کد خبر 112942
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۴

رييس اتحاديه سوپرماركت و مواد پروتئيني با تاكيد بر اين‌كه اكنون بازار نوسان دارد و وضعيت داد و ستد ثابت نيست، دليل افزايش قيمت كالاها را كاهش توليد دانست و اظهار كرد: كالاي توليدي به بازار عرضه نمي‌شود و همين موضوع باعث شده كه فروشندگان كالاها را با قيمت بالاتر عرضه كنند.

به گزارش مشرق به نقل از ایسنا، سعيد درخشاني با بيان اين‌كه درصد افزايش قيمت كالاها بالا نيست، اظهار كرد: مدت‌هاست كه پودر لباسشويي در بازار بسيار كم توزيع مي‌شود و به همين دليل قيمت‌ها افزايش پيدا كرده است.

وي ادامه داد: در حال حاضر برخي توليدكنندگان كالاها را به بازار مي‌دهند كه اين موضوع باعث شده، مغازه‌داران جنس را از بازار تهيه كنند و در نهايت كالا را با قيمت بالاتري به مصرف‌كنندگان بفروشند. اگر توليدكنندگان همانند گذشته كالا را در مغازه‌ها عرضه كنند، وضعيت داد و ستد بهتر مي‌شود.

رييس اتحاديه سوپرماركت و مواد پروتئيني با اشاره به ناياب شدن سس يكي از توليدكنندگان مطرح در بازار، تصريح كرد: اگر اين سس در بازار پيدا شود، مغازه‌دار بايد آن را گران‌تر بخرد و در نهايت گران‌تر نيز بفروشد. قبلا اين گونه نبود و بازارياب شركت توليدي هر چند روز يك بار براي تامين كالا به مغازه مي‌آمد و در همه مغازه‌ها نيز كالا موجود بود.

او با تاكيد بر اين‌كه وقتي عرضه و تقاضا با هم هماهنگ باشد، شرايط كنوني بازار پيش نمي‌آيد، گفت: اكثر كارخانه‌ها جنس توليد نمي‌كنند، بنابراين كالا گران شده است. براي مثال مدت‌ها كره در بازار توزيع نمي‌شد و در حال حاضر نيز اين كالا به مقدار خيلي كم و با قيمت بالاتر عرضه مي‌شود.

وي با اشاره به اين‌كه روغن خوراكي نيز براي مدتي توزيع نشد، اظهار كرد: اكنون نيز كه روغن توزيع مي‌شود، قيمت آن 20 درصد افزايش پيدا كرده است. روغن پنج كيلويي 12 هزار و 400 تومان بود كه اكنون با نرخ 14 هزار و 800 تومان عرضه مي‌شود.

درخشاني با بيان اين‌كه برنج ايراني اصل گران است و انواع برنج خارجي نيز درصدي گران‌ شده است، افزود: اكثر كالاها گران شده‌اند. تن ماهي نيز در بازار موجود بوده، ولي گران شده است. به طوري‌كه تن ماهي يكي از توليدي‌ها كه حدود 2600 تومان بود، اكنون بانرخ 3100 تومان و تن ماهي يكي ديگر از برندها كه حدود 2050 تومان بود، در حال حاضر با قيمت 2500 تومان فروخته مي‌شود.

رييس اتحاديه سوپرماركت و مواد پروتئيني با اظهار بي‌اطلاعي از اين‌كه چرا توليدكنندگان بازار را خالي از جنس مي‌گذارند، در واكنش به مطرح شدن موضوع هجوم مردم براي خريد كالا با توجيه كمياب و گران‌شدن آن‌ها در آينده گفت: كسي با تفكر ناياب شدن كالا به بازار حمله نكرده است و تقاضاي خريد همانند قبل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس