اولین مناظره «جو بایدن» و «دونالد ترامپ»

واضح‌ترین جواب این مطالعه این بوده: آمریکایی‌ها تحت‌تأثیر عملکرد رییس‌ جمهور فعلی قرار نگرفتند.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مطالعات پژواک خرد معاصر درباره تاثیر مناظره بر مخاطبان آمریکایی نوشت: تحلیل نخستین مناظره با استفاده از گزارش تحقیقی موسسه تحقیقاتی ایپیسوس (Ipsos): این مناظره چه تغییری در نظر رأی‌دهندگان آمریکایی ایجاد کرده است؟Ipsos با همکاری سایت ۵۳۸، پیش و پس‌ از مناظره، با گروهی مصاحبه کرده تا عمق این تغییر نظر را اندازه‌گیری کند.

 واضح‌ترین جواب این مطالعه این بوده: آمریکایی‌ها تحت‌تأثیر عملکرد رییس‌ جمهور فعلی قرار نگرفتند. نکته دیگر این بوده که شاید بایدن حمایت آمریکایی‌ها را کمی برانگیخته باشد اما بسیار هنوز معتقدند ترامپ شانس زیادی برای پیروزی دارد چرا که اساسا مناظره‌ها فقط قرار است روی کسانی تأثیر بگذارد که هنوز تصمیم نگرفته‌اند به کدام نامزد رأی دهند.

 نکته مهم این است که نظر بیش‌تر پاسخ‌دهندگان قبل و بعد از مناظره تغییری نکرد و شماربسیار کمی از مردم نظرشان را درباره نامزد مورد نظرشان تغییر دادند.  اما این مناظره بیش‌تر بر نظر مردم نسبت به این موضوع تأثیر داشته که به اعتقاد آن‌ها چه کسی پیروز انتخابات خواهد شد. در پاسخ به این سوال، بعد از مناظره، پاسخ‌دهندگان بیش‌تری معتقد بوده‌اند که شانس بایدن در این کارزار کمی بیش‌تر است.

 عمل‌کرد و سیاست‌های بایدن بیش‌تر به چشم آمده‌اند

پاسخ ‌دهندگان چگونه عمل‌کرد هر نامزد در مناظره و پاسخ‌ها درباره سیاست‌ هایشان را ارزیابی کرده‌اند (فقط در میان پاسخ‌دهندگانی که بخشی یا تمام مناظره را دیده‌اند)

 ناظران مناظره در حکمی که درباره جدل اخیر بایدن و ترامپ صادر کرده‌اند بسیار قاطع بوده‌اند: تنها حدود یک‌سوم آن‌ها گفتند که عملکرد ترامپ «تا حدی خوب» یا «بسیار خوب» بوده و ۵۰درصد هم گفته‌اند که عملکرد او «بسیار ضعیف» بوده است.  بایدن اما با استقبال مثبت‌تری روبه‌رو شده. حدود ۶۰درصد گفتند که  بایدن عملکرد خوبی داشته.

پاسخ ‌دهندگان درباره چگونگی توضیح‌ دادن سیاست‌ها از سوی هر نامزد پاسخ‌های متنوع‌تری داده‌اند اما بایدن این‌جا هم توانسته بیش‌تر نظرات مثبت را جلب کند: تقریبا ۶۰درصد گفته‌اند که سیاست‌های بایدن «تا حدودی خوب» یا «بسیار خوب» وده‌اند در حالی که ۴۰ درصد آن‌ها چنین نظری درباره ترامپ داشته‌اند.

بیش‌تر رأی‌دهندگان هنوز تصمیم دارند که در انتخابات شرکت کنند.

احتمال مشارکت پاسخ‌دهندگان در انتخابات ۲۰۲۰ چه قدر و برای کدام نامزد بوده؛ از پاسخ‌دهندگان خواسته شد که میزان تمایل به رأی دادن به هر نامزد را در مقیاسی از  ۰ تا ۱۰ ارزیابی کنند و نامزد مورد نظر آن‌ها کسی است که بیش‌ترین نمره را به او می‌دهند. پاسخ یکسان به هر دو نامزد قابل قبول نبوده است.

  آمریکایی‌ها نسبت ‌به عملکرد رییس‌جمهور نظر چندان خوبی ندارند و قطعا رئیس‌جمهور کنونی احساسات خوبی برنیانگیخته. پیش از مناظره هم تعداد کسانی که نسبت‌به ترامپ نظر منفی داشتند در مقایسه با بایدن بیش‌تر بود و مناظره فقط فاصله بین دو نامزد را بیش‌تر کرد و این فاصله را از ۲۶به ۳۳ امتیاز رساند.

این‌ها آمار اولین رویارویی نامزدهای آمریکایی است و ادامه مناظره‌ها هم قطعا تأثیراتی در همین ابعاد و حدود خواهد داشت. دومین مناظره انتخاباتی آمریکا ۲۵ مهر برگزار می‌شود- کرونا اگر بگذارد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۴
    4 0
    مردک از همینها ترسیده و خودش رو به مریضی زده تا مناظره نکنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس