کد خبر 1129253
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹
نادال با شکست جوکوویچ قهرمان رولان گاروس شد

رافائل نادال مرد شماره دو تنیس جهان با پیروزی مقتدرانه 3 بر صفر مقابل نواک جوکوویچ برای سیزدهمین بار قهرمان رقابت‌های رولان گاروس شد و رکورد خارق‌العاده خود در این گرند اسلم را دست‌نیافتنی‌تر کرد.

به گزارش مشرق، فینال رولان گاروس یک‌شنبه بین رافائل نادال و نواک جوکوویچ برگزار شد. تنیسور اسپانیایی که پادشاه این رقابت‌ها است با یک نمایش درخشان و کسب پیروزی ۳ بر صفر قهرمان آخرین گرند اسلم سال لقب گرفت. 

ست نخست را نادال با یک بریک شروع کرد. مرد شماره دو جهان در گیم بعدی هم پیروز شد و در ادامه برای دومین‌بار توانست بریک کند. در گیم چهارم رقابت نزدیکی از دو تنیسور دیده شد اما تلاش‌های جوکوویچ برای پیروزی بی نتیجه بود و در نهایت تنیسور اسپانیایی نتیجه را ۴ بر صفر به نفع خود کرد. جوکوویچ که نمی‌خواست خیلی زود ست نخست را واگذار کند باز هم در گیم بعد تلاش کرد و با وجود این که ابتدا به امتیاز ۴۰ رسید اما در نهایت شکست خورد تا نتیجه ۵ بر صفر شود. مرد شماره یک جهان که می‌دانست دیگر شانسی برای جبران ندارد در گیم بعدی هم مغلوب شد. نادال کاملا برتر از حریف صربستانی‌اش بود و با نتیجه قاطع ۶ بر صفر ست اول را به پایان رساند. 

بالاخره در این بازی جوکوویچ در یک گیم پیروز شد. او با وجود این که به بریک شدن نزدیک بود اما توانست جبران کند و یک بر صفر پیش بیفتد. برتری مرد شماره یک جهان به همین امتیاز محدود شد و دوباره نادال به حکمرانی اش ادامه داد. تنیسور اسپانیایی مانند ست اول کم اشتباه و با قدرت ظاهر شد و پنج گیم بعدی را به خود اختصاص داد. زمانی که نتیجه ۵ بر یک شده بود جوکوویچ توانست در گیم بعدی پیروز شود اما برنده ست دوم نادال بود که حریف صربستانی اش را ۶ بر ۲ شکست داد. 

جوکوویچ ست سوم را هم با برد شروع کرد اما تنیسور اسپانیایی خیلی زود بازی را به تساوی رساند. مرد شماره یک جهان نسبت به دو ست دیگر بهتر بازی می‌کرد و توانست در این ست رقابت نزدیکی با حریفش اسپانیایی‌اش داشته باشد. زمانی که نتیجه ۲ بر ۲ بود نادال دوباره بریک کرد اما نوله با یک بریک پاسخش را داد. جوکوویچ در سرو خود هم پیروز شد تا نتیجه ۴ بر ۳ به نفعش شود. نادال نتیجه را برابر کرد و دو تنیسور در ادامه در سروهای خود پیروز شدند تا زمانی که مرد شماره جهان بریک کرد و با قهرمانی تنها یک گیم فاصله داشت. او در گیم پایانی با قدرت بازی کرد و حتی اجازه نداد جوکوویچ یک امتیاز هم به دست آورد. نادال در حالی برای سیزدهمین بار فاتح رولان گاروس شد که حتی یک ست را در طول تورنمنت واگذار نکرد.

مرد شماره دو جهان برای صدمین بار در این رقابت‌ها پیروز شد. او از ۱۰۲ بازی خود در رولان گاروس تنها دو بار شکست خورده است.

نادال با فتح سیزدهمین رولان گاروس به بیستمین گرند اسلم خود رسید و با رکورد راجر فدرر برابری کرد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس