کد خبر 1126906
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۴

به گزارش مشرق، میکائیل دیانی، فعال رسانه‌ای در صفحه اینستاگرام خود نوشت: من به مهراب قاسمخانی و دخترش حق می دهم؛ کاشکی آنها هم به دیگران این حق را بدهند!

در مواجهه با واقعیت فیلم امروز مهراب قاسمخانی و دخترش در کلانتری، در مواجهه با دزد موبایل دختر قاسمخانی مصداق بارزی از «مواجهه با واقعیت» است. سلبریتی هایی مانند قاسمخانی و دیگرانی که پس از اعلام حکم اعدام یک قاتل شروع به موج سازی مجازی «نه به قصاص» می کنند و به دنبال ترند کردن هشتگ های ضدقصاص هستند و قصاص را خشونت طلبی می خوانند و شروع به جوسازی علیه حکم و حتی فشار روانی و اجتماعی بر خانواده مقتول می کنند که از حق قانونی خودشان کوتاه بیایند، عموما در برابر این واقعیت قرار نگرفته اند و وقتی این واقعیت برای خودشان رخ دهد قطعا اتفاقی دیگری را انتخاب می کنند، دقیقا مانند کاری که مهراب قاسمخانی و دخترش در این صحنه می کنند. اینجا تازه هنوز اتفاقی نیفتاده است، یک صحنه ترس و ارعاب بوده که منجر به یک سرقت شده است، حالا شما تصور کنید خدای نکرده ماجرا بیش از این بود، آن موقع مواجهه این پدر چگونه بود؟!

البته باید بگویم این مواجهه طبیعی است و اتفاقا درست است. من در این صحنه به قاسمخانی حق می دهم که ناراحت باشد، فریاد بزند، حتی طرف مقابل را زیر بار مشت و لگد بگیرد؛ چون هر کسی در شرایط ناامنی قرار بگیرد اینگونه رفتار می کند، اما تناقض آنجاست که تا برای خودمان همچین اتفاقی نیفتاده باشد، همواره دیگران را شماتت کنیم که نباید در برابر خلافکار ایستاد، نباید قاتل را قصاص کرد، خانواده مقتول را تحت فشار قرار داد که اعدام نکند، حکومت را خشونت طلب لقب داد، بخاطر آنکه دارد برای امنیت و سلامت جامعه با چاقوکش و دزد و آدمکش برخورد متناسبش را انجام می دهد. به این دقت نداریم که اگر با هشتگ‌های فضای مجازی، فضای جامعه را برای قمه‌کش‌ها و چاقوکش‌ها امن کردید، آنها سراغ همه می‌آیند، حتی خود ما؛ درواقع اینگونه رفتارها یعنی «مرگ خوبه ولی برای همسایه!» در حالی که دقت نداریم نفر بعدی خود ماییم!

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    31 1
    اونطور که سیروان خسروی به محراب قاسمخانی گفت و پته شو ریخت رو آب،پولایی که اونطور بدست اومده باشن اینطوریم از دماغ آدم درمیاد
    • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
      4 1
      وای به حال ملتی که ارباب فکری شان آوازخوانان و بازیگران باشند!!!
    • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
      3 0
      حالا اومده میگه پول ندارم دوباره گوشی بخرم برای دخترم، یه دروغی هم نمیگن آدم حداقل باورش بشه.
  • IR ۲۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    21 0
    این جماعت پول پرست عقده دیده شدن داذن هر از گاهی تز هایی باب طبع دشمن میدن ولی وقتی کمترین مشکلی واسه خودشون پیش بیاد میخوان زمین و زمانو بهم بدوزن
  • IR ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    27 1
    از نظر ایشون مردم بچشونو بزرگ کردن که گردن کلفت گلوشو ببره ولی خب ایشون فرق میفوکولن با بقیه
  • FR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    0 0
    کم کم ریشه سارقان داشت خشکیده میشد بیکاری و گرسنگی و گرانی دوباره سارق سازی کرد
  • FR ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    0 1
    هیچکس سارق بدنیا نمیاد بیلیاقتی مسئولین باعث این نا امنیها شده فقر و بیکاری عامل اصلیه
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۵
    1 0
    به نظرم باید از حامد بهداد نظرخواهی بشه. شاید ایشون نظرش این باشه نباید جوانها در حبس و زندان باشند و نباید آزار ببینند و اگه بشه وساطت بکنه که این دزد مظلوم آزاد بشه. از خانم مهناز افشار و پرویز پرستویی هم نظرخواهی کنید. البته به آقای پرویز پرستویی حتما بگید که این دزد ایرانیه، آخه آقای پرستویی بعضی فیلمها و عکسهای حوادث ناجور خارجی رو با ایران اشتباهی میگیره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس