قنبرپور: آل کثیر باید توجیه می شد/در رسانه ملی نباید از واژه AF فساد یا سیرک استفاده شود

سرپرست اسبق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با وجود تمام کارشکنی ها باید به جای پرداختن به حواشی، پرسپولیس هم از طریق قانونی پیگیر محرومیت آل کثیر باشد.

به گزارش مشرق، مصطفی قنبرپور درباره صعود تیم فوتبال پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا اظهار داشت: از این موضوع بسیار خوشحالم و به هواداران به دلیل تداوم قهرمانی‌ها وموفقیت‌های پرسپولیس تبریک می‌گویم. این دوره لیگ قهرمانان آسیا به شکل متمرکز برگزار شد و بازیکنان پرسپولیس هم با توجه به خارج شدن از لیگ با آمادگی نسبی پا به قطر گذاشتند.

وی افزود: آنها با توجه به انسجام،‌ همدلی و رفاقت تیمی توانستند در هر بازی نسبت به دیدار قبلی بهتر عمل کنند. در دیدار نیمه نهایی هم مقابل النصر با وجود تمام اتفاقاتی که رخ داد، با رشادت و نمایشی خوب فوتبالی منطقی را تا آخرین لحظه به نمایش گذاشته و مسابقه را اداره کردند تا در ضربات پنالتی حریف عربستانی را مغلوب کنند.

سرپرست اسبق تیم فوتبال پرسپولیس ادامه داد: همه تیم‌ها با آمادگی خوبی در لیگ قهرمانان حاضر شده و دنبال موفقیت بودند اما پرسپولیس به عنوان نماینده ایران توانست بهترین عملکرد را داشته باشد و قهرمان غرب آسیا شود. باید از کادر فنی با دانش و بازیکنان باغیرت پرسپولیس تشکر ویژه‌ای داشته باشیم و به آنها تبریک بگوییم که تمام سختی‌ها را تحمل کرده و با وجود فشردگی رقابت‌ها برای رسیدن به هدف از جان خود مایه گذاشتند.

قنبرپور درباره تحرکات سعودی‌ها و AFC برای به نتیجه نرسیدن پرسپولیس گفت: همیشه از این نظر به فوتبال و ورزش نگاه می‌کنم که روح ورزش یعنی زیبایی و نزدیک کردن دل‌ها. اگر هر اتفاق و کارشکنی از سوی عربستانی‌ها رخ داده شایستگی پرسپولیس به حدی بود که در تمام دیدارها بهترین عملکرد را داشت و هیچ ضعفی از خود نشان نداد. خوشبختانه بچه‌های ما آنقدر باهوش بودند که به مسائل حاشیه‌ای هم نپرداختند. 

بیشتر بخوانید:

آل کثیر بازهم حرکت جنجالی خود را تکرار کرد

وی ادامه داد: اگر بیشتر تمرکز ما روی بحث فنی ،همدلی و همراهی تیم باشد به نتایج بزرگی می‌رسیم. پرسپولیس در این دوره لیگ قهرمانان، کادر فنی، بازیکنان و مدیریت خوبی داشت  که حاشیه‌ها با درایت آنها از بین رفت. مهم رسیدن به موفقیت بود که با تلاش همگی اعضای تیم حاصل شد.

سرپرست اسبق تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه به  نظر می‌رسد باید اعضای تیم و باشگاه‌های ایرانی اقدامات حقوقی مناسبی را به جای پرداختن به حواشی در مقابل این کارشکنی‌ها انجام دهند،‌توضیح داد: به شکل کلی می‌گویم. افرادی که در رسانه زحمت می‌کشند می‌توانند با یک «واو» یا «از»  برخی حرف‌ها را این طرف و آن طرف کنند. من هم اعتقاد دارم هر چه به حواشی توجه نشود و به طرف مقابل احترام بگذاریم بهتر است. اگر بحث حقوقی در جریان است باید مسیر قانونی را طی کرده و از همین طریق کار را جلو ببریم. قطعا باشگاه پرسپولیس هم روی مسائل حقوقی اشراف کامل دارد و با تفکر جمعی و تشکیل اتاق فکر مسائل را به شکلی جلو می‌برد تا شرایط به سود این تیم رقم بخورد.

قنبرپور افزود: متاسفانه درست نیست این مطلب را بگویم اما نباید در رسانه ملی ما از واژه AF فساد یا AF سیرک استفاده شود. درست نیست ما درباره نهادی که مسئولیت اصلی فوتبال آسیا را دارد اینگونه صحبت کنیم. زبان سه سانت است اما وقتی حرف از همین زبان بیرون بیاید دیگر برگشتی ندارد. کلی می‌گویم اما به کار بردن برخی واژه‌ها حتی از سوی مسئولان فوتبالی هم ضربات جبران ناپذیری به ما وارد می‌کند.

وی ادامه داد:‌می‌توان با سکوت از طریق قانونی، شفاف کار را پیش برد. از این طریق مشکلات راحت‌تر حل می‌شود تا اینکه بخواهیم هیاهو و سر و صدا راه بیندازیم. در نهایت با تمام احترامی که برای همه تیم‌های حاضر در لیگ قهرمانان دارم باید بگویم همه باید به پرسپولیس افتخار کنیم زیرا این تیم برای کشورمان افتخارآفرینی کرد. باز هم به مدیریت باشگاه،‌ اهالی رسانه، کادر فنی، بازیکنان،‌تدارکات، ‌مدیریت تیم، و اعضای گروه پزشکی تبریک و خسته نباشید می گویم.

سرپرست اسبق تیم فوتبال پرسپولیس درباره اینکه با وجود حکم ناعادلانه AFC برای محرومیت عیسی آل‌کثیر به نظر می‌رسد باید وی مقابل یک حریف ازبکستانی جانب احتیاط را رعایت کرده و از سوی بزرگترهای تیم هم توجیه می‌شد تا مقابل پاختاکور چنین شادی را انجام ندهد، گفت: سابقه حضور در جلسات هماهنگی لیگ قهرمانان را دارم و برخی مسائل در این جلسات تذکر داده می‌شود. به صورت مثال می‌گویند اگر قرار است وارد زمین شوید از این محل عبور کنید یا برخی موارد دیگر. شاید مردم عادی و هواداران این مسائل را ندانند اما تذکراتی داده می‌شود.

قنبرپور افزود: درباره حرکت آل‌کثیر قضاوتی نمی‌کنم زیرا می‌دانم وی قصدی برای این شادی نداشته و نمی‌خواسته به حریف اهانت کند. قطعا مدیران پرسپولیس هم باید پیگیر این ماجرا باشند تا حقی از تیم و آل‌کثیر تضییع نشود. می‌توان با پیگیری حقوقی  و صحبت مسائل را حل کرد. امیدوارم این اتفاق هم برای آل‌کثیر بیفتد و شامل این محرومیت سنگین نشود یا دست کم باید به عیسی تخفیف بدهند.

وی خاطرنشان کرد:‌ نمی‌دانیم در قطر چه اتفاقی رخ داده است. هر چند کار عیسی برای توهین به حریف نبود اما باید قبل از وارد زمین شدن توجیه می‌شد. قضاوت نمی‌کنم اما شاید بزرگانی مثل پیروانی و گل‌محمدی هم این موضوع را به عیسی تذکر داده بودند. به هر حال شاید لحظه‌ای از خودش بیخود شده و امیدوارم این محرومیت شکسته شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس