نصف پول برانکو جور نشده است!

معاون پرسپولیس گفت: آنطور که من اطلاع دارم هنوز نیمی از طلب 748هزار دلاری برانکو آماده نیست و باشگاه در تلاش است این مبلغ را از طریق منابعی که در اختیار دارد تهیه کرده و به حساب این مربی واریز کند.

به گزارش مشرق، سرخ‌های پایتخت بعد از حضورشان در فینال لیگ قهرمانان آسیا و خوشحالی فراوان هوادارانش از این بابت، در این چند روزی که از بازگشت‌شان به ایران می‌گذرد خبرهای خوشی را نشنیدند و البته در این بین برخی شایعات و اخبار ضدونقیضی که بابت مشکلات مختلف این تیم به گوش می‌رسد نیز کمک می‌کند تا بر نگرانی هواداران این باشگاه اضافه شود.  البته تعدد پرونده‌هایی که پرسپولیس درگیر آن است هم مزید برعلت شده تا کار مدیران این باشگاه سخت شود و به نوعی نتوانند روی یک موضوع خاص تمرکز کنند و هواداران سرخ نیز نگران این باشند که مبادا با کم‌کاری در پرونده‌های مفتوح باشگاه، پرسپولیس به هر شکل و عنوانی تضعیف شود.  شاید مشکلات سرخ‌ها در پرونده برانکو، شکایت باشگاه النصر عربستان و ادعای استفاده از بازیکنان غیرقانونی در ترکیب پرسپولیس و همچنین محرومیت عیسی آل‌کثیر و محرومیت 6 ماهه از همراهی تیمش موارد برجسته‌ای است که باید توسط مدیریت باشگاه و تیم حقوقی پیگیری شود تا سرخ‌ها با اخبار خوش در این زمینه بار دیگر به ساحل آرامش برسند.

 دردسر شکایت النصری‌ها به CAS

پرسپولیسی‌ها دیروز یک خبر خوب از کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت کردند و توانستند با دفاع خوب وکلای حقوقی خود شکایت باشگاه عربستانی النصر را ختم به خیر کنند تا یک نگرانی بزرگ از بابت حضورشان در فینال لیگ قهرمانان آسیا را از دوش هواداران‌شان بردارند، هرچند خبرهایی مبنی‌بر کشاندن این پرونده به دادگاه عالی ورزش وجود دارد و این احتمال می‌رود که باز هم در آینده خبرهای ضدونقیضی از این پرونده به گوش برسد.

بیشتر بخوانید:

پیشنهادی برای باز شدن پنجره‌های استقلال و پرسپولیس/ توافق برد - برد با فدراسیون فوتبال و با مشارکت فیفا

البته پرسپولیسی‌ها از یک طرف خوشحال هستند که این شکایت از کنفدراسیون فوتبال آسیا خارج شده و قرار است در سطحی بالاتر به آن رسیدگی شود، چراکه اعتقادشان بر این است که صدور حکم در کمیته انضباطی AFC ممکن است با نفوذی که عربستانی‌ها در آن دارند،  چندان عادلانه نباشد اما این موضوع در سطوح بالاتری مثل CAS  قطعا با عدالت بالاتری بررسی می‌شود اما از طرف دیگر معتقدند این موضوع وقت زیادی را از باشگاه می‌گیرد. در این خصوص یکی از مدیران باشگاه پرسپولیس گفت: «این درست که با رفتن پرونده به CAS دیگر نگران احکام ناجوانمردانه نیستیم اما واقعا این موضوع از باشگاه انرژی زیادی می‌گیرد. شما تصور کنید برای یک پرونده باید به دنبال وکیل خوب برویم تا پرونده را پیگیری کند و این هم هزینه دارد و هم مشکلات خاص خودش را ایجاد می‌کند. ضمن اینکه اخبار حاشیه‌ای رسانه و ایجاد نگرانی برای هواداران نیز باعث می‌شود که باشگاه انرژی زیادی برای اطلاع‌رسانی بگذارد.»

 رسول‌پناه و پنهان‌کاری در باشگاه!

یکی از موارد دیگری که این روزها پرسپولیسی‌ها نگرانی زیادی از آخر و عاقبت آن دارند به شکایت برانکو مربوط می‌شود که شاید دیگر برای هواداران پرسپولیس خواندن و شنیدن درخصوص این موضوع لوث شده باشد اما به نظر می‌رسد باشگاه از بابت این شکایت در حال روبه‌رو شدن با مشکلی اساسی است و البته در این میان بی‌خبری هواداران و سکوت مدیران سرخ نیز در نوع خودش جالب‌توجه است.

با اینکه پرسپولیسی‌ها تا دوشنبه هفته جاری باید تکلیف بدهی برانکو را روشن کنند اما نه‌تنها خبری از واریز این پول به حساب سرمربی اسبق سرخ‌ها نیست، بلکه سکوتی که باشگاه در شرایط نگرانی هواداران در پیش گرفته بسیار جالب‌توجه است.

در این خصوص یکی از کارمندان باشگاه گفت: «ما در باشگاه نمی‌توانیم درخصوص موضوع برانکو اظهارنظر صریحی داشته باشیم چراکه سرپرست باشگاه هیچ اطلاعاتی در این زمینه به کارمندان نمی‌دهد و موضوع را با محوریت خودش پیش می‌برد و ما هم از طریق صحبت‌هایی که ایشان با رسانه باشگاه یا رسانه‌های مختلف انجام می‌دهد متوجه روند پرونده می‌شویم!»

 باقی‌مانده طلب برانکو چقدر است نصف یا بخش اندک؟

حدود 3 ماه است که مدیران پرسپولیس مقابل دوربین‌های تلویزیونی قرار می‌گیرند و ادعا می‌کنند که بخش عمده‌ای از پول برانکو ایوانکوویچ آماده شده است و برای باقی مانده این بدهی نیز راهکارهایی اندیشیده‌اند تا بدون هیچ مشکلی با این سرمربی کروات بعد از حدود 5/1 سال تسویه‌حساب کنند اما حالا با نزدیک شدن به یک فرصت یک‌ماهه دیگر از سوی فیفا به پرسپولیسی‌ها بار دیگر مدیران این تیم در سکوت خبری فرو رفته‌اند و تنها اخبار جسته‌گریخته‌ای که از باشگاه به بیرون مخابره می‌شود دال بر این است که پول برانکو هنوز آماده نشده و باشگاه همچنان به دنبال منابع مالی برای جور کردن باقی‌مانده پول این مربی است و این یعنی دقیقا همان حرفی که 3 ماه قبل هم هواداران پرسپولیس شنیده‌اند. در این بین معاونان و کارمندان باشگاه هم اختلاف‌نظری وجود دارد که موضوع را از همیشه مجهول‌تر می‌کند و آن هم این است که تا امروز چقدر از پول برانکو تهیه شده و چه میزان از این بدهی باقی مانده است.

یکی از معاونان باشگاه در این خصوص گفت: «آنطور که من اطلاع دارم هنوز نیمی از طلب 748هزار دلاری برانکو آماده نیست و باشگاه در تلاش است این مبلغ را از طریق منابعی که در اختیار دارد تهیه کرده و به حساب این مربی واریز شود.» جالب است همین موضوع را از یکی‌دیگر از معاونان باشگاه سوال کردیم و برخلاف صحبت‌های فرد دیگر، بر این باور بود که بخش ناچیزی از بدهی به برانکو باقی مانده و مشکلی در جهت تهیه این پول وجود ندارد و تا دوشنبه این موضوع قابل‌حل است.

 پرسپولیس دست به دامن وزارت امور خارجه می‌شود؟

بعد از اینکه باشگاه اعلام کرد قرار است بدهی برانکو را در چند مرحله به حساب این مربی واریز کند تا در زمان سررسید فیفا توانسته باشد به صورت تمام و کمال این پول را به حساب این مربی منتقل کرده باشد، هنوز هیچ اقدامی برای واریز مبلغ به حساب برانکو انجام نداده تا این موضوع برای هواداران سوال شود که چرا همان بخشی از مبلغ که تهیه شده را به حساب این مربی واریز نمی‌کنند.

در این خصوص شنیدیم پرسپولیس نه‌تنها برای تهیه پول با مشکل مواجه شده بلکه برای انتقال این مبلغ نیز مشکلاتی دارد که ظاهرا این مشکلات چندان هم ساده نیست و باعث شده مدیران برای حل آن دست به دامن وزارت امور خارجه شوند. ظاهرا به دلیل تحریم‌های جدیدی که علیه کشورمان در حال اجراست چند بانکی که می‌توانستند کار انتقال پول را به خارج کشور انجام دهند نیز تحت‌تحریم قرار گرفته‌اند تا سرخ‌ها برای واریز این مبلغ به حساب برانکو دچار مشکل شوند.

پرسپولیسی‌ها برای حل این مشکل از طریق وزیر ورزش درحال رایزنی با وزارت امور خارجه هستند تا با رایزنی و ایجاد راه‌حل، مشکل انتقال پول به حساب برانکو را برطرف کنند.

گفتنی است، باشگاه پرسپولیس طی امروز و فردا قرار است شرایطی را برای تهیه و انتقال پول به حساب برانکو در نظر بگیرد و البته بعید به نظر می‌رسد این پول در زمان قانونی به حساب برانکو واریز شود!

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس