کد خبر 1127010
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
بشار اسد نمایه

رئیس‌جمهور سوریه و مشاور سیاسی-رسانه‌ای حمایت گسترده عربستان سعودی از تروریست‌ها را عامل از دست رفتن کنترل مناطقی از سوریه در چند سال پیش دانستند و از مداخلات ترکیه نیز انتقاد کردند.

به گزارش مشرق، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه هفته جاری در گفت‌وگو با شبکه روسی « زیوزدا» در خصوص جدیدترین تحولات این کشور صحبت کرد. 

در بخشی از این گفت‌وگو که بتازگی منتشر شده، وی از عربستان سعودی انتقاد می‌کند و می‌گوید، دلیل اینکه سوریه در سال ۲۰۱۴ کنترل مناطق زیادی را در کشور از دست داد، حمایت عربستان سعودی از افراد مسلح بود.

بیشتر بخوانید:

بشار اسد: روسیه باید توازن قدرت را در سطح جهان برقرار کند

اسد در ادامه تأکید کرد، ریاض از «تروریست‌ها» حمایت کرد و قطر، آمریکا، انگلیس و فرانسه نیز در این موضوع شراکت داشتند. حمایت عربستان سعودی و کشورهای مذکور باعث شد سوریه از روسیه برای پشتیبانی از نیروهای خود دعوت کند.

بثینه شعبان

در همین زمینه، «بثینه شعبان» مشاور سیاسی-رسانه‌ای بشار اسد نیز در یادداشتی که در روزنامه سوری «الوطن» منتشر شده، بشدت از ریاض انتقاد کرد.

شعبان در این مقاله نوشته است: هدف از جنگی که عربستان سعودی بیش از پنج سال پیش علیه یمن به راه انداخت فروش سلاح‌های اسرائیلی و کسب سودهای کلان توسط شرکت‌های اسلحه‌سازی بود.

وی افزود، به‌کارگیری مزدوران و تروریست‌ها توسط ترکیه و وارد کردن آن به سوریه با حمایت مالی گسترده عربستان سعودی و دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس انجام شد.

شعبان در ادامه از «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز انتقاد کرد و نوشت، اردوغان اکنون در حال ایفای همان نقش در «قره باغ» است و در کنار آذربایجان علیه ارمنستان صف‌آرایی کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    13 13
    اردوغان ایندفعه بخوان براندازیت کنند معلوم نیست چی بشه ها. ضمنا دنیا دو روزه.
    • IR ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
      3 10
      مطمئن باش جسارتشو داشتند میکردند دنیای ترکها الان پشت سر اردوغان است مخصوصا این را در مسئله قره باغ و اویغورهای چین دیدند
    • سینا IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
      12 1
      سلام.وهابی ها تویه ایران هم طرفدار دارن؟! اگر میخواست چیه دیگه! تمام زورش رو زدن! همه بربچه ها و ادم خوارها منطقه رو هم اورد . از هر نمونه که تصور کنی! دیگه فقط مریخی ها بودن که نیورد! .. ترکیه منافق رو هم میشناسن.هرچند به ملتش احترام میزاریم،ولی دولتش واقعا ستمگر و رفتار ریاکارانه دارد ..
  • CO ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    5 1
    درود بر بشار اسد و پدر بزرگوارشان شادروان حافظ اسد که در دوران جنگ تحمیلی به ایران یاری کردند و در کنار ایران ایستادند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس