کاظم انبارلویی

انبارلویی می گوید: هر جریان و فردی که بخواهد منهای پرچم ولی فقیه، پرچم عدالت‌خواهی را به دست بگیرد، باید بدانیم که این، جریانی مشکوک و ملکوک است.

به گزارش مشرق، محمدکاظم انبارلویی، فعال و تحلیلگر سیاسی با اشاره به مختصات انقلابی‌گری عقلانی، گفت: انقلابی‌گری و آرمان‌خواهی، در دل خود مبتنی بر یک عقلانیت محض است که من نام آن را «عقلانیت سرخ» می‌گذارم یعنی داده‌ها و اطلاعاتی که ما از انقلاب داریم، تماماً مبتنی بر واقعیت محض هستند و درک درستی از شرایط، اوضاع، اهداف و آرمان‌ها در دل این عقلانیت وجود دارد  لذا هرگونه ترس به بهانه عقلانیت، از ساحت انقلاب‌گری و آرمان‌خواهی به دور است. متاسفانه عده‌ای که نمی‌خواهند هزینه انقلاب و دستاوردهای آن را بدهند و به تعبیر امام خمینی؟ره؟ «مرفهین بی درد» هستند و کسانی اند که در پر قو خوابیده‌اند و نمی‌خواهند در جبهه‌های نبرد سخت و نرم با دشمن حضور یابند، به بهانه عقلانیت، مذاکره و سازش را تجویز می‌کنند. وی افزود: وقتی پای گفت‌وگو و مذاکره به میان می‌آید، منظور ایشان، دادن امتیاز یک سویه به دشمن بدون گرفتن کمترین امتیاز است که متاسفانه در امر برجام با چنین پدیده‌ای مواجه هستیم. انبارلویی گفت: ما از ابتدای انقلاب به این ادراک رسیده‌ایم که هزینه مقاومت همواره از هزینه سازش و تسلیم، به مراتب کمتر بوده است و این دستاورد را هم در زمان امام و هم در زمان رهبری درک کردیم. انبارلویی با بیان اینکه ما الان هفدهمین اقتصاد و پنجمین قدرت غیرهسته‌ای جهان هستیم، گفت: ما قدرت خود را در جنگ‌های سی‌وسه روزه و پنجاه‌ودوروزه و نیز در بیرون کردن داعش از سرزمین‌های عراق، لبنان و سوریه نشان داده‌ایم.

انبارلویی با بیان اینکه دشمن باید از ما بترسد و ما هیچ ترسی از رویارویی نداریم، گفت: آنچه رهبر انقلاب در بیانات اخیر خود روی آن تاکید کردند، تکیه روی چنین عقلانیتی است که می‌تواند ما را به آرمان‌های انقلاب نزدیک‌تر کند. وی افزود: آن‌هایی که همراهان سست عناصر بوده‌اند و نمی‌خواهند پیچ‌های تند تاریخ که توام با خطرات است را طی کنند، بهتر است همان پایین کوه بمانند و به گردنه و قله نیایند.

این فعال و تحلیلگر سیاسی با اشاره به مذمت عدالت‌خواهی رادیکال در کلام رهبر انقلاب گفت: به لحاظ تئوریک، رهبر انقلاب و ولی فقیه در نظام سیاسی ما، نماد عدالت و علم است و مشی رهبری مبتنی بر عدالت‌خواهی است. انبارلویی ادامه داد: اگر افرادی پیدا شوند که پرچم عدالت‌خواهی به دست بگیرند و بخواهند خود را پرچم‌دار عدالت‌خواهی معرفی کنند، قطع بدانید که این‌ها دنبال عدالت‌خواری و کاسبی هستند. وی اضافه کرد: ما بر سر سفره فقه و فقاهت نشسته‌ایم و پرچمدار این فقاهت در کشور، رهبر معظم انقلاب است. برخی از این گروه‌های عدالت اصطلاح‌خواه که گاهی اخبار ناگواری از ارتباط ایشان با سرمایه‌داران و عدالت‌خوارها منتشر می‌شود، نمی‌توانند نقشی رادیکال در رسیدن به عدالت در جامعه ایفا کنند.

این فعال و تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه هرگونه تندروی در بحث عدالت‌خواهی، انحراف است که رهبر انقلاب بارها درباره آن هشدار داده‌اند، گفت: هر جریان و فردی که بخواهد منهای پرچم ولی فقیه، پرچم عدالت‌خواهی را به دست بگیرد، باید بدانیم که این، جریانی مشکوک و ملکوک است.

منبع:صبح نو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    4 12
    موافقم!
    • IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
      4 4
      آخه چه فرقی می کنه کی رئیس جمهور آمریکا بشه. پیشا پیش تایید صهیونیست رو گرفته. انتخاباتشون رو جدی نگیرید. دقیقاً ، برای ما ، هیچ تفاوتی ندارد که کدام میمون در کاخ سیاه وجود دارد
    • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      0 0
      ما میدونیم که فرقی نمیکنه کی رئیس جمهور بشه، این اصلاحاتچیا براشون خیلی مهمه که اگه بایدن برنده بشه نبش قبر کنن این جنازهٔ برجام رو بکشن بیرون یه 4تا 8 سال دیگه برن بروکسل و اینور و اونور مملکت و ملتو بزارن سر کار ده تا تعهد دیگه هم بندازن گردن کشور!! خلاصه دارن سنگ دکون دستک خودشونو به سینه میزنن داداش!
  • تیمسار FR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    0 0
    حرفهای الکی نزن کمر مردم زیر بار گرانی خرد شده امروز پرزیدنت روحانی حرف جالبی در مورد صلح امام حسن زد وقتی اکثریت خواهان صلح هستن باید صلح کرد این شرایط برای من بد نیس قبل سال میخواستم یه مغازه بفروشم ارزوم بود متری سی تومن فروش بره دیروز یه جا صحبت بود الکی گفتم متری هفتاد تومن میفروشم مشتری اومد براش ماشینم مرداد نود هشت خریدم یک هشتصذ الان ده تومن مشتری داره
  • شایان LU ۲۳:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    8 0
    در انتقاد باید خود جمله نقد شود نه فرد صاحب نظر شما هم اشکال سازش رو بیان کنید نه اشکال سازش کنندگان را
    • IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      3 5
      اشکال اینه که سازشی در کار نیست، به محض اینکه با مذاکره موافقت کردین و دوتا عکس باهاتون گرفتن، شرایط 12 گانه شون میشه 36 گانه و میگن نمیخواین هرررری!! اگر هم همه چی رو قبول کردین آخرش یا میشین لیبی و عراق یا در بهترین حالت عربستان که از صبح تاشب بهتون لقب گاو و الاغ میدن و شما هم حال میکنین!!! قبول ندارین از قذافی و صدام و... بپرسین!
    • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
      0 0
      سیاست زدگی افت بزرگ این مملکت است سیاست زدگانی که خود را سیاستمدار میپندارند همیشه بجای نقد جملات به نقد نویسنده می پردازند میتوان گفت تمام کامنت های مشرق نیوز و مخاطبانش به نقد نویسنده است تا نظرات.
  • AU ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    0 0
    اتفاقا این مردم گرسنه هستندکه همیشه به بچه هاشون بگن نه از تغذبه بچه بزنن از لباسش بزنن پولدارا که ثروتشون کم نمیشه هزاران ماشین دارن هزاران آپارتمان دارند ارقام نجومی که مردم بدبخت نمیتونن صفراشو بشمرن پول تو حسابشونه و اختلاس میکنن سودجویی واقعا شما با کدوم کشور رابطه خوب دارید اصلا شما از ما بهترونید واقعا خجالت اوره فحشا بیکاری اعتیاد فقر گرسنگی رو نمی بینید کوربد نزدیک نیم قرن واقعا خواستتون چیه آهان چهارتا موشک چوسکی می‌سازید فکر کردید سیاره وکره کشف کردید کوته فکرا
  • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    6 0
    درک وضعیت معیشت مردم مطلب خیلی پیچیده و سختی نیست.
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۴
    3 0
    گرانی بخدا شماها وضعتون خوبه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس