یکی از دغدغه های صاحبین مشاغل تبلیغات و جذب مشتری است، روش های زیادی برای انجام این کار وجود دارد، امروزه تبلیغات معمولا از طریق شبکه های اجتماعی انجام می شود، در این مقاله می خواهیم به صورت مفصل در مورد تبلیغات در گوگل و تبلیغات اینستاگرام صحبت کنیم پس با ما همراه باشید:

کدام شبکه برای تبلیغات کسب و کار ما مناسب است؟

برای پاسخ به این سوال ابتدا بایستی بررسی کنید که مخاطبین شما بیشتر در کدام شبکه فعالیت دارند، از این طریق می توانید با تمرکز بر روی آمار و گزارشات به دست آمده شبکه مناسب برای تبلیغات کسب و کار خود و معرفی برندتان پیدا کنید.

یکی از مهم ترین مزیت ها برای انتخاب شبکه اجتماعی براساس جامعه آماری این است که می توان اطمینان کسب کرد که تمامی آن ها به صورت مداوم از گوگل و یا اینستاگرام استفاده می کنند، امروزه اغلب افراد روزانه ممکن است چندین بار به گوگل و یا شبکه اجتماعی اینستاگرام مراجعه کنند.

افرادی که به دنبال پاسخی برای سوال هایشان هستند فورا به سراغ موتور جستجوی گوگل می روند و افرادی که از شبکه اجتماعی اینستاگرام استفاده می کنند به دنبال خبر از دوستان خود هستند.

در ادامه تبلیغات گوگل و تبلیغات اینستاگرام را به صورت جداگانه مورد بررسی قرار می دهیم تا با تاثیرات هر کدام در تبلیغات و جذب مشتری بیشتر آشنا شوید.

تبلیغات در گوگل چگونه است؟

یکی از روش ها آنلاین برای تبلیغات از طریق گوگل است، تمامی کسب و کارها می توانند با استفاده از این روش تا حد زیادی میزان فروش خود را بالا برند، گوگل معروف ترین و محبوبترین موتور جستجو در تمام دنیا است برای این که بتوانید تبلیغات در گوگل انجام دهید می بایست از طریق سرویس تبلیغاتی آن که Google Ads نام دارد اقدام کنید، این سرویس آنلاین می باشد و این امکان را به شما می دهد که بتوانید تبلیغات خود را در موتور جستجوی گوگل نمایش دهید.

تبلیغاتی که از طریق گوگل انجام می شود در زمره اولین لینک هایی قرار دارد که کاربر آن ها را مشاهده می کند.

گوگل همچنین این قابلیت را  دارد که تبلیغات را در شبکه نمایش  خود ارائه دهد، شبکه نمایش گوگل دسته ای از وب سایت های شخصی است که به گوگل اعلام همکاری داده اند و اجازه می دهند که تبلیغات گوگل در سایت آن ها به نمایش گذاشته شود، تبلیغاتی که در شبکه نمایش نشان داده می شود می تواند به صورت متن- تصویر یا فیلم باشد.

هزینه تبلیغات گوکل به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه تبلیغات گوکل براساس عوامل مختلفی مانند رقابت کلمات کلیدی- موقعیت جغرافیایی و یا کیفیت نوع تبلیغات و بسیاری موارد دیگر سنجیده می شود.

همچنین این که متوسط هزینه در کشورهای مختلف نیز با هم فرق دارد به عنوان مثال براساس آخرین آمار دریافتی متوسط هزینه تبلیغات در ایالات متحده در تمامی حوزه ها 2.32 دلار می باشد در حالی که در سایر کشور متوسط هزینه برای تبلغیات بسیار کمتر می باشد.

مزایای تبلیغات در گوگل به قرار ذیل است:

· تبلیغات در گوگل در مقایسه با سئو تاثیر بیشتری در جلب مشتری دارد.

یکی از مهم ترین مزایای استفاده از سرویس Google Ads در مقایسه با سئو نتیجه بخشی سریع آن است استفاده از سرویس گوگل برای تبلیغات موجب می شود که کسب و کار شما در ابتدای جستجوها قرار گیرد.

· موجب افزایش محبوبیت برند شما می شود.

سرویس Google Ads یکی از بهترین روش های تبلیغاتی است که از طریق آن می توانید برای برند خود اطلاع رسانی کنید، براساس تحقیقاتی که در زمینه اطلاع رسانی گوگل انجام شده چنین نشان داده که تبلیغات گوگل ادوردز به صورت متوسط 6.6 درصد موجب افزایش آگاهی ذهن می شود.

· می توانید با استفاده از جیمیل خود دسترسی بیشتری به مشتریان داشته باشید.

یکی از ترفندهای جلب مشتری در هر نوع کسب وکاری، استفاده از ایمیل است از این رو می توان گفت که جیمیل نیز می تواند در تبلیغات گوگل موثر باشد.

· عملکرد خود را به صورت پیوسته مورد بررسی قرار می دهید

با استفاده از این نوع تبلیغات می توانید به راحتی عملکرد خود را به صورت مداوم مورد ارزیابی دقیق قرار دهید. این روش تبلیغات در مقایسه با روش های سنتی هزینه کمتری دارد.

تبلیغات اینستاگرام به چه صورت است؟

تبلیغات اینستاگرام یکی دیگر از روش های تبلیغ برای کسب و کار شما می باشد که می توانید در این نوع تبلیغات از عکس و یا محتوای تصویری استفاده کنید.

برای این که بتوانید تبلیغات اینستاگرامی خود را راه اندازی کنید لازم است که ابتدا یک حساب تبلیغاتی در فیس بوک داشته باشید و یا این که می توانید برای فعال نمودن تبلیغات خود در اینستاگرام گزینه را  “Instagram for  Business”  فعال نمایید.

درست است که تبلیغات اینستاگرام در شبکه های اجتماعی منتشر می گردد ولیکن برای تبلیغات در این شبکه روش های مختلفی وجود دارد از این رو قبل از این که تبلیغات خود از طریق اینستاگرام را شروع کنید لازم است با مفاهیم ابتدایی و اولیه تبلیغات اینستاگرام آشنا شوید، تبلیغات شما در میان پست ها و استوری های مخاطبینی که آن ها را انتخاب کرده اید نمایش داده می شود این پست ها با عبارت “‌Sponsored” نشانه گذاری می شوند، ظاهر شدن یا عدم ظهور یک تبلیغ بر مبنای ارتباطات کاربر و قیمت آن مشخص می شود.

مزایای تبلیغات اینستاگرام کدام است؟

· افزایش در شناخت و محبوبیت برند

استفاده از بستر تبلیغاتی اینستاگرام موجب می شود که محبوبیت و شناخت برند شما به میزان فراوانی افزایش پیدا کند، زیرا شما می توانید با استفاده از تبلیغات با گروه بزرگی از مصرف کنندگان روبرو شوید.

می توانید برای معرفی برند خود در این شبکه اجتماعی از کارمندان- مشتریان و سایر افراد ذی نفع تقاضا کنید که پیج شما را فالو کنند، از این طریق برند شما شناخته تر شود و شما می توانید کار خود را با برندی که توسط گروهی از افراد شناخته شده شروع کنید، و پس از آن هر پستی که در پیجتان به اشتراک می گذارید و هر نظری که توسط مخاطبین پیجتان گذاشته شود موجب آگاهی افراد از مارک و محتوای برند شما و پیوستن به شبکه اجتماعی اینستاگرام می شود.

· افزایش رضایت مشتری

به دلیل بهم پیوستگی شبکه اجتماعی اینستاگرام معروف شدن با استفاده از محتوا در این حوزه حائز اهمیت می باشد، زیرا این امر موجب می شود که برند شما دارای هویت خاصی شود، شما می توانید به راحتی با استفاده از تبلیغات اینستاگرامی که بیانگر هدف- تفکر و ایده های نوین است برند خود را به همگان معرفی کنید، توجه داشته باشید زمانی که مشتریان در مورد برند شما اظهار نظر می کنند انتظار پاسخ از سوی شما را دارند زیرا نادیده گرفتن مخاطبین موجب می شود که در این تبلیغات موفقیت زیادی نداشته باشید.

· هدفمندی

اینستاگرام بیش از 800 میلیون نفر کاربر دارد و این رقم مدام در حال افزایش است علاوه بر این اینستاگرام دارای قابلیت های وسیعی می باشد از این رو می توان آن را بیشتر از یک بستر معمولی به شمار آورد.

از اینستاگرام می توانید به عنوان ابزاری برای پیشرفت در کسب و کار و تبلیغات موثر استفاده کرد، از طریق این بستر اجتماعی می توانید نام تجاری برند خودتان را در گروه های هدفمند و علایق خاص کاربران، معرفی کنید.


**این محتوا صرفا تبلیغاتی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس