رویترز: ابتلای روزانه کرونا در اروپا به رکورد 100 هزار نفر رسید - کراپ‌شده

برای نخستین بار از زمان آغاز همه‌گیری کرونا در جهان، ابتلای روزانه به کرونا در کشورهای اروپایی به رکورد ۱۰۰ هزار نفر رسید.

به گزارش مشرق، برای نخستین بار تعداد مبتلایان به کرونا در کشورهای اروپایی در روز پنجشنبه از ۱۰۰ هزار نفر عبور کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، تعداد ابتلاهای جدید به ویروس کرونا در کشورهای اروپایی طی هفته گذشته به صورت پایداری در حال افزایش بوده و کانون این افزایش شیوع در اروپا در کشورهایی نظیر انگلیس، روسیه، اسپانیا و فرانسه بوده که طی سه روز گذشته بیش از ۱۰ هزار مبتلا در روز را اعلام کرده‌اند.

انگلیس روز پنجشنبه بیش از ۱۷ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا را ثبت کرد به گونه‌ای که بسیاری از مناطق شمالی انگلیس مجبور شدند تا قوانین سختگیرانه‌تری را برای کنترل شیوع ویروس کرونا اعمال کنند.

مشکل دیگری که در انگلیس وجود دارد نرخ بالای مرگ و میر مبتلایان به کرونا است. در این کشور تقریبا ۷ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا جان خود را از دست می‌دهند که بسیار بالاتر از میانگین جهانی است. در حال حاضر نرخ مرگ و میر مبتلایان به کرونا در آمریکا که بالاترین تعداد کرونایی‌ها را در جهان دارد، ‌ ۲.۸ درصد است.

روسیه نیز روز پنجشنبه رکورد جدیدی را در ابتلا به کرونا ثبت کرد و مقامات این کشور تمامی رستوران‌ها و تفریح‌گاهای این کشور را تعطیل کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس