کد خبر 1127662
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۵
دورگردانی عاملان شرارت بیمارستان پورسینا رشت

واکنش بسیاری ‐تا آنجا که مشهود است‐ به این دلیل که این مجازاتِ قبل از محاکمه است یا چرا آنجا که یکی از اشرار پررویی و فحاشی می‌کند از ماموری توسری می‌خورد، معترض و منفی بوده است.

به گزارش مشرق، حسین دهباشی فعال رسانه‌ای در خصوص حواشی به وجود آمده در مورد چرخاندن اراذل و اوباش سوار بر خودروهای انتظامی در کانال تلگرامی خود نوشت: در فضای مجازی کلیپی دست به دست می‌چرخد که برخی اوباش، سارقان و مزاحمان نوامیس، ایستاده بر خودروهای نیروی انتظامی در خیابانی چرخانده شده و پلیس از مردم می‌خواهد با شناسایی چهره‌شان، اگر از آن‌ها شکایتی دارد، مراجعه نمایند.

واکنش بسیاری ‐تا آنجا که مشهود است‐ به این دلیل که این مجازاتِ قبل از محاکمه است یا چرا آنجا که یکی از اشرار پررویی و فحاشی می‌کند از ماموری توسری می‌خورد، معترض و منفی بوده است.

برخی نیز اشکال کرده‌اند که کار مجازات باید از دانه‌درشت‌ترهایی که در ابعادی بسیار بزرگ‌تر ناامنی و چپاول می‌کنند آغاز کرد و این‌ها دله‌دزد هستند و خود حاصل محرومیت در همین جامعه.

نگارنده نیز راست‌اش با نحوه‌ی رفتار پلیس در این ماجرا مشکل دارد!

نخست آنکه این افراد را نباید ایستاده بر بالای خودرو در شهر چرخاند تا با چشمان وقیح‌شان، به حاضران زُل بزنند و گفته و ناگفته رجز بخوانند که ‐با این قوانین سهل‌گیرانه نسبت به اوباش‐ وقتی رها شوند، صدبرابرش از ناظران و شاکیان انتقام می‌گیرند. شایسته آن بود که ماموران خدومِ ناجا، قدم‌رنجه کرده و آنها را با لگد و ضرباتِ محکمِ پوتین‌های سنگین خدمتِ مقدس‌شان در شوارع هدایت می‌کردند و اندامِ تنه‌لش‌شان را در پیش چشم خاص و عام در خاک غلتانده و غرور مجرمانه‌شان را خُرد می‌کردند و با کسب مجوّز از مقامِ محترمِ قضایی، هرآینه یکی از اشرار مبادرت به توهین یا تهدید ناظران می‌کرد، دندان‌های آغشته به خون و مالِ مردم را دهان‌اش می‌شکستند.

دو دیگر آنکه،‌ بله! با زالوهای دانه‌درشت باید سخت‌تر از این گرفت و هزار حیف که اغلب چنین نمی‌شود گرچه مقصّرِ این کوتاهی هرکه باشد، نیروی انتظامی نیست.

سیّم آنکه آیا ناجا هیچ اشکالی ندارد؟ چه کسی گفته؟ گلِ بی‌عیب خدا است! حتما در سطوح مختلف نیروی انتظامی هم هزار اشکال و بعضا ظلم است که نباید باشد. و اتفاقا وجود حتی ذرّه‌ای مشکل در بدنه‌ی پلیسِ یک‌جامعه، میلیون‌ها برابر وجود همان مشکل در سایر ارکان کشور عیب دارد و مایه‌ی سرافکندگی است. انصاف اما آن است که عیبِ مِی جمله بگفتی، هنرش نیز بگوئیم.

چهارم امّا، سخنی با معترضین به گرداندنِ اشرار و شناسایی آن‌ها در خیابان‌ها است. که لابد هیچ‌وقت خواهر، دختر، همسر یا خودشان با چشمانی آتش‌گرفته از اسپری فلفل و تنی ترسیده از قمه و قدّاره‌ی دزدی بی‌وجدان مواجه نشده و پس از دستمالیِ جنسی و زخمی به یادگار، مالِ حلال‌شان به تاراج نرفته،‌ یا به جای افسرانِ پلیس نبوده‌اند که روزی نباشد که داغدار بدنِ سلاخی‌شده‌ی همکاری و گاه عهده‌دار رساندنِ خبرِ شهادتِ سربازِ وظیفه‌ی جوان و ناکامی به خانواده‌اش نباشند ورنه موقع دستگیری این جانواران پست و پلید، اصلا امان نمی‌دادند که کار به کلانتری بکشد، چه رسد به حالا که عوض شنیدنِ خسته‌نباشید و خدا قوّت، از برخی هموطنان‌شان حرف‌های تلخ و غیرمسئولانه بخوانند.

پنجم، برادران و خواهرانِ عزیزتر از جانِ ناجا! آنکه باید آنچه در دلِ شما می‌گذرد را بداند، ما نیستیم، حضرت حق‌تعالی است! که می‌دانید که می‌داند! پس همچنانکه اگر ذرّه‌ای خطا از شما سر بزند، در پیشگاهِ الهی حساب و کتاب دارد و مو را از ماست می‌کشند، هر خدمتی که برای امنیتِ این مردم و خصوصا بخش‌هایِ محروم‌تر و معمولی‌تر مردم می‌کنید و هر رنجی که خانواده‌هایتان در تن‌لرزه از مخاطراتِ شغلِ شجاعانه‌تان می‌کشند، خدا بخواهد، مایه‌ی خیر و برکت دنیوی و ذخیره‌ی آخرت‌تان است. دمِ شما گرم! سایه‌تان مستدام!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    14 17
    باز یکی از سینماچی ها پشتیبان اراذل و اوباش شد!
    • نیشابوری IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      14 3
      بخون داداش ، از نیروی انتظامی دفاع کرده !!!!
    • IR ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      9 3
      اصلا متن رو خوندی؟ میگه بدتر از اینا هم سرشون بیارید
    • IR ۰۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      8 2
      خوب نخوندی. میگه باید اینها رو به مردم نشون بدیم و بدتر هم برخورد بشه. چقدر عجووووووووولی.
    • حسین IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      0 3
      کرامت انسان می دانی چی هم شرع گفته و هم قانون چقدر بیسوادی تو
  • عبدالله مومن IR ۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    20 2
    در قضاء اسلامی. نحوه برخورد با دزد و راهزن و زورگیر و ترساننده مردم. هرکدام مجازاتی در خور و ترساننده و بازدارنده دارد که ساده ترین آنها. قطع دستان دزد و در مرحله آخر و بعد. قطع گردن آنها را در پی دارد که فعلا هیچکدام آنها را نمی بینیم و این علت بسیاری از نا امنی های کشور است
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    2 1
    جناب دهباشی از آنطرف بام افتاده اند! این اراذل مگر از بی آبرویی و کتک زدن و کتک خوردن ابایی دارند! این نوع رفتار تجریه شده و آثار خنثی یا منفی آن ثابت شده است، مجازات بنا بر تعالیم فقه اسلامی باید جهت پیشگیرانه داشته باشد نه اینکه از آن برداشت انتقام شود. وجهی را در بیاناتتان روشن نفرمودید ، اینکه چرا با دانه درشتهای مفاسد اقتصادی این رفتار نمیشود و حتی در مواردی از نام و مشخصات آنها حمابت میشود؟ ظاهرا آبرو برای آنان مهمتر است، چرا آبروی آنان را لجن مال نمیکنید. اگر بنابر اصلاح و هدایت باشد اتفاقا همین اراذل بسیار مستعدترند.
  • IR ۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    15 2
    دم پلیس گرم ..که کثافات را نشان مردم داد که اگر میشناسید.. به سکایت بیائید و نترسید.
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    9 4
    شیع میگی . اقای دهباشی ... بجای دستتون درد نک نه ... امنیت ایران از اوجب واجبات است .. هر کی هر چی میخواد بگه
  • IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    11 0
    آفرین خیلی خوب نوشته
  • IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    6 11
    دهباشی تو دیگه حرف نزن !! کسی که آش تبلیغاتی حسن روحانی رو پخته نمیتونه دلسوز مردم مال باخته باشه !
    • IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
      4 1
      طوطی جان. بخون اول متن رو. بفهم بعد سریع جملات رو شلیک کن. دهباشی میگه کار درستی است!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 1
    عجب! خداوند با کسانی که با فریب ملت و ساختن گلواژه های دروغین هم چرخ سانتریفیوژ ها باید بچرخد هم چرخ زندگی مردم رأی آنها را تصاحب کردند و حالا هردو نمی چرخد چگونه رفتار می کند جناب دهباشی
  • IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    8 2
    باید فیلم گریه های دختر قاسم خوانی رو در اخبار مرتبط می ذاشتید
  • IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    4 2
    بعضی مواقع نمیدونم مشرق کدوم طرفیه! فکر کنم خود مشرق هم تکلیفش با خودش مشخص نیست. در حالی که این آقا مسئول رسانه ای اصلاح طلب است و مسئول ساخت تیزرهای تبلیغاتی اصلاح طلبان از جمله حسن روحانی است و همچنین تخریبچی بچه انقلابی ها ولی بازم مشرق زده حسین دهباشی فعال رسانه ای!!! و قید نکرده(اصلح طلب یا لیبرال افراطی) آیا تصمیم دارید با اینکارها اونو به سمت خودتون بکشید که باید بگم این آقا هر طرف لقمه چرب تری داشته باشه به اون سمت میره و با این تریبون دادن ها به سمت شما نمیاد. البته همه حسین دهباشی رو میشناسن و نیازی به عرایض بنده نبود ولی همیشه طرفداران اصلاحات تا میخوان از بچه انقلابی ها نام ببرن مثلا میگن فعال رسانه ای اصولگرا و یا سخنران اصولگرا و این در حالی است که اون بنده های خدا اعلام کردن که اهل حزب بازی نیستن. اون وقت شما به این آقای تخریبچی که همه میشناسنش و میدونن از افراطی های اصلاحاتی و لیبرال است میگویید فعال رسانه ای و حرفاش رو نشر میدید؟ نمیدونم عالم سیاست پر از لجن است.
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    4 3
    فقط کافیه اسم حسین دهباشی رو در قسمت جستجوی سایت مشرق تایپ کنید و ببینید مشرق و این آقا چکاره هستند و چجوری با جملات بازی میکنن.
  • علی IR ۱۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    12 1
    ضمن خسته نباشی به برادران نیروی انتظامی که خداوندمنان اجرشان بدهد . انشاالله قوه قضاییه هم با قاطعیت عمل کند، طوری که دیکه فکر شرارت هم نکنند. انشاالله
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    3 3
    خلاف شرع وقانون حرف نزن مشرق.
  • محمد IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    1 5
    صد رحمت به داعش بهتر توجیح میکرد کار اشتباه رو
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    1 0
    بايد خيلي با خشونت و تحقير بيشتري با كسي كه مثل يه حيوان با مردم برخورد ميكنه رفتار كرد كار درست و علمي،رفتار پليس آمريكاست كه طرف خيلي زبون درازي كرد لهش كنن و گرنه تو كشوري كه توي خيلي از ايالاتش حمل سلاح آزاده،جوي خون ِ مردمِ بيگناه راه ميوفتاد بايد كسي كه به حريم مال و نواميس مردم تعرض كرده رو بلايي بر سرش آورد كه درس عبرت براي خودش و تمام ابا و اجداد ونسلشون بشه و تا شرارت از سرشون نيفتاده ببرن بيگاري و كار اجباري ازين تنِ لش هاي پرمدعايِ نرِ نامرد بكشن پليس هم ،مرعوب ِ اراجيفِ يك مشت روش عن فكرِ ترسويِ بي وجود كه آروغِ روش عن فكري ميزنند نشه ما ملت تا پايِ جانمون پشتِ كسي هستيم كه از مال و جان و ناموسمون دفاع كنه .خواه پزشك و پرستاري باشه كه بخاطر ما به دلِ خطرِ كرونا زدنه و يا پليس و قاضي كه دنبال گرفتن حق و حقوق ماست
  • پ IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    2 0
    مشکل از رسانه هاست که حتی پیش مردم هم میری میگن موبایل قاپ بودن
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    7 1
    دم شما گرم سایه تان مستدام
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    4 0
    یکی به نعل و یکی به میخ .... حکایت این مشاور دولت و مبدی چرخ سانترافیوژ بچرخد چرخ زندگی مردم هم بچرخد
  • IR ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    0 0
    من اگر جای مسئولین ناجا بودم این معترضان را با چند نفر از همین اوباش دو سه ساعتی در یک اتاق تنها می گذاشتم و در را قفل می کردم تا ترس از این موجودات را با تمام وجودشان احساس کنند.
  • IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    0 0
    آدم فعال بی‌درد، اگه یه روز یکی از همین مردان مهربان زورگیر، دستی از سر لطف بر کیف و .... یکی از نوامیستان کشید، توی اون لحظه منتظر نظر قاضی و اثبات جرم می‌شی، یا زمین و زمان و بهم می‌دوزی تا از حیثیت خانوادگی دفاع کنی؟؟؟؟
  • افتختر AU ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    0 3
    تحلیل آقای دهباشی کلا صحیح و عقلانی است و نه احساسی.
  • حافظ IR ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    1 0
    حرکت ناپسندی بودوجواب معکوس می‌دهد اصل قضیه رو فراموش نکنید که اختلاسگرو دلالان وسفته بازان باحمایت مثل خان سروری می‌کنندوخون جوانان ایران رومیمکند
  • مهدی علوی IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    1 1
    دهباشی باید به اندازۀ فهمش حرف بزند.
  • علی IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    1 2
    در برخورد با اراذل و اوباش خوب عمل کردن ، این جماعت بایست جوری ادب بشن که دیگه جرات عرض اندام توی مجامع نداشته باشن
  • شهاب IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    1 1
    دهباشی از نوچه ها ی حجاریان
  • ناشناس IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    2 0
    دهباشی و دوستان رسانه هایش شاید به اندازه این ارازل اوباش هم در بدبخت کردن مردم سهم دارد. سقوط فرهنگی است ،داعش این زمان
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    0 1
    خدا قوت خدمت برادران ناجا. شما به کار نیک خود ادامه دهید که اگر برخی مزدور با مزد یا بی مزد در فضای مجازی هوچی گری کنند و قدر ندانند مردم عادی می دانند که امنیت شان را مدیون شیرمردانی هستند که مقابل این اشرار قدعلم کرده اند. یاشاسین ناجا
  • رضا IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    0 1
    این کار اصلا درست نیست اول اینکه این افراد جریح تر میشوند دوم اینکه اینها افراد سر خورده جامعه هستند باید اول دانه داشته مثل طبریها زنجانیها را در خیابان گردان که با به یغما بردن ثروت و مال مردم این افراد را به این روز انداخته اند
  • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۷
    0 1
    بس کنید ...هر کسی میخواد با متخلفین برخورد کنه یه ننه قمری از یه جایی بلند میشه حرف مفت میزنه حقشونه که باهاشون اینجوری رفتار بشه..
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۸
    0 1
    این نوع نگاه کردن به مسائل اجتماعی بسیار ساده انگارانه است تک تک افرادی که از کتک خوردن و تحقیر این جماعت خوشحال میشن یک سوال رو پاسخ بدن آیا هر یک شماها در شرایط زندگی و تربیتی و حتی اقتصادی اینها بودید چقدر احتمال داشت هیولایی خشن‌تر از ایشان نمی بودین؟ همه بزهکاری های اجتماعی ریشه‌ های اجتماعی نیز دارد نپرداختن به این ریشه ها دلیل حمایت قشری از مردم از برخورد تند اینچنینی هست.
  • نا شناس IR ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    0 0
    همین گنده لات ها بودند که حکومت ملی ومردمی و قانونی دکتر محمد مصدق را باکمک معاند ها ووطن فروشان مثل شععبان بی مخ وامثال او ودلار امریکا سرنگون کردند به حرف خائن و؟؟؟گوش ندهید با جدیت ادامهدهید امرکاو پلیسش راببیند که با مرد عادی چکار میکنند اینها که کارشان معلومه فکر می کنند ایران تکزاس است، خسته نباشید
  • IR ۰۶:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
    0 0
    نظام تربیتی در جامعه باید بگونه ای باشد که چنین افرادی در ان رشد نکنند در دیگر کشورها چه کرده اند که چنین افرادی وجود ندارند تعداد زندانیان در دانمارک پنج نفر است
  • IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۱۲/۲۹
    0 0
    حداقل دستمزد به مجلس واگدار می شود ؟؟؟ مجلس باید اقتصاددانها را بیاورد برای این مسئله ؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس