آتش‌سوزی در پایگاه نظامی در «کلرادو» آمریکا

در ادامه آتش‌سوزی‌های زنجیره‌ای در ایالات آمریکا، آتش‌نشان‌ها در تلاش هستند تا یکی از آتش‌سوزی‌های گسترده‌ای را که در مجاورت یک پایگاه نظامی در ایالت «کلرادو» در حال پیشروی است، مهار کنند.

به گزارش مشرق، آتش‌نشان‌های آمریکایی در تلاش هستند تا آتش‌سوزی مهیبی را مهار کنند که در حال نزدیک شدن به یکی از مناطق آموزشی یک پایگاه نظامی «کلرادو» است.

ببینید:

عکس/ آتش‌سوزی در مجاورت یک پایگاه نظامی آمریکا

شبکه «سی ان ان» در این خصوص گزارش کرد، آتش‌سوزی موسوم به «آتش اسب وحشی» (وایلد هورس فایر) در حال سوزاندن منطقه «فورت کارسون» در شهر «کلرادو اسپرینگز» ایالت کلرادو است و تاکنون بیش از ۲۰۰ جریب (بیش از ۸۰ هکتار) را دربرگرفته است.

مسئولان تأسیسات نظامی فورت کارسون در بیانیه‌ای اعلام کردند که آتش وایلد هورس در حال حاضر هیچ یک از افراد یا املاک پایگاه ارتش کلرادو را تهدید نکرده است.

طبق این گزارش، آتش‌سوزی مهیب وایلد هورس از بزرگراهی عبور کرده و هم‌اکنون در حال سوزاندن یک منطقه آموزشی در فورت کارسون کلرادو است.

آنطور که در گزارش سی ان ان آمده است، آتش‌ از درون پایگاه ارتش آغاز نشده است و مسئولان آتش‌نشانی فورت کارسون معتقدند که آتش از جناح غربی بزرگراه ۱۱۵ کلرادو آغاز شده است و به واسطه شدت وزش باد، از بزرگراه عبور کرده و به سمت دیگر بزرگراه پیشروی کرده و هم‌اکنون در حال سوزاندن اراضی در فورت کارسون است.

طبق این گزارش، تأسیسات فورت کارسون، مساحتی بالغ بر حدود ۱۴۰ هزار جریب (حدود ۵۷ هزار هکتار) را در برگرفته است.

دفتر امور عمومی فورت کارسون اوایل امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که در صدد استفاده از بالگردهای نظامی «یواچ-۶۰ بلک هاوک» برای جلوگیری از بازگشت آتش به دیگر سمت بزرگراه که در ابتدا آتش در آنجا آغاز شده بود، هستند.

به دنبال وقوع آتش‌سوزی فوق، بخشی از بزرگراه ۱۱۵ از دوشنبه بعدازظهر به وقت محلی به مدت سه ساعت مسدود شده بود تا شرایط برای بالگردهای نظامی به منظور مهار آتش فراهم شود.

روز یکشنبه هفته جاری، شدت وزش بادهایی با سرعت ۵۰ تا ۸۰ مایل بر ساعت (۸۰ تا ۱۲۸ کیلومتر بر ساعت) مانع مهار آتش‌ شده بود.

طبق گزارش سی ان ان، آتش‌سوزی وایلد هورس یکی از خفیف‌ترین و جدیدترین مجموع آتش‌سوزی‌هایی است که در حال حاضر در کلرادو به وقوع پیوسته است. بزرگترین آتش‌سوزی کلرادو موسوم به «کامرون پیک فایر» است که بیش از ۱۳۰ هزار جریب (۵۳ هزار هکتار) را در برگرفته است و در شمال پارک ملی «کوههای راکی» (Rocky Mountain) به وقوع پیوسته است.

آتش‌سوزی موسوم به «ویلیامز فورک» که انسان‌ها عامل آن بوده‌اند، بیش از ۱۴ هزار جریب (نزدیک به ۶ هزار هکتار) را دربرگرفته است و در حدود ۱۰۰ مایلی غرب «دنور» مرکز ایالت کلرادو به وقوع پیوسته است.

آب و هوای خشک کلرادو موجب شده است که این ایالت در معرض خطر بالای آتش‌سوزی قرار بگیرد و در چند هفته گذشته، آتش‌سوزی‌های زیادی در این ایالت به وقوع پیوسته است که اکثراً در نتیجه وقوع رعد و برق بوده و در دو مورد انسان‌ها در شروع آتش‌سوزی در برخی مناطق این ایالت نقش داشته‌اند.

طبق گزارش شبکه سی ان ان، بزرگترین آتش‌سوزی در تاریخ ایالت کلرادو، موسوم به آتش «پاین گالچ» بود که در نهایت در ماه سپتامبر بعد از دو ماه مهار شد و حدود ۱۳۹ هزار جریب (بیش از ۵۶ هزار هکتار) را سوزاند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    0 1
    خخخخخخخخخ جهنم خدا افتاد تو کشورشون خخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس