اين تحليلهاي ساده انگارانه دستمايه برخي رسانه هاي غربي شد تا جاييکه فرانس 24 در ويژه برنامه اي اعلام کرد که "همه موشکهاي شهاب 3 ايران از بين رفته و ممکن است طي روزهاي آينده، اسرائيل به ايران حمله کند"

به گزارش گروه دفاع و امنيت مشرق، حادثه انفجار در يکي از پادگانهاي سپاه در استان لرستان اگرچه اتفاقي تلخ بوده و تعدادي از پاسداران انقلاب در آن حادثه به شهادت رسيدند، اما موجبات کشف لايه هايي عميق تر از نوع تحليل ها و برآوردهاي اطلاعاتي غرب و رژيم صهيونيستي را فراهم کرد؛ تحليل هايي که با ابتدايي ترين مفاهيم دفاعي نيز همخواني ندارد.
موضوع، از تحليل بلند بالاي پايگاه اينترنتي اسلات افار نزديک به رژيم صهيونيستي و به زبان فرانسه آغاز شد. اين رسانه صهيونيستي گزارش داد که سرويس هاي اطلاعاتي اسراييلي مي گويند انفجار در لرستان فراتر از آنچه تهران گزارش کرده، بوده است. بر اساس اطلاعات منتشر شده در اين رسانه سه انفجار در يک پايگاه مخفي ايراني در شب قبل از سفر احمدي نژاد به لبنان رخ داده است.
به ادعاي آنها، پايگاه مورد نظر موشک هاي شهاب 3 را در خود جاي داده بود که با توانايي ميان برد مي توانند بخشهاي غيرنظامي (!) خاک اسرئيل را مورد اصابت قرار دهند. اين پايگاه اسرائيلي با تکيه بر انتشار موضوعاتي که عامه مخاطبان از آن اطلاع درستي ندارند، ادامه داده است که اين پايگاه مخفي همچنين داراي موشک هاي سه کاره قادر به حمل سه کلاهک نيز بوده است.
کارشناسان موشک در غرب به اين پايگاه اينترنتي گفته اند که اين موشک ها به طور ويژه براي حمل سلاح هاي هسته اي طراحي شده اند !!!
اسلات افار همچنين نوشته است که اين تاسيسات به طور فعالانه از سال 2008 توسعه پيدا کرده و دست کم سه سايت پرتاب موشک با قابليت پرتاب سه فروند از سوي هر کدام در آن مستقر بوده است.

از ارتباط دادن اين انفجار با سفر رئيس جمهور کشورمان به لبنان بايد شروع کرد. اين سايت صهيونيستي با درج چنين خبري، عملا اين انفجار را هشدار اسرائيل به ايران معرفي کرده و آنرا نشانه اي از خطرات اين سفر و قدرت نمايي اين همسايه اشغالگر و غيرقانوني لبنان، دانسته است؛ موضوعي که با حضور دهها هزار نفري مردم در استقبال از محمود احمدي نژاد و حضور گروههاي مختلف سياسي لبنان، کاملا نقش بر آب شد.

رسانه هاي غربي نيز با اطلاع از جرئيات مجعولي که اسلات افار منتشر کرده، تلاش کردند از اين مسئله براي تضعيف افکار عمومي ايران و تهديد جلوه دادن قدرت رژيم صهيونيستي بهره ببرند. اين پايگاه خبري اسرائيلي در بخشي از مطلب طويل خود، جزئيات جالبي را از اين پايگاه کشف کرده و نوشته است که 12 خروجي براي استقرار سريع پرتابگرها در اين پايگاه که دهها متر زير زمين بوده در نظر گرفته شده است.
"اسراييل شماره موشک شهاب سه ايران را حدود 100 فروند با حدود 40 پرتابگر تخمين زده است." اين تحليل ساده انگارانه دستمايه برخي شبکه هاي تلويزيوني و خبرگزاري هاي غربي شد تا جاييکه فرانس 24 در ويژه برنامه اي با حضور يکي از سلطنت طلبان ايراني، رسما اعلام کند که "همه موشکهاي بالستيک شهاب 3 ايران از بين رفته است و ممکن است طي روزهاي آينده، اسرائيل حمله گسترده اي را به ايران آغاز کند."

برخي رسانه هاي ديگر نيز با درج توضيحات اسلات افار، به نقل از نوبيسندگان خود نوشتند که "با اين حال سرويس هاي اطلاعاتي روشن نکردند که مواد منفجره چگونه به داخل سه محل مختلف براي ايجاد خسارات ويرانگر نفوذ داده شده است؟!!" يا اينکه "خسارات قابل توجهي به زرادخانه موشک هاي ايراني وارد شده و سپاه پاسداران انقلاب به موازات خسارات وارده دچار هراس و سردرگمي شده است"، و اين قبيل نکته هاي عمليات رواني: "کارشناسان نظامي ايراني در حال تحقيق هستند تا دريابند مهاجمان چگونه توانسته اند وارد اين پايگاه نظامي که بيشترين مراقبت از آن مي شود، شوند. اين پرسش مطرح است که آنان با چه شيوه اي به اعماق زمين رفته تا به مکان هاي ذخيره سازي دست يابند"
همين رسانه ها براي اقناع افکار عمومي، دست به دامن داستاني جالب شده اند و نوشته اند که "به نظر مي رسد اپوزيسيون ايراني با کمک سرويس هاي اطلاعاتي غربي، سلول هاي عملياتي خاموش خود را فعال کرده است"

شايد همين گزاره هاي فوق بتواند شيوه جالب رسانه هاي غربي و صهيونيست را براي تضعيف شدن قدرت نظامي ايران بويژه در بخش موشکي را بخوبي نمايان کند اما چه نکته هايي در اين گزارشها بايد مورد توجه قرار بگيرد؟
اولين نکته را مي توان در بکارگيري اطلاعات غلط اما دقيق يافت. بهره گيري از کدهايي چون 12 خروجي پايگاه، انفجار در سه منطقه حساس محل نگهداري موشکهاي شهاب 3، تعداد دقيق موشکها بر اساس گزارشات اطلاعاتي و ... اين اطلاعات ناخودآگاه بيننده و خواننده را به اين فکر وا مي دارد که اين سرويس هاي اطلاعاتي همه جزئيات ريز درباره توان موشکي ايران را در اختيار دارند. همين موضوع باعث خواهد شد تا ادامه تحليل ها و اعلام اينکه اين انفجار توسط خارجي ها و با استفاده از يک عمليات فوق سري انجام شده، مورد قبول افکار عمومي قرار بگيرد.

قطعا در اين موقعيت ذهني، بيننده به اين نکته ساده توجه نخواهد کرد که بر اساس اطلاعات منتشر شده در اين رسانه ها (همچون فرانس 24)، چگونه ممکن است يک کشور که مدام در حال رصد تهديدات پيراموني خود است، همه موشکهاي بالستيک شهاب 3 را در نقطه اي نزديک مرز نگهداري کند؟ آيا اين موضوع از نظر نظامي منطقي است که همه توان موشکي در يک نقطه جمع باشند و با هر اتفاقي (چه عمدي و چه سهوي) تمام داشته هاي چند ساله، ناگهان بر باد رود؟ يعني همه موشکهاي شهاب 3 ايران توسط همين 20-30 نفر نگه داري و مراقبت مي شده و تعدادي کماندو به همين راحتي آنجا را فتح کرده اند؟
قطعا اين سوالات مهم توسط آن شبکه ها مطرح نمي شود تا ذهن ها متوجه دروغ پردازي پله به پله آنها باشد.

هرچند نکته هاي ديگري چون خلاصه کردن توان موشکي ايران به 100 شهاب 3 نيز موضوعي است که هر تحليلگر نظامي آنرا رد مي کند چراکه قدرت اصلي دفاعي ايران بر پايه موشک بنا شده و حتما داشتن 100 موشک شهاب 3، توان بازدارندگي در برابر دشمنان تا دندان مسلح خارجي نخواهد داشت.
نکته هايي ديگر چون توضيحات موشک چند کلاهکه ايران و ارتباط دادن آن با کلاهکهاي هسته اي نيز از تلاشهاي فرعي اين رسانه ها در متهم کردن ايران به اقدامات مخفيانه هسته اي است که هر از گاهي در خلال خبرهاي ديگر به آن دامن زده مي شود.
چگونه است که شبکه اي معتبر چون فرانس 24 فريب اين اطلاعات خاکستري را خورده و سيلوان اتال مجري آن در برنامه گفتگوي روز 5 شنبه صريحا اعلام مي کند که بر اساس اطلاعات موثق، هم اکنون ايران هيچ توان موشکي فعالي را در اختيار ندارد؟ آيا اين مسئله جز يک هماهنگي منسجم براي ترساندن پله به پله مردم کشورمان است ؟
شايد نتيجه فوري که اين رسانه ها از اينگونه تحليلها مي خواستند، موضوعي جدا از بحث هاي نظامي است. بيان اين جمله از سوي شبکه هاي خبري و رسانه هاي مجازي غرب مبني بر اينکه " عدم واکنش مسئولان ارشد رژيم صهيونيستي در برابر سخنان محمود احمدي نژاد در مرز اسراييل به خاطر اطلاعاتي بوده که آنها از قدرت نمايي نيروهاي اسرائيلي در انجام اين انفجار مهم و گسترده داشته اند" باشد. نکته اي که حاکي از تلاش آنها براي سرپوش گذاشتن بر شکست تاريخي مقابل سفر رئيس جمهور کشورمان به لبنان بوده است.

هر چه هست، موشکهاي بالستيک شهاب 1،2 و 3، قدر، عاشورا، قيام و سجيل آماده قدرت نمايي و پاسخگويي به هر متجاوزي هستند که تحليل هاي ملانصرالديني خود را به طلب حلواي خيالي باور کرده اند؛ بسم الله ...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • پیروولایت ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۳
    0 1
    رهسپاریم باخامنه ای تاشهادت
  • محمد ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۹
    0 1
    امریکا و عربستان اسراییل هیچ غلطی نکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس