کد خبر 1129759
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷
علی نیکزاد

نایب رئیس مجلس گفت: با توجه به افزایش هزینه حمل و نقل و پاکت، قیمت هر پاکت سیمان در بازار از ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان به ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت.

به گزارش مشرق، در مورد خام فروشی سیمان امروز علی نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه مشترک با وزیر صنعت اظهار داشت: در جلسه امروز نرخ سیمان به گونه‌ای تنظیم شد که مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از این موضوع آسیب نبینند.

بیشتر بخوانید:

سیمان در اولویت قیمت گذاری نیست

وی ادامه داد: قیمت هر تن سیمان به صورت فله ۲۹۰ هزار تومان تعیین شده که البته هم در قیمت پاکتی و هم در قیمت فله‌ای ارزش افزوده نیز دیده شده است.

نیکزاد همچنین با اشاره به تمهیدات اندیشیده شده برای به ثبات رسیدن بازار فولاد گفت: بر اساس جلسات مشترک خوبی که با بخش خصوصی برگزار و تصمیماتی که اتخاذ شده است، امیدواریم قیمت فولاد طی دو هفته آینده کاهش مناسبی را تجربه کند.

وی در مورد تامین نیاز ناوگان درون شهری و برون شهری کشور به اتوبوس نیز گفت: ظرفیت تولید حدود ۵ هزار اتوبوس در زیرمجموعه‌های مربوط به وزارت صمت برای اتوبوس‌های درون شهری وجود دارد، همچنین توان تولید ۳ هزار اتوبوس نیز برای قسمت برون شهری موجود است.

نایب رئیس مجلس گفت: مقرر شده هزار دستگاه اتوبوس تا پایان سال ۹۹ به شهرداری‌های مختلف کشور تحویل داده شود که ۵۰۰ دستگاه آن مربوط به تهران و مابقی مربوط به سایر شهرها است.

نیکزاد افزود: همچنین ۵ هزار دستگاه اتوبوس در شهرداری‌ها به دلیل فرسودگی بلااستفاده مانده اند که مقرر شد عملیات نوسازی این اتوبوس‌ها هم با قیمتی بسیار پایین‌تر از انواع جدید آن توسط ایران خودرو به انجام برسد.

نیکزاد حدود سه ماه پیش از بالا بودن قیمت سیمان انتقاد کرده بود.

وی گفته بود: با یک کار کارشناسی به این نتیجه رسیدیم که قیمت هر تن سیمان با احتساب مالیات بر ارزش افزوده و هزینه حمل و نقل ۲۹۰ هزار تومان و بدون احتساب این دو مولفه، ۲۲۰ هزار تومان است. قیمت هر پاکت سیمان باید ۱۳۵۰۰  تومان در محل تولید و در بازار آزاد ۱۷۵۰۰ تومان باشد، از دولت انتظار می رود که بازار را کنترل کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۲۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    5 1
    بعد میگویند تحرینهای امریکا مملکت را گران وتورمی گرده!؟
  • IR ۲۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    6 1
    و همینطور زنجیروار به افزایش قیمت سایر کالاها منجر شد :)
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    2 2
    برای جیب خودشان وکارکنان دراین شرایط دست به هرکاری،گرونی وخودتحریمی میزنند؟بعد میگویند علتش آمدیکاست
  • ازاده IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    13 1
    آقای نیکزاد ما را چی فرض کردی سرت را مثل کبک کردی تو برف ما الا ن چند ماه است سیمان را بیست و پنج هزار تومان می خریدم اگر پیدا شد وای بر ما با این مسعولین خمار که از مملکت خبر ندارند
  • سید IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
    9 0
    علی لعنه الله علی القوم الظالمین
  • IR ۰۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    4 0
    مصالح گرون میشع خوب خونه هم میره بالا دیگه تو 9 ماه میلگرد 6هزار تومنی شده 13.500.سازنده هم باید حونشو گرون تر بفروشه بعد اقایون اومدن شاخ غول رو شکوندن طرح تصویب کردن مالیات بر خونه های خالی.به جای این طرح های مضحک بهتر نیست طرح 10 فوریتی تصویب کنید توقف افزایش قیمت مصالح؟ اینا که دیگه از خارج نمیاد که بگیم دلار میره بالا اینا هم میرن بالا.
  • IR ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    2 1
    در حال حاضر هر قشری اعم از سازنده و فروشنده و تولید کننده و ... در واقعیت دارن با دلار کار میکنن. حتی کارگرهای بخش خصوصی هم سعی کردن قیمتاشون رو ببرن بالا. تنها قشری که نتونسته کارمندای کشوری و لشکری ان( هر چند معقتدم که تعداد حقوق بگیر و کارمند در کشور زیاده و حداقل باید نصف بشن. ما که تو اداره ها میچرخیم میبینیم که نصفشون کار خاصی ندارن. باید تعدیل نیرو بشه و همه برن تو بخش خصوصی و بازار آزاد و حقوق بقیه رو عقلانی کنن که مثل الان بهانه ای برای رشوه گیری و دزدی نباشه. الان متاسفانه دزدی و باج گیری از کارمندها گذشته و به سیستم رسیده. تا جایی که مثلا میبینی داری یک پولی رو به زور و بی حساب ازت میگرن و به حساب دولت واریز میکنن.
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
      0 0
      نمونه اش پول ناظر وبیمه.یه جا برای نظارت مسکن پول ازت می گیرن بعد موقع پروانه ساخت پول هرمترمربع به حساب تامین اجتماعی بخاطر بیمه ازت می گیرند .زمانیکه خواستی درخواست وام مسکن روستایی هم برای ساخت بگیرید دوباره میان پول نظارت بنیاد وبیمه مجددا دوباره باید پرداخت بکنید.چرا؟
  • ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    0 0
    سهامشان دوبرابر خواهد شد
  • سیمان IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    1 1
    سیمان هم مواد اولیه داره با دلار وارد شده اینا رو باید یه ملات سیمان درست کنی دستاشون رو بزاری تو سیمان بعد که سیمان سفت شد الا برکت الله کنی
  • علی رضا IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    0 0
    آقای وزیر میگه سیمان الان گرون شده الان چنده ماه بدترین سیمان کیسه ای ۲۳۰ تومن الان خودش میگه تازه رسیده ۱۹۰پس الان باید ۲۵۰ تومن بشه واویلا به حکومت حسن روحانی کیسه ای ۵۰۰ پنجاه تومن داره میرسه فقدرصبرمیخواد وماکه خیلی صبرداریم
  • شهروند IR ۲۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۳
    0 0
    دلال بازی داره کمر مردم این کشور رو خرد میکنه.نماینده ای که خونه و ماشین رو بدون کمترین استرس بدست میاره چی میفهمه که یه جوون مسکن واسش یک رویا شده...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس