کد خبر 112747
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۰۰:۰۸

در پي بروز ناآرامي هاي ناشي از تحرکات گروهک هاي تروريستي شبه نظامي در سوريه ظرف يک سال اخير، شبکه تروريستي القاعده با تشکيل يک گروه مسلح، در صدد تصرف سوريه و چند کشور ديگر همجوار آن برآمده است.

به گزارش گروه بين‌الملل مشرق، سيد حسن نصرالله، دبيرکل حزب‌الله لبنان، در گفت‌وگو با "جوليان آسانژ" رئيس ويکي‌ليکس در شبکه تلويزيوني "راشا تودي" روسيه، با اشاره به فعال‌شدن گروه‌هاي تروريستي در سوريه خاطرنشان کرد: «همه ما پيام دکتر ايمن الظواهري (سرکرده سازمان القاعده) را شنيديم که در واقع فراخواني براي جنگ داخلي در سوريه بود. اکنون جنگجويان القاعده به سوريه رسيده‌اند و ديگران هم از کشورهاي مختلف به آنان ملحق شده‌اند و مي‌خواهند سوريه را به عرصه‌اي براي جنگ داخلي تبديل کنند.»

چند ماه پيش، يک گروه ترويستي مسلح که زير نظر فرماندهي کل القاعده فعاليت دارد و با عنوان "جبهه النصرة لأهل الشام" شناخته مي‌شود، در اطلاعيه اعلام موجوديت خود، هدف اصلي از حضور در سوريه را آزادسازي اين کشور از دست طايفه نصيريه(علويان)، مجوس(ايرانيان) و صفوي‌ها(شيعيان) اعلام و تأکيد کرد هدف نهايي اين گروه، آزادسازي بيت‌المقدس و تشکيل کشور بزرگ "شام" با حاکميت مجاهدان سلفي است.

اين اطلاعيه با بيان اينکه سرزمين شام از ديرباز عرصه درگيري‌هاي تاريخي بوده، افزوده است: «بر هيچ خردمندي پوشيده نيست که ايران از سال‌ها پيش با سوءاستفاده از دولت سوريه، در صدد کشت ريشه تشيع در اين سرزمين مبارک بروده تا امپراتوري پارسي را بر منطقه حاکم کند چرا که "شام" براي ايران به مثابه ريه‌هايي است که اين پروژه شکست‌خورده (امپراتوري ايران) از طريق آن نفس مي‌کشد.»

این جماعت پیش از این در نوارهای متعددی، مسؤولیت شماری از عملیات‌های تروریستی در سوریه را برعهده گرفته بود که از جمله آنها می‌توان به بمب‌گذاری‌ها در مناطق امنيتي دمشق و حلب اشاره کرد.

به نوشته الحقيقه، "جبهه النصرة لأهل الشام" ستون فقرات ارتش آزاد سوريه به عنوان اصلي‌ترين گروه مسلح مخالف را تشکيل مي‌دهد که جنایات فراواني در مناطق روستایی شرق و غرب دمشق مرتکب شده است.

سرکردگي اين گروه را که شامل ده‌ها گردان در شهرهاي مختلف سوريه است شخصي بر عهده دارد که نام او هنوز مشخص نيست اما ملقب به "قـائد فاتح" و مکني به "ابو محمد الجولاني" است و گفته مي‌شود پيش از اين از دستياران "أحمد الخلایله" مشهور به "ابو مصعب الزرقاوي" سرکرده القاعده عراق و شاگرد شيخ "حسن البصري" مشهور به "امام" مفتي القاعده بوده که چندي پيش مُرد.

علاوه بر نامشخص بودن نام، تا کنون هيچ تصويري از الجولاني نيز در رسانه‌ها منتشر نشده و گويا قصد دارد مانند ملا عمر، سرکرده گروه تروريستي طالبان، کار خود را با مخفي‌کاري پيش ببرد. آنچه تا کنون از اين شخص انتشار يافته چند فايل صوتي و نيز يکي دو فايل ويدئويي است که در هيچ يک از آنان، چهره وي مشخص نيست.

علاوه بر اين، وبگاه مؤسسه "المنارة البيضاء" که به عنوان بازوي رسانه‌اي القاعده شام عمل مي‌کند، چند روز پيش، يک فايل ويدئويي را منتشر کرد که در آن، شخصي با شنل و کلاه سياه‌رنگ، بر فراز منبري در مسجدي بزرگ در سوريه، خطبه‌اي عليه دولت سوريه و شيعيان ايراد مي‌کند و در پايان با اشک و فرياد و برافراشتن يک قبضه تفگ، از همه مردم مي‌خواهد با جهاد عليه شيعيان کافر، اسلام و سرزمين شام را نجات دهند.

پايگاه سوري الحقيقه درباره اين قضيه نوشت: در رخدادی که نخستين واقعه در نوع خود در کشور سوریه به شمار می‌آید، ‌سازمان القاعده یک مسجد را در این کشور اشغال و از منبر آن اعلام جهاد کرد.

بر اساس اين گزارش، "جبهه النصرة لأهل الشام" یکی از مساجد دمشق شرقي را تصرف کرد و از منبر آن، خواستار جهاد علیه دولت سوریه شد.

به نوشته الحقيقه، در اين ویدئو که با تصاويري تار و مات‌شده در اينترنت انتشار يافته است یکی از رهبران "جبهه النصرة" که به نظر می‌رسد سرکرده آن يعني "ابو محمد الجولانی" است، سوری‌ها را به جهاد علیه دولت دعوت می‌کند که البته مشرق با توجه به صداي الجولاني در فايل‌هاي صوتي منتشرشده پيشين از وي در اينترنت، نمي‌تواند صحت اين گمانه را تأييد کند.

البته سخنران اين مسجد، در اواخر خطبه‌خواني خود، شنل سياهش را بر صورتش مي‌کشد و به دعاخواني و تضرع مي‌پردازد که در اين بخش، فيلم با برطرف‌شدن خطر لو رفتن چهره وي، از حالت تار خارج شده و شفاف مي‌شود.

از آنجا که از تصاویر موجود نمی‌شد مسجد را شناسايي کرد خبرنگار اين رسانه سوري، براي شناسايي آن به کارشناسان خبره سوريه مراجعه کرده است. اين کارشناسان احتمال مي‌دهند که این مسجد، یکی از مساجد منطقه "ببیلا" یا "البویضه" در منطقه "غوطه" واقع در دمشق شرقي باشد.

شيخ "طرطوسي" از مفتيان وهابيت نيز در مطلبي که در يکي از وبگاه‌هاي وابسته به القاعده منتشر شده، محل اقامت فعلي سرکرده القاعده در شام را "غوطه‌ي دمشق" معرفي کرده است.

بر اساس اين گزارش؛ اين منطقه از آن جهت انتخاب شده است که در روايات نبوي، به نام آن در حوادث آخرالزمان اشاره شده است.

خطيب اين مسجد در ابتدا با بيان شرحي درباره نجاست کفار و يهود و مسيحيان و ضرورت مقابله با آنان، از شيعيان با عنوان "قرمطي"، "حشيشي"، "نصيري"، "علوي" و... ياد مي‌کند و جهاد با شيعيان را به مراتب واجب‌تر از مقابله با يهود و نصاري اعلام مي‌کند.

وي در ادامه به سخنان ابن‌تيميه، از مفتيان و بنيانگذاران فرقه وهابيت استناد مي‌جويد و مي‌گويد اين تمیمه نيز تأکيد کرده که جهاد علیه قرمطی‌ها (شيعيان) واجب‌تر از جنگ علیه یهود و مسیحیان است.

اين جنگجوي سلفي که با اشاره به اينکه جنگيدن با شيعيان از جنگ با غربي‌ها و يهودي‌ها واجب‌تر است، گفت: براي اين جهاد، بايد از دریاهای خون، تپه‌هایی از دست‌هاي قلم‌شده و پاهای بریده و نيز کوه‌هایی از جمجمه‌ها عبور کرد زيرا آنان، کودکان شما را ذبح کردند و شکم زنان‌تان را دريدند.

خطيب اين مسجد دمشق، در ادامه با خرافه‌خواندن اعتقاد به مهدويت در انديشه شيعي، گفت: دشمن اصلي ما شخصي است به نام "محمد بن الحسن العسکري" است که امام دوازدهم شيعيان است؛ شيعيان معتقد به حلاليت زنا با محارم هستند و به جاي اينکه نمازهاي پنجگانه را براي تقرب به خدا بخوانند براي تقرب به پنج نفر به نام‌هاي علي[ع]، فاطمه[ع]، حسن[ع]، حسين[ع] و محسن[ع] مي‌خوانند.

وي در پايان بدون اینکه خطبه خود را با يکي از سوره‌هاي قرآن به پایان برساند، براي اينکه حاضران در پای منبرش را به ریختن قطره اشکی وادارد، مسلسل خود را بالا برد و با سر دادن فرياد "حي علي الجهاد" از خدا خواست که اهل‌سنت را حفظ کرده و آنها را از دست شيعيان ناپاک و علوی‌هاي نجس رهايي بخشد.

در اواسط ايراد اين خطبه نيز برخي همدستان خطيب مزبور با برخاستن از جاي خود، در حمايت از سخنان جلادانه اين شخص، فرياد و شعار سر مي‌دهند.

فيلم اين خطبه‌خواني را از طريق بارگذاري رابط زير ببينيد:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • yaser ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    0 0
    in fetne ro faghat mishe ba shamshir hal kard .
  • السلام علیک یا فاطمه الزهرا ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    0 0
    اگه این کار رو نکنند باید تعجب کرد اینها از نسل همون هایی هستند که مولای ما امام حسین رو تو کربلا با لبه تشنه میان دو نهر آب سر بریدند از بحرین شروع کردن و به سوریه رسیدند در عراق هم که عملیات تروریستی انجام میدند و در چند سال اخیر برای ایران شبهه نظامیانی مثل گروهک ریگی رو پرورش دادند بعدش وزارت خارجه میاد از دیپلماسی حرف میزنه ، یکی نیست به وزیر خارجه بگه که اگه زن و بچه خودت رو هم به جرم شیعه بودن شهید کنند باز هم شما از دیپلماسی حرف میزنی؟ آقای احمدی نژاد خواب دیگه بسه وقت بیدار شدنه
  • ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    0 0
    دیوانه هستن اینا خدایا اینا کین دیگه؟وحشین که شیاطینند در جلد انسان
  • ۰۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    0 0
    اميدواريم "پسر هند" باشه. و عجل الله في فرج مولانا.
  • ۰۸:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    0 0
    طیف سفیانی از همین گروه بلند میشود و شخص مذکور چند سال پیش توسط یهود شناسایی شد و تمام زمینه ها برای رشد و قیام او توسط صهیون ریخته شده و پازل حکومت او در حال شکل گیری است که ترور بشار اسد به مرحله خاص خود خواهد رسید . اما همینجا گفته میشود شاید به گوش همین شخص برسد که ما به وضوح روزی را میبینیم که ذلیلانه برای حفظ جانت به التماس خواهی افتاد اما سودی نخواهد بود و گردنت زده خواهد شد و اما این است عاقبت تو ای ملعون
  • حنانه ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    0 0
    اينها كه عرضه يه فيلمبرداري ساده روندارند چه جوري اينهمه ادعادارند ؟؟؟ وقتي تصويرشفاف شد تونستم شناساييش كنم پسرسومي شيطانه
  • ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    0 0
    خیلی جالب شد! پازل اینها دارد کامل می شود: الف-عبدالکریم سروش کهنه اندیش کثیف فراری و در دامن آمریکا:زنای با محارم یک حق است که اخلاق در مقابل این حق ایستاده است! ب-یک وهابی کثیف و ملعون:شيعيان معتقد به حلاليت زنا با محارم هستند . خدا شر صهیونیزم,بهائیت و وهابیت را از سر مردم دنیا کم کند انشا الله تا بلکه مردم دنیا روز خوشی ببینند....
  • ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    0 0
    اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک
  • میترا ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    0 0
    خدایا به همه ی مسلمانان بصیرت عنایت فرما وشر وهابیت این فرقه ی دست ساز ابن ابلیس {انگلیس } را از سر امت اسلام کوتاه بفرما
  • ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    0 0
    میدونی یاد کی افتادم؟؟یاد سفیانی!! تو روایات هست که وقتی قیام میکنه 6ماه میجنگه و بر 4 کشور مسلط میشه.اولش خیلی ها فکر میکنم مهدی موعود هست. سفیانی هم از علائم قطعی ظهور هست که مرکز حکومتش هم دمشق و حمص هست.
  • ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    0 0
    چرا وقتی گفتم حرفاش شبیه سفیانی هست پخش نکردی مشرق؟ این ادعا ادعای سفیانیه.تو همه ی کتب روایی هم اومده.اخرشم موفق میشه.
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    0 0
    وهابی پشمک نشان زر زده.
  • ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    0 0
    شما وهابی ها حرومزاده و زنا کار هستید به مراسم ازدواج خود دقت کنید تا حرومزادگی شما بیشرفها براتون مسجل بشه .
  • زارع ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    0 0
    با سلام . كمي برسي و دقت كنيم مي بينيم كه دست شيطان بزرگ در كاره ( اين شيطان بزرگ با پول هاي نفت عربي در هاليود فيلم مي سازند و هم فرقه سازي ميكنند) اين دست قوي جمهوري اسلامي ايران است كه ميتواند جواب ابله هان را بدهد . و از خواب غفلت بيدار كند .
  • ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    0 0
    خروج سفیانی نزدیک است. به خدا قسم: ائمه(ع) ما دروغ نگفته اند... آری صدای پای مهدی(ع) می آید...
  • ۱۴:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    0 0
    سوريه دستخوش خوادثي است كه خون علويان آنجا برزمين ريخته خواهدشد.فقط بايستي از خدا فرج مهدي (عج) را بخواهيم.
  • منتظر ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
    0 0
    به خدا قسم شبيه سفياني رواياته اشك تو چشماي ادم حلقه ميزنه
  • سارا ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    0 0
    سلام گزارش بسیار مهمی بود. از مشرق برای تهیه این گزارشها متشکریم. با خواندن این گزارش چند نکته به نظرم می رسد در سایت حامی این گروه یعنی جبهه النصرة اهل الشام در وبگاههای خود ، هدف نهایی شان را فتح بیت المقدس می دانند و شعارشان این است ثورة الشام (ثورة الشام ثورة الفتح لبيت المقدس باذن الله) اللهم أنصر أهل الشام وأنصارهم این جماعت که بدون شک امتداد القاعده هستند زمانی به وجود آمدند که تاریخ مصرف القاعده تمام شده و با مرگ بن لادن و بی اعتمادی مردم نسبت به القاعده ، استکبار جهانی و صهیونیستها سعی کردند مهره ای جدید را در عرصه تروریسم بین المللی وارد کرده تا همانند بن لادن و القاعده بتواند اهداف صهیونیستها که همان تقابل بامحور مقاومت و نیز فتنه مدهبی بین مذاهب اسلامی را دنبال کند. تشکیلاتی بودن و پوشش وسیع اعلامی تحرکات این گروه نشان میدهد با برنامه ریزی قبلی وارد میدان شده اند و در حقیقت نسخه بدل القاعده هستند که به اسم یاری اهل شام و فتح بیت المقدس سعی در یارگیری بین اعراب دارند. اما نکته جالب بعدی اینکه در بین همه کشورهایی که بهار عربی در آن اتفاق افتاده ، هدف برکناری رژیم های ظالم و فرسوده و روی کار آمدن حکومتهایی با مبنای اسلامی و عدالت بوده است در حالیکه در خصوص این جماعت می توان گفت که خطابه ها و اهدافشان تنها جنگ مذهبی و از بین بردن شیعیان است! و این نشان میدهد که بدون شک صهیونیستها و دنباله های آنها یعنی وهابیون و سلفی های تکفیری پشت سر این حرکت هستندو این گروه هیچ ارتباطی با خواسته های مشروع و به حق مردم سوریه برای اصلاحات و ایجاد شرایط بهتر در داخل کشور ندارد بلکه دستور کار این گروه جنگ مذهبی و خارج از مرزهای سوریه پس از اسقاط نظام فعلی حامی مقاومت می باشد. به نظر میرسد هیچ بعید نیست این شخص در آینده سفیانی روایات باشد.
  • ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    0 0
    شرق عزیز قرمطییه فرقه ای باطل از مذهب اسماعیلیه است و ربطی به شیعه امامیه ندارد. هکذا نصیریه و علویان از غلات شیعه اند. تو را به خدا اب را گل نکنید. بیش از این.
  • دانشجو ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
    0 0
    اینکه بعضی ها میگن که این سفیانی هست یا شبیه اون شاید توطئه باشه تا سفیانی بسازند .هر کاری که بگی از دست این صهیونیستها بر میاد.اونا با مطالعه کامل احادیث وکتاب های ما دارند پازل های شیطانی خودشون رو می چینند.چه سفیانی باشد وچه نباشد باید هواسمون جمع باشه تا کلاه سرمون نره.اطاعت از ولایت فقیه تنها راه برای جلوگیری از گمراهی است.
  • محمد امین حسن پور ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۸
    0 0
    با سلام به شمای ناشناس چه خوب بود که حداقل نام خود را می نوشتید و پشت نقاب ناشناس بودن به دیگران فحاشی نمی کردید. آیا شما سخنرانی سروش را به طور کامل شنیده و یا خوانده اید؟؟ مطمئنا خیر. او در سخنرانی خود گفت که چیزهایی در گذشته اخلاقا مذموم بوده اما در جهان امروز تبدیل به حق شده است. مثلا زنای با محارم. وی گفت اگر قرار باشد که از این حق ها بوجود بیاید دیگر چه چیزی از اخلاق می ماند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس