کد خبر 1126105
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
بورس صعودی شد

کارشناس بورس بیان کرد: اینکه سخنگوی دولت از تخصیص یک درصد منابع صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه خبر داده است، معنای آن رونق دوباره بورس محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس بورس مشرق، محمدعلی رحیمی ضمن اشاره به سخنان روز گذشته ربیعی سخنگوی دولت مبنی بر اختصاص یک درصد منابع صندوق توسعه ملی به بازار سرمایه، بیان کرد: این موضوع را از دو منظر می‌توان بررسی کرد نخست اینکه می‌توان پیش‌بینی کرد بورس دوباره رونق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

پایان اصلاح شاخص بورس؟

وی بابیان اینکه از این منظر باید توجه داشت که مردم نباید سرمایه‌های خودشان را از بورس و بازار سرمایه بیرون بکشند، افزود: احتمال بازگشت بورس به‌روزهای طلایی یعنی اواخر بهار ۹۹ زیاد است.

این فعال بورس بیان کرد: منظر دومی که از سخنان ربیعی می‌توان برداشت کرد این است که بازار بورس کماکان شاهد دخالت‌های دولت و حاکمیت است که برخلاف منظر نخست، چندان مثبت نیست زیرا هرچه میزان دخالت دولتی‌ها در بورس کمتر شود بازار بهتر سروشکل می‌گیرد.

رحیمی بابیان اینکه اگر از منظر نخست به ماجرا نگاه کنیم می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که بازار در آبان و آذر دوباره رونق می‌گیرد و تنها عاملی که ممکن است بر روی آن تأثیر بگذارد، بازار هم‌عرض دلار و سکه است که سرنوشت آن به ۱۳ آبان و انتخابات آمریکا بازمی‌گردد.

وی افزود: اگر سکه و دلار و طلا که بازارهای هم‌عرض بورس محسوب می‌شوند و از انتخابات آمریکا تأثیر بگیرند، می‌توان احتمال داد که بازار سرمایه کمی با تلاطم ایجاد شود و به نظر می‌رسد این تصمیم دولت دقیقاً برای مقابله با تأثیر منفی انتخابات امریکا خواهد بود درنتیجه به عقیده بنده دولت می‌تواند جلوی تلاطم، بازار بورس را با این کار بگیرد و برای همین است که به مردم توصیه می‌شود سهامشان را از بازار بورس بیرون نکشند.

این کارشناس بابیان اینکه نظرات بنده قطعاً صد درصد درست نیست کما اینکه امروز هیچ‌چیزی را نمی‌توان با این وضعیت کشور به درستی پیش‌بینی کرد اما به هرحال می‌توان با کنار هم چیدن برخی شاخص ها به یک پیش‌بینی نسبی رسید، تاکید داشت: توصیه بنده این است که مردم به خصوص در مهر و آبان، رشد شاخص های بورس را مشاهده خواهند کرد.

رحیمی افزود: اگر انتخابات آمریکا نبود به طور قطع پیش‌بینی بنده با این اقدام دولت و صندوق توسعه ملی تا عید نوروز رونق بورس بود اما چون انتخابات آمریکا را در پیش داریم به طور قطع هم نمی‌توان نظر داد.

وی بابیان اینکه بدترین حالت این است که انتخابات آمریکا احتمال ریزش بورس را به ذهن مردم متبادر کند در نتیجه یکباره بازار بورس خالی از سپرده های مردمی شده و مردم به سمت بازار هم عرضی چون سکه و دلار و مسکن بروند که اصلاً برای اقتصاد ما خوب نیست.

منبع: سایت خبری بازار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    3 0
    با دستگاه تنفس مصنوعی نمی توان بورس را احیا کرد. مردم دیگر گول این نظریه های کار شناسی را نمی خورند.
  • ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
    1 0
    فقط به ما بگید این همه پول سهامداران کجا رفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس