عکس/ همه با ماسک، به‌غیر از روحانی در جلسه شورای عالی فضای مجازی

رئیس جمهور گفت: دولت مصمم است با اجرای برنامه جامع نظارتی دسترسی مردم به کالاهای اساسی و مورد نیاز را تامین و قیمت آنها را کنترل کند.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور روز سه شنبه در یکصد و هفتاد و یکمین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، پس از ارائه گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت(صمت) از برنامه ریزی های صورت گرفته در زمینه چگونگی کنترل قیمت کالاها، با تاکید بر لزوم اجرای دقیق این برنامه گفت: دولت مصمم است با اجرای برنامه جامع نظارتی دسترسی مردم به کالاهای اساسی و مورد نیاز را تامین و قیمت آنها را کنترل و اجازه ندهد نوسانات قیمت کالاهای اساسی و ضروری زندگی و معیشت مردم و آرامش روانی آنان را مختل کند.

بر این اساس، وزارتخانه های صمت، جهاد کشاورزی، اطلاعات، دادگستری و تعزیرات موظف هستند در چارچوب این برنامه و با هماهنگی یکدیگر نظام توزیع و نظارت بر قیمت کالاها را اجرا و در یک وضعیت نظام‌مند با تامین کالاهای اساسی مردم، قیمت کالاها را به ویژه در مورد اقلامی که با ارز ترجیحی تامین شده اند، به شکل دقیق کنترل و مدیریت کنند.

حجت‌الاسلام حسن روحانی، حضور میدانی ناظران و ایجاد شفافیت در قالب یک سامانه فراگیر در حوزه توزیع و قیمت گذاری را از جمله ضرورت های کنونی برای کنترل قیمت ها برشمرد و اظهار داشت: دولت مصمم است باوجود همه محدودیت ها با اجرای این برنامه کماکان قیمت کالاهای اساسی را به قیمت تعیین شده با نرخ ترجیحی به دست مصرف کننده برساند.

روحانی همکاری و هماهنگی دستگاه قضایی و اتحادیه های صنفی را برای کنترل قیمت ها حائز اهمیت ویژه دانست.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به اینکه، آشکار و قابل لمس بودن ابعاد جنگ اقتصادی تحمیل شده از سوی آمریکا برای ملت ایران و مبارزه و مقاومت صورت گرفته با این جنگ در شرایط فعلی، گفت: همانطور که ابعاد دقیق تر جنگ تحمیلی سال ها بعد از اتمام آن روشن شد، گستره جنگ اقتصادی تحمیلی به کشور نیز در آینده به شکل دقیق تر برای مردم روشن می شود.

روحانی با بیان اینکه ملت ایران پس از دهه های متمادی دشمنی آمریکا انتظار و توقعی جز آنچه امروز می کند، ندارد، افزود: این ملت از کشورهایی که به صورت ناخواسته با این تحریم ها همراهی می کنند، انتظار ندارد در اقدامات ضدانسانی آمریکا شریک باشند.

رئیس جمهور با اشاره به اقدامات موثر دستگاه های ذیربط از جمله وزارت امور خارجه و نهادهای حقوقی دولت و بانک مرکزی تاکنون برای احقاق حقوق ملت ایران، خواستار افزایش و فراگیرتر شدن این تلاش ها برای آزادسازی ذخایر ارزی بلوکه شده کشور شد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    30 0
    خدایا خودت رحم کن !!! این دوباره می خواهد کنترل کنه.
    • حجت IR ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
      1 0
      هر چه تصمیم گرفتی بدتر شد خیلی تصمیم می گیری اما عمل کو وعده کرور کرور اما عمل هیچ
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
      1 0
      وِلَکــــــــــــــــن بابا!
  • یک مطلع IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    19 0
    شما این کار نمی کنید دلیلش را هم خودت می دانید .بیش از این با غرور مردم بازی نکنید تمامش کنید این بازی را.
  • یاسر IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    14 0
    مصمم است یا مسمم است !!!
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    17 0
    هفت سال گفت بازار آزاد و نظارت رو تعطیل کرد الان برای رو گم کنی و ماندن در دولت بعدی به روش نیابتی و فکری. الان یاد نظارت افتاده و باز همه بلاهای و مصیبتها رو انداخته گردن آمریکا و دولت سایه....
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    25 0
    یه ایران منتظر روز محاکمه خائنین مکار هستند.
  • سید رضا IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    15 0
    تورو خدا نمیخواهئم ارزان کنیدفقط خرابتروگرانتر نکنید
  • مهدی IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    8 0
    به نظر کارشناسان امر تنها کار عالمانه و تخصصی که می تواند راهگشای اقتصاد کشور عزیزمان باشد و ما را از مشکلات اقتصادی رها کرده و رو به پیشرفت قرار داده و خلاصه همه چیز را مرتب و منظم روی ریل قرار دارد و حتی مشکلات سیاسی، اجتماعی امنیتی دفاعی ما را سامان دهد این است که روحانی برود
  • سید رضا IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    9 0
    مصمم است ولی مثل وعده حل صدروره قیمتها راکنترل کند؟
  • DE ۱۷:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    4 0
    دولت مصمم است قیمت‌ها را کنترل کند ایشالله فرصت شد یه چن ماه دیگه یه تصمیماتی باید گرفته بشه/ حضور میدانی ناظران در حوزه توزیع و قیمت گذاری از جمله ضرورت های کنونی برای کنترل قیمت ها است.دولت هم بر قیمتها نظارت استثوابی داره اینهم برای ثوابش والا اگر خریدار و فروشنده به این قیمتها راضی نبودند که همه دست خالی میرفتند خونه.
  • IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    8 0
    واژه مصمم ترسناکه خدایا خودت به داد برس
  • CA ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    7 0
    دولت مستاصل است نه مصمم.
  • IR ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    8 0
    تو را به هر کسی که اعتقاد داری از این حرفها نزن تو را خدا رحم کن آقا ما فکر کردیم دولت نداریم تو هم اینجوری فکر کن ما را ول ما دیگه طاقت نداریم
    • NL ۰۲:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
      1 0
      نگران نباشید ایشان مدتهاست که فکر می کنند ملتی وجود نداره منتها نمی تونند همین فکر رو هم در مورد جیب شما بکنند
  • IR ۲۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    5 0
    مبانی فکری تیم اقتصادی دولت ایضا رئیس دولت مبتنی بر بازار آزاد است و اعتقادی بر کنترل دولت بر قیمت ها ندارند. فقط می تونیم خودمونو دلداری بدیم که : اینهم بگذرد!
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    0 0
    دولت زبانی تصمیم کبری میگیرد
  • IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    این راه مملکت داری در شرایط جنگی و مصمم بودن در حل مشکلات نیست. اول از پناهگاهتون خارج بشید و مثل همه روسای جمهور و نخست وزیران سایر ملل دنیا و مثل روسای سایر قوای ایران در میدان عمل حاضر شوید بعد دم از مصمم بودن بزنید.
  • سیدجعفرکاظمی IR ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    آقای رئیس آیا این مصممم بودن ، نتیجه ای هم داشته یافقط لقلقه زبان است؟
  • سربدار IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    1 0
    حسن آقا به اسحاق بگو مردم یادتان می آیدقیمتها روز به روز تغییر می کرد الان ثانیه به ثانیه تغییر می شود مردم یادتان می آیددر زمان هاشمی... دلار برای شناسنامه میدادند و برای هر شناسنامه 5000 دلار الان دلارها را و طلا را همین طوری دیمی می دهند مردم یادتان می آید آن زمان وام می دادند و سه تا ضامن می خواستند الان به صورت دیمی می دهند مردم یادتان می آیدآن زمان چه بود و الان را هم می بینید وببینید ای کسانی بدون تخقیق و بدون مشورت انتخاب کردید انشاءالله بعد از این عبرت بگیرید
  • شریف زاده IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    روحانی : دولت مصمم است با اجرای برنامه جامع نظارتی دسترسی مردم به کالاهای اساسی و مورد نیاز را تامین و قیمت آنها را کنترل و اجازه ندهد نوسانات قیمت کالاهای اساسی و ضروری زندگی و معیشت مردم و آرامش روانی آنان را مختل کند. ما را خیری از شما نیست لطف کن شر مرسان
  • IR ۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
    0 0
    خدا بخیر کنه دوباره بیکار شده میخواد یه جای رو خراب کنه کاری نکن ما اصلا فکر میکنیم رییس جمهور نداریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس