کد خبر 113148
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۴

نویسنده مجموعه تلویزیونی "راستش را بگو" که برای شبکه یک تهیه می‌شود، گفت: شهید چمران زندگی جذاب، حماسی و پر فراز و نشیبی دارد. او هر وقت از زندگی‌اش احساس می‌کرد که باید در جایی حضور داشته باشد این کار را می‌کرد. به عنوان نمونه در جنگ لبنان همانند یک سرباز حضور داشت یا زمان جنگ ایران احساس وظیفه کرد. او همیشه گمنام بود و ما در این سریال در فلاش بک‌هایی نگاهی به زندگی او داریم.

به گزارش مشرق ، مصطفی رستگاری نویسنده مجموعه تلویزیونی "راستش را بگو" درباره این مجموعه که قرار است ماه رمضان از شبکه یک پخش شود به مهر گفت: در ابتدای نگارش قرار نبود این مجموعه ماه رمضان پخش شود و باید بگویم که قصه این مجموعه هم اجتماعی است و درباره ماه رمضان نیست. تا اینکه قرار شده جزو یکی از گزینه‌های اصلی برای رمضان باشد.

وی ادامه داد: من یک سال و نیم پیش برای نگارش این مجموعه دعوت به همکاری شدم و نگارش از اسفند ماه سال 89 بعد از چند ماه کار کردن روی طرح آغاز شد و تا پاییز سال 90 که این مجموعه کلید خورد. حدود 20 قسمت از فیلمنامه آماده شد و بقیه آن همزمان با تولید به نگارش درآمد و اسفند ماه سال 91 نگارش به پایان رسید.

این نویسنده اشاره کرد: از زمانی که طرح این مجموعه تلویزیونی را دادم تا پایان نگارش آقایان فرجی مدیر شبکه یک و عباس اکبری مدیر گروه سریال خیلی همراهی کردند. همچنین اکبر نبوی، منتقد و سینماگر اندیشمند و روشن اندیش که مشاور عالی پروژه هم هستند، کمک زیادی به من کرد و مرتب درباره پروژه با یکدیگر صحبت می‌کردیم. راهنمایی‌های این دوستان باعث شد تا گردنه‌های این مجموعه را به سلامت طی کنیم که جا دارد از آنها قدردانی کنم.

رستگاری با اشاره به تعامل خوبی که میان او و کارگردان وجود دارد؟ گفت: از روز اول که آقای آهنج کارگردانی این پروژه را برعهده گرفت تا به امروز همکاری و تعامل خوبی میان ما حاکم بود و مرتب در طول کار با یکدیگر مشورت داشتیم. ایشان خیلی تلاش کردند تا به متن وفادار باشند. همچنین از زحمات فاطمه ثمرقندی تهیه‌کننده هم قدردانی می‌کنم.

وی در پاسخ به این سئوال که بخشی از این مجموعه اختصاص به سکانس‌هایی درباره شهید چمران دارد، درباره این صحنه‌ها بگویید؟ افزود: محتوای اصلی این مجموعه درباره این مسئله است که آیا می‌شود در جامعه معاصر امروز آرمان گرا بود؟ و در این راه چه مشکلاتی وجود دارد؟ به همین دلیل ما باید در این باره الگو و نمونه‌ای معرفی می‌کردیم که شهید چمران را انتخاب کردیم.

این نویسنده ادامه داد: شهید چمران زندگی جذاب، حماسی و پر فراز و نشیبی دارد. او هر وقت از زندگی‌اش احساس می‌کرد که باید در جایی حضور داشته باشد این کار را می‌کرد. به عنوان نمونه در جنگ لبنان همانند یک سرباز حضور داشت یا زمان جنگ ایران احساس وظیفه کرد. او همیشه گمنام بود و ما در این سریال در فلاش بک‌هایی نگاهی به زندگی او داریم.

رستگاری یادآور شد: در این مجموعه به تفاوت سلیقه‌ آدم‌هایی می‌پردازیم که در موقعیت‌های مختلف تصمیم‌هایی را می‌گیرند. در این مجموعه نزدیک به 10 سکانس تاثیرگذار درباره شهید چمران داریم. در مجموع یک گروه حرفه‌ای در این پروژه حضور دارند.

وی در پایان افزود: من و آقای آهنج تعامل خوبی با یکدیگر داریم و بعد از مجموعه "به دنیا بگویید بایستد" دومین همکاری ما با یکدیگر در پروژه "راستش را بگو" شکل گرفت. امیدوارم همراهی و همدلی گروه به نتایج مثبتی ختم شود و مجموعه قابل قبولی شود.

مجموعه تلویزیونی "راستش را بگو" به کارگردانی محمدرضا آهنج و تهیه‌کنندگی فاطمه ثمرقندی یکی از گزینه‌های اصلی شبکه یک برای ماه رمضان است.
امیر آقایی ایفای نقش شهید مصطفی چمران را برعهده دارد و حسن پورشیرازی، آتیلا پسیانی، رویا تیموریان، نیوشا ضیغمی، دانیال عبادی، لعیا زنگنه، مهدی سلوکی، سام درخشانی، رحیم نوروزی، امیرحسین مدرس، علیرضا جلالی‌تبار، ثریا قاسمی و...  دیگر بازیگران این سریال هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس