کد خبر 1127790
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۰
باخ: اطمینان به برگزای المپیک در سال ۲۰۲۱ داریم/ شاید بلاروس را تحریم کنیم

رئیس کمیته بین‌المللی المپیک (IOC) نسبت به برگزاری المپیک توکیو در سال ۲۰۲۱ ابراز اطمینان کرد.

به گزارش مشرق، توماس باخ اظهار داشت: من و سایر همکارانم در IOC اطمینان داریم که المپیک در سال ۲۰۲۱ میلادی برگزار خواهند شد.

المپیک ۲۰۲۰ که قرار بود تابستان گذشته به میزبانی ژاپن برگزار شود به دلیل همه‌گیری جهانی ویروس کرونا یک سال به تعویق افتاد.

رئیس آلمانی کمیته بین‌المللی المپیک درباره تحریم بلاروس به خاطر حوادث اخیر این کشور گفت: در هفته‌های اخیر نامه‌های نگران‌کننده‌ای از سوی ورزشکاران و روزنامه‌نگاران درباره تأثیر منفی شرایط سیاسی بلاروس روی ورزشکاران المپیکی دریافت کردیم. ما هم نامه‌ای به رئیس کمیته المپیک بلاروس نوشتیم تا اطمینان یابیم که ورزشکاران این کشور آماده المپیک‌های توکیو و پکن می‌شوند.

توماس باخ افزود: می‌دانید که IOC یک سازمان عمومی و غیردولتی است. نمی‌توانیم قوانین کشورها را تغییر دهیم و روی سازمان‌های دولتی تأثیرگذار باشیم. با این وجود بسیار مراقب هستیم تا منشور المپیک در کمیته‌های المپیک کشورها رعایت شوند. در مورد بلاروس هم باید بگویم اگر منشور المپیک را نقض کند احتمال تحریم این کشور وجود دارد. موضوع اصلی برای ما دفاع از منافع ورزشکاران است. کمیته اجرایی کمیته بین‌المللی المپیک می‌تواند درباره شرایط بلاروس هر تصمیمی بگیرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس