حریف ایران درگیر ستاره‌ی لاروخا/ ترائوره نخواست با تیم اسکوچیچ روبرو شود

آداما ترائوره سرانجام تصمیم گرفت به جای بازی برای تیم ملی مالی، با لباس لاروخا به میدان برود.

به گزارش مشرق، تیم ملی ایران روز سه‌شنبه باید در دیداری دوستانه در آنتالیای ترکیه به مصاف تیم ملی مالی برود. این بازی در حالی به انجام می‌رسد که حریف تیم ملی ایران قصد داشت از ستاره دورگه خود برای اولین بار استفاده کند.

صحبت از آداما ترائوره هست. بازیکن تنومند تیم وولورهمپتون که در آکادمی بارسلونا رشد کرده بود و یکی دوسالی است به واسطه نمایش خوبش و همچنین استایل خاصی که دارد مورد توجه قرار گرفته است. این بازیکن متولد اسپانیاست اما پدر و مادرش هر دو مالیایی هستند. همین مساله کشمکش خاصی را به وجود آورده بود.

ترائوره با وجود اینکه برای تیم‌های زیر ۱۶، ۱۷، ۱۹ و ۲۱ سال اسپانیا بازی کرده بود اما همچنان از سوی کشور مالی با دعوت روبرو می‌شد. حتی یک مصاحبه از او و برادر بزرگترش «موها» منتشر شد که هر دو گفته بودند، می‌خواهند برای تیم ملی مالی به میدان بروند اما آداما در سال ۲۰۱۹ این مصاحبه را تکذیب کرد. او گفت: باعث افتخارم است که می‌توانم برای دو تیم ملی بازی کنم. اسپانیا جایی است که در آن به دنیا آمده‌ام و مالی جایی است که ریشه و اصلیتم به آن برمی‌گردد اما هنوز تصمیمی نگرفتم.

ترائوره  در ژانویه ۲۰۲۰ به تیم ملی اسپانیا دعوت شد تا جای رودریگوی مورنوی مصدوم را بگیرد اما خودش هم دچار آسیب دیدگی شد و جایش را به سارابیا داد. او بار دیگر به تیم ملی اسپانیا دعوت شد. این بار تست کرونایش مثبت شد و بار دیگر از اردو بیرون رفت اما تست دومش نشان داد که او کرونا ندارد و در تاریخ سوم سپتامبر بار دیگر به اردوی لاروخا اضافه شد.

در فیفادِی اخیر، هم تیم ملی اسپانیا و هم تیم ملی مالی از آداما ترائوره به صورت رسمی دعوت به عمل آوردند و این بازیکن تصمیم گرفت تا بار دیگر اسپانیا را انتخاب کند. او به اردوی این تیم آمد تا مقابل پرتغال و اوکراین بازی کند و برابر غنا و ایران قرار نگیرد. آداما در دقیقه ۶۲ بازی با پرتغال روانه میدان شد تا دیگر پرونده حضورش در تیم ملی مالی برای همیشه بسته شود. این بازیکن برابر اوکراین هم بازی کرد. اگر او تیم ملی مالی را انتخاب می‌کرد ممکن بود روز سه‌شنبه برابر شاگردان دراگان اسکوچیچ به میدان برود اما اینطور نشد. حالا آداما در مالی یک چهره منفور است. بازیکنی که بین محل تولد خودش و اصلیتش، اولی را برگزید.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس