پرسپولیس

پرسپولیس در فصل ۱۳۹۹-۱۳۹۸ عملکرد جالب توجهی داشت؛ این تیم در لیگ بازهم قهرمان شد ولی نتوانست در جام حذفی از عنوان خود دفاع کند؛ با این وجود سرخپوشان موفق شدند به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کنند.

به گزارش مشرق، بعد از پنالتی علی شجاعی به قعر دروازه برد جونز، ماجرای پرسپولیس در فصل طاقت‌فرسای ۹۹-۱۳۹۸ به اتمام رسید. قهرمانی در لیگ نوزدهم، حذف در نیمه‌نهایی جام حذفی و صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا. سرخپوشان تهرانی عملکرد جالبی در این فصل داشتند. اگر بخواهیم آن را با فصل قبل مقایسه کنیم در لیگ، جایگاه خود را حفظ کردند ولی در جام حذفی نتوانستند از عنوان خود دفاع کنند. اما از حذف در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا به فینال رسیدند تا بتوان گفت نسبت به فصل قبل عملکردشان ضعیف‌تر نبوده است.

پرسپولیس ۳۰ بازی در لیگ انجام داد. ۹ مسابقه در لیگ قهرمانان آسیا برگزار کرد و ۴ دیدار در جام حذفی داشت. این تیم در مجموع ۴۳ بازی به ۳۰ برد، پنج تساوی و هشت باخت دست پیدا کرد. ۶۴ گل زد و ۲۵ گل خورد و ۲۵ بار هم کلین‌شیت کرد. ۶۹ درصد مسابقات را با پیروزی پشت سر گذاشت و در ۱۸ درصد بازی‌ها شکست را پذیرفت. ۱.۶ گل زده در هر مسابقه در برابر دریافت ۰.۵۸ گل در هر دیدار.

تیم پرطرفدار پایتخت‌نشین در این فصل، دو سرمربی را روی نیمکت خود داشت. گابریل کالدرون آرژانتینی که ۱۹ بار روی نیمکت نشست و یحیی گل‌محمدیِ ایرانی که در ۲۴ مسابقه سکاندار سرخپوشان بود. مرد آرژانتینی ۷۳ درصد بازی‌ها را برد و یحیی در ۶۶ درصد مسابقات به پیروزی رسید. با این وجود باخت درصد باخت کالدرون ۲۱ بود و برای یحیی ۱۶. مینگین گل زده هر ۲ مربی ۱.۶ بود و در گل خورده کالدرون با ثبت میانگین کمتر، عملکرد بهتری داشت.

در این فصل علی علیپور با ۱۸ گل بهترین گلزن پرسپولیس نام گرفت. مهدی ترابی با ۱۲ گل نفر دوم بود و رتبه سوم به وحید امیری هفت گله رسید. شاید اگر علیپور و ترابی تا پایان فصل می‌ماندند آمارشان بهتر از این می‌شد. با این وجود اگر یک گل به خودی زده شده و سه گل انضباطی بازی با سپاهان را کنار بگذاریم؛ پرسپولیس در این فصل ۱۱ گلزن داشت.

در درون دروازه هم پرسپولیس سه گلر داشت. علیرضا بیرانوند، بوژیدار رادوشوویچ و حامد لک. علیرضا و رادو با ۱۸ بازی بیشتر درون دروازه بودند و لک فقط هفت بازی آسیایی را درون گل ایستاد. با این وجود رکوردی که لک در بسته نگه داشتن دروازه داشت بهتر از ۲ گلر دیگر بود. رادو هم در ۱۸ بازی ۱۲ کلین شیت را به ثبت رساند تا اثبات کند لایق اعتماد بیشتری در این سال‌ها بوده است.

این فصل برای پرسپولیس با برد یک بر صفر در برابر پارس جنوبی در تاریخ ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ آغاز شد و با بازی برابر النصر عربستان در تاریخ ۱۲ مهر ۱۳۹۹ به اتمام رسید. ۴۰۸ روز رقابت در سه جبهه که منجر به یک جام قطعی و یک جام احتمالی شد.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    11 0
    حرکت زشت بعضی از استقلالی ها در پیج باشگاه النصر در جهت تشویق محرومیت پرسپولیس بخاطر تخلف احتمالی نقل و انتقالات را بی جواب نمی گذاریم
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    3 0
    راستی چرا ای اف سی نتیجه بازی رو عین بعضی از استقلالی های دانشمند، 6 به 4 اعلام نکرد؟؟؟ مگه ما 6 تا گل نزدیم؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس