کد خبر 1130478
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
شورای حقوق بشر سازمان ملل

تحلیلگر بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها معتقد است به دلیل انتخاب روسیه و چین در شورای حقوق بشر سازمان ملل، امکان بازگشت آمریکا به این شورا وجود ندارد.

به گزارش مشرق، انتخاب روسیه و چین به عنوان اعضای شورای حقوق بشر سازمان ملل خشم مقامات و تحلیلگران آمریکایی را برانگیخته است.

بیشتر بخوانید:

آمریکا از انتخاب اعضای جدید شورای حقوق بشر انتقاد کرد

ریچارد گلدبرگ در پیامی در حساب توئیتری خود با اشاره به انتخاب روسیه و چین به عنوان اعضای شورای حقوق بشر آورد: برخی معتقدند که ایالات متحده باید مجدداً وارد شورای حقوق بشر سازمان ملل شود تا از داخل آن را اصلاح کند.

عضو بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها در ادامه نوشت:، اما انتخابات امروز به ما یادآوری می‌کند که امکان پذیر نیست. مشارکت ایالات متحده نمی‌توانست جلوی آن را بگیرد. کنگره نباید اجازه دهد تا پیش از اصلاحات اساسی، هیچ نهادی دیگری مشارکت خود را (با شورای حقوق بشر) از سر بگیرد.

پیش از این نیز، مایک پمپئو مدعی شد انتخاب چین، روسیه و کوبا برای عضویت در شورای حقوق بشر سازمان ملل اعتبار تصمیم آمریکا در زمینه خروج از این شورا در سال ۲۰۱۸ و استفاده از مراجع دیگر برای مراقبت و ارتقای حقوق بشر جهانی را تأیید می‌کند!

روز سه شنبه چین و روسیه برای حضور در شورای حقوق بشر سازمان ملل انتخاب شدند. بر این اساس، عربستان که پیش‌تر به رغم جنایاتش علیه ملت یمن، عضو این نهاد سازمان ملل بود، نتوانست در این انتخابات پیروز شود.

دولت دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۸ و در میانه عضویتش از شورای حقوق بشر خارج شد و این شورا را به جانبداری علیه رژیم صهیونیستی متهم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    0 0
    الحمدلله رب العالمین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس