کد خبر 1126708
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
آلمان

وزیر امور خارجه آلمان خطاب به دولت انگلیس هشدار داد با توجه به مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا، عدم حصول توافق پسابرگزیت موجب تشدید مشکلات شده و کاملاً غیرمسئولانه است.

به گزارش مشرق، «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه به انگلیس درخصوص عدم رسیدن به توافق تجاری برای دوره پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا (برگزیت) هشدار داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ماس پس از دیدار با «میشل بارنیر» مذاکره‌کننده ارشد امور برگزیت در اتحادیه اروپا گفت، بروکسل خواستار ایفای نقش سازنده و رسیدن به توافق با انگلیس است.

بیشتر بخوانید:

وزیر امور خارجه آلمان افزود: «با توجه به چالش‌های کنونی حوزه اقتصاد و سلامت، مردم در هر دو طرف کانال به قدر کافی متحمل سختی شده‌اند. بنابراین کاملاً غیرمسئولانه است که با عدم توافق [درخصوص دوره پسابرگزیت] و ایجاد مشکلات بیشتر، در چنین موقعیتی تحت فشار فزاینده قرار گیرند».

بروکسل روز پنجشنبه رویه‌ای قانونی را علیه انگلیس آغاز کرده و دلیل آن را تخطی این کشور از توافق خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) عنوان کرد.

نگلیس ۳۱ ژانویه ۲۰۲۰ (۱۱ بهمن۹۸) رسماً از اتحادیه اروپا خارج شد اما در دوره گذار که قرار است تا پایان امسال باشد، همچنان معیارهای اصلی عضویت در این اتحادیه را حفظ خواهد کرد. 

اکنون روابط انگلیس و اتحادیه اروپا به مدت یک سال حالت گذار را سپری می‌کند و دو طرف در این بازه زمانی فرصت دارند درخصوص نحوه روابط پسابرگزیت به توافق برسند.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس چندی پیش از قصد خود برای ارائه پیش‌نویس طرحی به پارلمان کشورش برای تغییر بخش‌هایی از توافق برگزیت خبر داد. بر اساس این طرح، انگلیس بخشی از توافق میان لندن و بروکسل بر سر ایرلند شمالی را حذف خواهد کرد. این لایحه روز سه‌شنبه در پارلمان انگلیس یک قدم به تصویب نهایی نزدیک‌تر شد.

جانسون همچنین گفته است به مذاکره‌کنندگان بر سر توافق تجاری پسابرگزیت که دور هشتم آن این هفته در لندن برگزار می‌شود، تا ۱۵ اکتبر مهلت می‌دهد تا مذاکرات خود را به نتیجه برسانند و در غیر این صورت بریتانیا این مذاکرات را به طور کامل ترک خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس