرار می‌کند!

۳ - اکنون سوال این است که ترامپ با وجود آنکه می‌داند ایران هرگز تن به مذاکره با آمریکا - بخوانید دیکته آمریکا - نمی‌دهد، چرا هر از چند گاه و مخصوصاً این روزها که انتخابات ریاست‌جمهوری را در پیش دارد، نه فقط از موافقت ایران با مذاکره، بلکه از اشتیاق ایران به مذاکره سخن می‌گوید؟! و برای این ادعای سراسر دروغ خود چه توضیحی دارد که رقبای سیاسی و رسانه‌های منتقد وی در آمریکا اصراری برمخالفت با نظر او ندارند؟! پاسخ این پرسش را باید در نوشته‌ها و سخنان برخی از غربزده‌ها و مدعیان اصلاحات جستجو کرد که با وجود اطلاع از ماهیت مذاکره با آمریکا که دیکته‌نویسی است، بر ضرورت آن تاکید می‌ورزند. متاسفانه اظهارات اخیر آقای روحانی درباره صلح امام حسن علیه‌السلام نیز به همین توهم دامن می‌زند. وقتی رئیس‌جمهور محترم کشورمان، ایران اسلامی را در اوج اقتدار نظامی و برخورداری از فرماندهان جان برکف ارتش و سپاه و رزمندگان پاکباخته و شهادت‌طلب آنها، با دوران امام حسن علیه‌السلام که سرکردگان سپاهش خودفروخته و خواص دورانش خیانتکار بودند مقایسه می‌کند، و صلح - به قول حضرت امام - تحمیل‌شده بر حضرتش را الگوی امروز معرفی می‌کند! باید به ترامپ حق داد که آرزوهای بر باد رفته خود را به خبر تبدیل کند و از این نمد کلاهی برای انتخابات پیش روی خود بسازد!

۴- آقای روحانی می‌داند که مذاکره با آمریکا ناممکن است و از سوی دیگر فاجعه برجام و پیامدهای خسارت‌بار آن به وضوح نشان داده است که اولاً؛ آمریکا اهل مذاکره نیست و مذاکره را برای تحمیل خواسته‌های غیرقانونی و سلطه‌جویانه خود می‌خواهد و ثانیاً؛ دولت ایشان از اصول و مبانی مذاکره اطلاعات چندانی ندارد و به همین علت - اگر از علت‌های دیگر صرف‌نظر کنیم - به جای لغو تحریم‌ها، ده‌ها تحریم دیگر نیز به ملت و نظام تحمیل کردند و هنوز هم نمی‌توانند برای برجام حتی یک دستاورد قابل ملاحظه ارائه کنند. این در حالی است که تمامی پیش‌بینی‌های منتقدان به واقعیت پیوسته و تقریباً - اگر نگوییم تحقیقاً - هیچ‌یک از وعده‌های دولت درباره نتیجه مذاکرات تحقق نیافته است و... بنابراین چرا جناب روحانی پیام مذاکره می‌فرستند؟!

۵- اظهارات اخیر آقای روحانی درباره صلح امام حسن علیه‌السلام که نمونه‌های مشابه دیگری نیز داشته است (ایشان پیام عاشورا را هم مذاکره معرفی کرده بودند!)، چه آگاهانه باشد و چه ناآگاهانه که ان‌شاءالله از سر غفلت و بی‌دقتی باشد، پیام کوتاه آمدن از سوی ایران مقتدر و عزتمند به آمریکای بحران‌زده و در حال فروپاشی تلقی می‌شود! تأسف‌آور است که جناب روحانی از این نکته بدیهی بی‌خبر باشند!

اظهارات آقای روحانی علاوه بر آنکه از سوی آمریکا با عنوان پیام ضعف ایران برداشت می‌شود، در داخل کشور هم به این تلقی دامن می‌زند که جناب ایشان - خدای نخواسته- برای انحراف افکار عمومی از پاسخگویی دولت در مقابل ناکارآمدی‌های چند ساله که فاجعه برجام یکی از آن میان است، واقعیت صلح امام حسن علیه‌السلام را متفاوت از آنچه واقعاً بوده است تفسیر کرده‌اند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 17
  • IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    36 23
    برای من سواله که اقای روحانی از غیب امام زمان چه درسی گرفته؟؟ درس های ایشان از شهادت امام حسن (ع) و امام حسین (ع) که واقعا فاجعه بود، به نظرم بهترین کار نپرداختن بهش هست، تا این چند ماه که متاسفانه به چند سال میخوره تمام شود.. و خدا رحم کند
    • IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
      3 0
      چه امام حسن(ع) و چه امام حسین(ع)، تنها درس که بعضی می گیرد مذاکره و تسلیم است! رییس کمیته سازش و عقب نشینی!
    • IR ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
      3 0
      من حاج حسین رو خیلی دوس دارم .
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    3 0
    پیش نیامده که از سران قوا بعد از رخصت یافتن از مسئولیت . مورد مصاحبه و سوالات چالشی قرار بگیرند . امیدواریم برای آقای روحانی این اتفاق بیافتد و راجع به مسائل مثل همین صحبت و نظر . توضیح دهد . فقط میخواستم بدانم این نظر( صلح ) را از کجا آوردند . یاد گرفته (کجا) . مطالعه کرده و یا نظر شخصی ایشان بوده . منظورشان در این زمان چی بود .
  • محمد IR ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    54 7
    اگر نیروهای نظامی در اختیار اصلاح طلبان بود همه شان را به یک گونی سیب زمینی می فروخت مثل صنعت هسته ای که به هیچ فروخت
  • IR ۰۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    45 18
    تزویر همین گونه است که فرمودید حاج حسین آقای شریعتمداری عزیز!
    • الیاس IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
      0 1
      اگر الان هم مثل زمان امام حسن (ع) عمل کنند و امتیازات و حقوق و کل مزایارا کم کنند آنها هم روی بر می گردانند. پول .مادیات وامتیازات ویزه
  • IR ۰۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    3 0
    اگر این حرفها را بنی صدر گفته بود به خارج منظومه شمسی تبعید میشد.
  • محمدحسین IR ۰۴:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    3 0
    سلام حقیقتش من خیلی از اقای شریعتمداری خوشم نمیاد ولی در مورد اینکه روحانی میخواد تمام خرابکاریاشو پشت ی مذاکره جدید پنهان کنه همنظرم و نظر من اینه که ایشون غیر عمدی کارو نکرده چون چند روز که روزنامه های اصلاحات دم از مذاکره میزنن روحانی مدیریت صفر ولی سیاسی بازیش بیست
  • علی IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    2 0
    اینکه صلح بشود یا جنگ بشود در دست ولی فقیه زمان و رهبری است نه در دست دیگران جناب آقای رئیس جمهور باید خوب به خاطر داشته باشند در دورا ن دفاع مقدس تشر امام خمینی بر گروه مجلسیون که در آن دوران دنبال صلح با صدام بودند آن هم زمانی که بخشهایی از خک کشورمان در اشغال دشمن بود....
  • IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    1 0
    ان‌شاءالله از سر غفلت یعنی چه ؟
  • IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    0 0
    ان‌شاءالله از سر غفلت یعنی چه ؟
  • IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    1 1
    کشمیری یه نفوذی بود و خسارت هولناکی به انقلاب و ایران زد ولی این نفوذی خائن چنان خوب نقش بازی می کرد و دم از مسلمونی میزد که شهید رجایی حاضر بود پشت سرش نماز بخونه.
  • IR ۰۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    2 0
    به نظر من حرفهای روحانی ارزش گوش دادن را هم حتی ندارد با احترام....
  • عادل رخشانی US ۰۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    2 0
    باید کمی بیش از انکه لازم است در باره این دولت و اینکه گوشه عبایش به کجا وصل است کاوش کرد.!
  • ماداکتو IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    1 0
    به قول آقای جبراییلی فرستادن سیگنال خوش خدمتی به اربابان
  • یوسف ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    2 0
    مجلس باید ایشان رو به مجلس بکشونه !!؟؟ نمیگیم استیضاح! که دردی رو دوا نمیکنه!!؟ فقط بیارنش تو مجلس چارتا سؤال ازش بپرسن! بگن تو این 300 روزه باقی مونده میخواد چیکارکنه!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    0 0
    مذاکره به معنی قبول تلویحی مشروعیت اسرائیل از طرف ایران است و این یعنی خط بطلان بر همه چیز و قبول سرسپردگی به امریکاست، مذاکره با امریکا یعنی خفت و خواری و از بین رفتن حیثیت در جهان
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    0 0
    آقایان تو را بخدا خودتان را با امامان مقایسه نکنید کشوری که فرزندان سردمداران آن جنگال بر گلوی ملت گذاشته و هر روز برای فرار از بی آبرویی یکی دو نفر از دور خارج شدگان را به عنوان فاسد اعلام میکنند چه شباهتی با حکومت پیامبر و امام حسن و یا حسین دارد چرا مگر حکومت ما حکومت مخالفین آنها باشد چرا که فساد عمال این حکومت از فساد اطافیان معاویه کمتر نیست ترا بخدا دست از سر ملت لردارید روزنامه ها و عواید آن برای شما بسن نیست ساکت بنشینید سر یک سفره نشیته اید و دائم به هم چنگ و دندان نشان ندهید
  • بی نام IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    3 0
    از کسی که مدرک تحصیلی اش (مروی است ایشان مدرک دکترا دارند) را از مهد تزویر دریافت کرده اند. اگر تفسیری غیر از این داشتند، باید تعجب نمود.
  • معاویه IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    1 0
    اقای شریعت مداری کسیکه شخصیت امام زمان(ع) را قابل نقد میداند چه طور جلوی نائب ایشان نمیایستد؟
  • نصرت IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    12 2
    غفلت و ناآگاهی آمده در بند5 حتی برای یک رییس جمهور آنهم کشور ایران با اینهمه شهید و اینکه حامل پیام انقلاب هستش قابل پذیرش نیست. مسئولین خیلی از ملت ایران و جامعه جهانی عقب افتاده اند، که بخشی زیادی از آن بدلیل پرداختن به لجاجت های سیاسی و مشغولیت به منافع شخصی و حزبی می باشد.
  • KR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    2 0
    اصلاح طلبها غالبا وطن فروش هستند
  • ابراهیم IR ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    0 0
    اقای شریعتمدار زخم به دل ما نزنید وداغهایمان را تازه نکنید.
  • محمودحبیبی IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    0 0
    آقای شریعتمداری سلام لطفا یک سری به دماوند وآبسرد بزن شایدآب وهوایتان عوض شود اینقدر ناراحت 23میلیون رای آقای دکترروحانی نباشید هرچی حرص وجوش بخوری آب از آب تکان نمی خورد مردم راهشان راکه همان اطاعت ازرهبر معظم انقلاب اسلامی ایران است یادشان نمی رود
  • IR ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    2 0
    حاج حسین تحلیل گر قهرمان
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
    5 0
    حکومت با کفر میمونه ولی با ظلم نه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس