کد خبر 1126308
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
سورپریز اکتبر؛ روایت رسانه‌های اسپانیایی‌زبان از کرونای ترامپ

کمتر از یک ماه مانده به انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا، رصدگاه رسانه های اسپانیایی زبان در حاشیه شگفتانه اخیر ابتلای ترامپ به کووید-۱۹، به نظاره آخرین تحولات در آستانه انتخابات واشنگتن نشسته اند.

به گزارش مشرق، نشریه کوبایی پرنسا لاتینا در گزارش دیروز (شنبه) خود با تیتر جنجالی "ترامپ با کووید-۱۹: سورپریز اکتبر" به استقبال آخرین تحولات انجام شده در حال و هوای انتخابات آمریکا رفت.

این رسانه کوبایی با به چالش کشیدن ابتلای ترامپ به ویروس کرونا افزود: کووید-۱۹ به ترامپ هم دست یافت؛ این چیزی است که حداقل خود رئیس جمهوری آمریکا ادعا می کند؛ درست در زمانی که به دلیل سوء مدیریت در مهار بحران کرونا و تقلب مالیاتی در بدترین شرایط با انتخابات آتی ریاست جمهوری ۲۰۲۰ واشنگتن روبروست.

این نشریه آمریکای جنوبی با اشاره به سخنان «مایکل مور» فیلمساز آمریکایی نوشت: واقعیت یا خلاصی؟ این سوالی است که افراد کمی ممکن است در این موقعیت از خود بپرسند. مایکل مور، یکی از اصلی ترین منتقدان ترامپ هشدار داده که رئیس جمهور آمریکا ممکن است برای کسب همدردی مردم، درباره ابتلایش به کرونا دروغ گفته باشد.

پرنسا لاتینا در ادامه تحلیل خود سخنان روز جمعه «مایکل مور» را در شبکه فیسبوک آورد که ساعاتی پس از اعلام نتیجه مثبت کرونای ترامپ و بانوی اول کاخ سفید نگاشته بود: دموکراتها، لیبرال ها، رسانه ها و دیگران همواره در احمق انگاشتن ترامپ اشتباه کرده اند. شاید او این طور باشد اما به جای خود زیرک و باهوش هم هست. ترامپ با وجود کسب آراء کمتری نسب به رقیب خود، به کاخ سفید راه یافت.  

پرنسا لاتینا به نقل از این تهیه کننده آمریکایی نوشت: رئیس جمهور آمریکا چون می بیند که در شرف از دست دادن انتخابات است، نیاز به یک ویروس کرونایی دارد تا از یک شکست تاریخی جلوگیری کند. برخی رسانه ها نیز این خبر را به شگفتانه اکتبر نسبت می دهند که اصطلاحی در سیاست آمریکاست به معنای یک رخداد خبری با قابلیت تأثیرگذاری بر نتیجه انتخابات ۴ ساله ای که در اولین سه شنبه نوامبر برگزار می شود.

رسانه کوبایی با بیان اینکه برای ترامپ هیچ چیز خوب پیش نمی رود،  شاخص مقبولیت وی کاهش یافته و نظرسنجی ها او را در برابر بایدن شکست خورده نشان می دهند در پایان آورد: اما نگرانی افزون‌تر برای مستاجر کاخ سفید، درباره سناریوی تساوی آرای الکترال است که در آن صورت براساس قوانین پارلمانی آمریکا، رئیس مجلس اختیارات را برای انتخاب رئیس جمهوری آینده در دست خواهد گرفت. این موضوع بزرگترین غافلگیری برای جمهوریخواهان خواهد بود چرا که در واقع نانسی پلوسی دموکرات به عنوان منتقد جدی ترامپ، صندلی ریاست را در دفتر بیضی شکل اشغال خواهد کرد.     

نشریه اِل پائیس مادرید نیز روز شنبه (۱۲ مهر) در تازه ترین گزارش خود با تیتر "آخرین ساعت انتخابات آمریکا، به طور زنده" نوشت: آینده ایالات متحده آمریکا در انتخابات سوم نوامبر (۱۳ آبان) مشخص خواهد شد. هر دو رقیب حزب جمهوریخواه و دموکرات به دنبال پیروزی در انتخابات به آب و آتش زده اند.

همچنین «دونالد ترامپ» جمهوریخواه به دنبال انتخاب مجدد و از سوی دیگر «جو بایدن» از حزب دموکرات در پی دستیابی به این جایگاه است بعد از آنکه در دوره «باراک اوباما» رئیس جمهوری پیشین، معاونت رئیس جمهوری را تجربه کرده است و حاصل آن کارزاری انتخاباتی است در بحبوحه موج اعتراض های ضد نژادپرستی، همه گیری کووید ۱۹ که با خبر مثبت شدن آزمایش کرونای ترامپ شکل تازه ای به خود گرفته است.

این نشریه اسپانیایی در ادامه توئیت دیروز (شنبه) ترامپ را آورد: «من خوبم، چالش واقعی دو روز آینده خواهد بود».

اِل پائیس همچنین در اشاره به آخرین تحولات این انتخابات، تیتر رسانه های مهم آمریکا را در پی آورد.

نشریه آرژانتینی اینفوبائه نیز در گزارش امروز خود (یکشنبه) با اشاره به یک ماه مانده تا انتخابات آمریکا نوشت: اگر انتخابات ریاست جمهوری هر کشور دیگری بود با نتایج مشاهده شده در نظرسنجی های اخیر تارنمای رئال کلیر پالیتیکس کاملا می شد حدس زد که برنده انتخابات جو بایدن خواهد بود، اما مساله اینجاست که ایالات متحده امریکا نظام انتخاباتی استانداردی ندارد بنابراین ترامپ می تواند برنده بی چون و چرای انتخابات ۲۰۲۰ معرفی شود در حالی که حدود سه میلیون رأی از رقیب خود عقب است.

دلیلش این است که آمریکاییها مستقیما رئیس دولت را انتخاب نمی کنند بلکه آنها حداکثر به ۲۷۰ نفر از ۵۳۸ عضو هیأت انتخاباتی رای می دهند که مسئول انتخاب رئیس جمهور هستند. هر ایالت به عنوان یک شماره ثابت انتخاب کنندگان تعیین می شود.

اینفوبائه سپس در میان تیتر خود با عنوان ۷ ایالت تعیین کننده انتخابات ریاست جمهوری آورد: بنابر نظرسنجی ها و پیش بینی ها، دونالد ترامپ در ۲۳ ایالت محبوبیت دارد و جو بایدن در ۲۰ ایالت به اضافه واشنگتن دی سی و در ۷ ایالت دیگر اختلاف است.

رسانه آرژانتینی سپس با بیان اینکه در هر دوره ای چند ایالت تاثیرگذارتر از همه هستند، به نقل از «دامون کان» استاد بخش علوم سیاسی دانشگاه دولتی اوتا افزود: در این دوره از انتخابات، ایالت های پنسیلوانیا، فلوریدا، میشیگان و اوهایو تعیین کننده ترین ایالات محسوب می شوند.

کمتر از یک ماه مانده تا انتخابات آمریکا در سوم نوامبر (۱۳ آبان)، رسانه های جهان نیز در کنار واشنگتنِ ملتهب از حوادث تلخ اعتراضات ضدنژادپرستی، کرونای بی مهار، مناظرات جنجالی و در حاشیه شگفتانه اخیر ابتلای ترامپ به کووید-۱۹ به استقبال از رئیس جدید کاخ سفید، آخرین تحولات این کشور را از زوایای تحلیلی خود بررسی می کنند.  

حالا فارغ از اینکه چه کسی برنده انتخابات پیش روست و چه گزینه هایی پیش روی دو سوی رقابت ها قرار دارد، مساله اصلی فضایی است که برای فردای انتخابات و اعلام نتایج آن پیش بینی می شود؛ برای جامعه آمریکایی که بطور غافلگیرانه بر لبه تیغ تحولات شتابنده این کشور قرار گرفته است و بهای آن سقوط و مرگ ارزش های اخلاقی در این کشور است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    1 0
    غافلگیری!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس