کد خبر 1128225
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۶
شرق سوریه| تداوم تظاهرات ضد آمریکایی در دیرالزور/ 4 شبه‌نظامی کُرد کشته شدند

وضعیت شرق سوریه برای آمریکا و شبه‌نظامیان کُرد وابسته به این کشور مساعد نیست؛ به گونه‌ای که مردم این منطقه، خواستار اخراج آنان هستند و روزانه دست به تظاهرات می‌زنند.

به گزارش مشرق، نظامیان تروریست آمریکایی شامگاه پنجشنبه (روز گذشته) با همراهی شبه‌نظامیان کُرد وابسته به خود در «نیروهای دموکراتیک سوریه» به یک شهرک حمله کردند.

منابع محلی حاضر در استان دیرالزور واقع در شرق سوریه گفتند که این حمله به شهرک «ذیبان» در شرق دیرالزور صورت گرفته است.

شبکه خبری روسیا الیوم به نقل از این منابع گزارش داد، این حمله پس از کشته شدن چهار شبه‌نظامی کُرد به دست افراد ناشناس صورت گرفته است.

منابع محلی همچنین خبر دادند که عناصر کُرد و آمریکایی از پایگاه غیر قانونی واشنگتن در میدان نفتی «العمر» سوریه به این منطقه آمدند و حمله را آغاز کردند.

عناصر آمریکایی و کُرد با این حملات، شماری از غیر نظامیان را در پی کشته شدن این عناصر بازداشت کردند.

بیشتر بخوانید:

یورش نظامیان آمریکایی به منطقه ای در شرق سوریه

مردم شرق سوریه پرچم آمریکا را به آتش کشیدند

تداوم تظاهرات ضد آمریکایی در شرق سوریه

در همین ارتباط، شبکه خبری المیادین گزارش داد که تظاهرات مردمی علیه شبه‌نظامیان کُرد در منطقه شرق سوریه همچنان ادامه دارد.

کارکنان بخش بهداشت منطقه «المعامل» واقع در شمال دیرالزور روز گذشته دست به اعتراض زدند. اعتراض این افراد، به خدمات‌رسانی ضعیف در این بخش و نبود ابتدایی‌ترین تجهیزات پزشکی است.

معترضان با سر دادن شعارهایی، بی‌توجهی شبه‌نظامیان کُرد به بخش بهداشت و درمان را محکوم و تأکید کردند که این مسئله باعث افزایش نگرانی درباره شیوع ویروس کرونا در این منطقه است.

معترضان همچنین شبه‌نظامیان کُرد را متهم به فساد اداری و مالی کردند و بازخواست افراد فاسد را که دارییها را چپاول کرده و منابع این منطقه را به سرقت می‌برند، خواستار شدند.

اخیرا منابع خبری اعلام کردند که نیروهای دمکراتیک سوریه با حمایت آمریکا، فروش نفت مناطق شمال شرق این کشور به تروریست‌های حاضر در شمال و شمال غرب سوریه را مجددا آغاز کرده‌اند.

شبه‌نظامیان کُرد به همراه اشغالگران آمریکایی، بیشتر میادین نفتی و گازی شرق و شمال شرق سوریه را در اشغال خود دارند. ارتش سوریه اما تأکید دارد که این مناطق را از دست اشغالگران، آزاد خواهد کرد.

در همین راستا، ساکنان شهرک «ابوحمام» واقع در شرق دیرالزور نیز در اعتراض به وضعیت امنیت و اقتصادی نامناسب این منطقه، به خیابانها ریختند.

معترضان به نام عشایر شرق دیرالزور، بیانیه‌ای منتشر کردند و خواستار آزادی تمام زندانیان در بندان زندانهای شبه‌نظامیان کُرد، تأمین آب و برق و مبارزه با فساد شدند.

این در حالی است که بار دیگر موج ترورها در استان دیرالزور شدت گرفته است؛ به طوری که افراد ناشناس «أملح المحسین» یکی از افراد سرشناس شهرک «الشحیل» را ترور کردند. المحیسن در نهاد «شورای مدنی» دیرالزور –وابسته به شبه‌نظامیان کُرد- فعالیت داشت.

یک منبع در عشایر سوریه به المیادین گفت که شیوخ قبیله العکیدات در جریان دیدار با مسئولان ائتلاف آمریکایی، تأکید کرده‌اند که باید این منطقه را به ساکنان خود واگذار کرده و به جرایم شبه‌نظامیان کُرد پایان دهند.

وی با بیان اینکه شیوخ این قبیله حاضر نشدند با شبه‌نظامیان کُرد دیدار کنند، خاطر نشان کرد، این شیوخ هشدار دادند که دامنه اعتراضات افزایش خواهد یافت، ولی آمریکا در تلاش است که توافق مصالحه‌ای بین عشایر و شبه‌نظامیان کُرد منعقد کند.

قبیله العکیدات اخیرا تأکید کرد که برای پایان دادن به حضور اشغالگرانه آمریکا و کُردهای وابسته به این کشور، ارتش تشکیل داده‌ که در هماهنگی کامل با ارتش سوریه قرار دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس