کد خبر 1125419
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۳

به گزارش مشرق، محمد ایمانی، فعال رسانه‌ای در کانال تلگرامی خود درباره ارتباط اردوغان با داعش نوشت:  اردوغان، شریک جنایات داعش، علیه میلیون ها شیعه و سنی، و عرب و کرد در عراق و سوریه است.

کردها در عراق، تحت ستم و جنایت رژیم بعث قرار داشتند. اما سران برخی گروهک های مدعی تجزیه طلبی، با داعشی دست به یکی شدند که بخشی از گردانندگان آن، سران حزب بعث بودند. این خیانت، موجب سقوط موصل و جنایت های بعدی از جمله علیه مردم کرد شد.

با سقوط داعش، رویای سلطان شدن اردوغان و احیای امپراتوری عثمانی رنگ باخت. یک سال بعد، ترامپ با اعلام خروج از مناطق کردنشین سوریه، به اردوغان برای ارتکاب جنایتی تازه چراغ سبز نشان داد.

قربانی چه کسانی بودند؟ مردمی که به واسطه خیانت برخی سران خود، از حاکمیت سوریه جدا افتاده بودند. آمریکا پشت کردها را خالی کرد و ترکیه، آنها را طعمه انگاشت.

در برخی شهرهای کردنشین ما اعتراضاتی نسبت به جنایت ترکیه صورت گرفت که وجه مردمی آن روشن و مفهوم است. اما طنز تلخ این است که برخی گروهک های وابسته به آمریکا بکوشند عواطف جریحه دار مردم را مصادره به مطلوب ضد انقلاب کنند و به اغتشاش دامن بزنند.

این گروهک ها هنوز هم حاضر نیستند حتی یک شعار علیه آمریکا که بانی اصلی مصیبت و جنایت علیه کردها در شمال سوریه هستند، بدهند!

طنز تلخ بعدی، رفتار گروهک های دیگر با پوشش "تورک" است. هر دو طیف گروهک تجزیه طلب نقابدار "کورد" و "تورک"، مشترکا از سوی سرویس های جاسوسی سیا، موساد و ام آی 6 تغذیه می شوند. در عین حال گروهک های مزدور در مناطق آذری زبان، برای جنایت اردغان هورا کشیدند!

یک هدف این پروژه مشترک، درگیر کردن مردم آذری زبان و کرد زبان در شمال غرب کشور است که عمری را با صمیمیت و مسالمت با هم زندگی کرده اند.

اما تناقض گروهک های تجزیه طلب در مناطق آذری زبان از همه منزجر کننده تر است: آنها سنگ دولت اردوغانی را در جنایت اخیر به سینه می زنند که مدعی است می خواهد امپراتوری عثمانی را احیا کند.

این امپراتوری، همان است که پس از حمله به ایران و آذربایجان، ده ها هزار هموطن مقاوم در برابر تهاجم را در تبریز قتل عام کرد.

عثمانی ها در دوره "سلطان سلیمان" (همان که سریال حریم سلطان برای او ساخته شد)، پنج بار به ایران و به ویژه به آذربایجان لشکر کشی کردند و قتل عام راه انداختند. برخی کاتبان جنگ، تعداد مردم کشته شده تبریز در یکی از این حملات را بیش از 12000 نفر ثبت کرده اند.

قاضی احمد قمی که یکی از همین گزارشگران است، می‌نویسد : «تمامی ینی چریان(پیاده نظام) خود را به کوچه‌ها و محل‌ها انداخته، از دیوار باغچه به خانه‌ها درآمده، هر کس را پیدا کردند، به قتل رسانیدند... از سادات و علما و صلحا در این قتل عام شربت شهادت چشیدند و موازی هشت هزار نفر از دختران و زنان را اسیر نموده، در میانه خرید و فروخت نمودند".

او در ادامه، ‌این ابیات را به نقل از میرجعفر تبریزی بازگو کرده  است: "تبریز چو کربلا شد، از شیون و شین- فرقی که بُوَد، همین بود در ما بین/ کان بهر حسین در محرم بوده است- این در رمضان، بهر محبّان حسین/ در آخر ماه روزه تبریز الحق-  گردید چو کربلا ز خون ناحق".

با این اوصاف، آنهایی که به نام دروغین "تورک" و "پان تورکیسم"، از سلطان ناکام ترکیه جانبداری می کنند، در واقع حق را به جنایتکاران عثمانی (تورک!) در فتل عام اجداد مردم آذربایجان می دهند؛ چون سر در آخور اجنبی دارند. به همین دلیل هم، مردم هوشیار و مومن آذربایجان، همواره دست رد به سینه این گروهک ها زده اند

گروهک های مذکور هم داعشی محسوب می شوند؛ شبیه تروریست های سازمان منافقین، حزب خلق مسلمان، گروهک ریگی، کومله و دموکرات، و الاحوازیه. وطن فروشانی با نقاب دروغین فارس و کُرد و تُرک و عرب و بلوچ.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 11
  • AE ۲۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
    82 6
    پدر تجریه طلب رو باید در اورد. پان ترک پان عرب هرچی. رحم نکنید.
    • IR ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
      3 1
      من این رو به عنوان یک آذری بچه میانه میگم /// بین جدایی طلبهای ایران هیچکدومشون مزخرفتر و بی منطق تر و بیسوادتر از پان تورکها نیستند
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    8 5
    فعلا که جوجه هاش رو تخلیه کرده تو آذربایجان!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۰۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    10 5
    باید انتقام تاریخی از این جنایتکارا گرفت
  • IR ۰۰:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    10 6
    لعنت بر خردوغان
  • IR ۰۱:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    9 4
    عالی بود، تاریخ معاصر به حوانان انقلابی و صادق برای تبیین صحیح خود نیاز دارد،
  • IR ۰۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    9 3
    ترکیه و اسرائیل در بازی های منطقه ای علیرغم های و هوی و هارت و پورت. دستشان تو دست هم هست . اما به قدرت و خواست خدا . هر کاری بکنند بضررشان تمام میشه ..
  • NL ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    6 9
    برای تمام تجزیه طلبان یه گردان از مناطق لر نشین کافی است. وسلام
  • IR ۰۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    7 1
    هرکه ناموخت ازگذشت روزگار هیچ ناموزد ز هیچ آموزگار
  • BE ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    4 0
    ...اضافی میل نموده
  • علی خدایی IR ۱۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۲
    7 0
    رزیم بعثتی ترکیه عردوغان AKP کلا هوس و رویای نو عثمانی کرده و با لاف های که میزند گستاخانه خودشو چنان پر روی میکند که همه جا را میخواهد اشغال کند و زیر سلطه خودش ببیند. در سوریه اینطور شد از تجزیه طلب ها حمایت کرد و سلاح و سازماندهی کرد تا تروریستها را بر علیه دولت و کشورشان منحرف تحریم کرد تا تروریستها که گول خورده بودند شروع به خیانت و تخریب و وحشی گری کردندبا این رویای عردوغان که میخواست سوریه را اشغال کند هیچ غلطی نتونست بکند نامرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس