کد خبر 1129200
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۹
بورس

بر اساس مصوبه هیئت وزیران، کلیه مشترکین صنعتی برق با مصرف بالای ۵ مگاوات موظف هستند، برق مورد نیاز خود را از طریق قراردادهای دوجانبه و یا سایر روش های متداول در بورس انرژی تامین نمایند.

به گزارش سرویس بورس مشرق، تصویب‌نامه مصوب جلسه مورخ ۹۹/۰۷/۱۶ هیات وزیران درخصوص "تکلیف کلیه مشترکین صنعتی برق با قدرت بالای ۵ مگاوات برای تامین آن"  توسط اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید:

عرضه انواع فرآورده‌های نفتی در بورس انرژی

بر این اساس، کلیه مشترکین صنعتی برق با مصرف بالای ۵ مگاوات موظف هستند، برق مورد نیار خود را از طریق قراردادهای دوجانبه و یا سایر روش های متداول در بورس انرژی تامین نمایند.

بر مبنای این مصوبه، وزارت نیرو و شرکت بورس انرژی ایران موظفند زیرساخت‍‌های لازم را برای تامین برق سایر مشترکین از جمله مشترکین تجاری بالای ۵ مگاوات از طریق قراردادهای دوجانبه با روش های متداول بورس انرژی فراهم نمایند. به گونه ای که براساس یک برنامه زمان بندی شده ملی در دو سال آینده تمام مشترکین بالای ۱ مگاوات مشمول این تصویب نامه شوند.

لازم به تاکید است، ضوابط اجرایی این مصوبه توسط وزارت نیرو و با همکاری شرکت بورس انرژی ایران ظرف شش ماه تدوین و ابلاغ خواهد شد.

گفتنی است، در مواردی که تامین برق مصارف مازاد بر الگوی مصرف (به تشخیص وزارت نیرو) از مصارف کمتر از الگو قابل تفکیک باشد، مصرف مازاد بر الگو از طریق سازوکار این تصویب نامه تأمین خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • وطن پرست DE ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
    0 0
    جک سال. پس نقش وزیر نیرو چیه؟ کدوم کشور این کار رو کرده؟ اصلا مگه بورس وصعیت خوبی داره که روش بار هم سوار می کنند. بدبخت تولید کننده. این هم به مشکلاتش اضافه شد.
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
      0 0
      خوب و منطقی هستس و باعث رقابت مثبت میشه، تو هنون آلمان رو بپرست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس