کد خبر 1124659
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۴
شویگو: داعش کاملاً در سوریه شکست خورده است

وزیر دفاع روسیه ضمن تأکید بر ضرورت عملیات نظامی روسیه در سوریه تأکید کرد که مسکو به شکست گروه تروریستی داعش در این کشور غرب آسیا کمک کرد.

به گزارش مشرق، ژنرال «سرگئی  شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز (چهارشنبه) تصریح کرد که عملیات نظامی روسیه علیه تروریست‌ها در سوریه ضروری بوده و به حفظ دولت سوریه و شکست داعش کمک کرده است.

شویگو در مقاله‌ای برای روزنامه ستاره سرخ وزارت دفاع روسیه (Krasnaya Zvezda) ضمن دفاع از عملیات نظامی مسکو در سوریه گفت: «برخی اوقات، در جریان بحث‌های مداوم، این سؤال مطرح می‌شود که آیا روسیه در برعهده گرفتن این مسئولیت دشوار، کار درستی انجام داده یا خیر. اما هربار منطقی است که بگوییم: مأموریت سوریه ضروری و تصمیم برای آغاز عملیات نظامی در این کشور درست بوده است و شاید تنها گزینه پیش رو بوده است».

مرحله فعال عملیات نظامی روسیه در سوریه ۸۰۴ روز و از ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۵ تا ۱۱ دسامبر ۲۰۱۷ به طول انجامید و آنطور که خبرگزاری روسی تاس گزارش کرده است، قبل از آغاز عملیات نظامی روسیه، تروریست‌ها بیش از ۷۰ درصد از قلمرو سوریه را تحت کنترل داشتند و در همه جهات پیش‌روی کرده بودند و نیروهای دولتی مجبور به عقب‌نشینی شده بودند.

بیشتر بخوانید:

وزیر دفاع سوریه سپس ادامه داد: «در نقطه‌ای از زمان، روشن شد که این نیرو [داعش] تهدید مستقیمی نه تنها برای کل منطقه بلکه برای کل جهان از جمله روسیه است. سازمانی بود که قصد وادار کردن کل بشریت به پیروی از قوانینش را داشت».

این مقام ارشد دفاعی روسیه همچنین در بخش‌هایی از مقاله خود در ارتباط با نقش ارتش مسکو در شکست داعش گفت:‌«با حمایت نیروی هوایی روسیه، نیروهای مسلح سوریه، یکهزار و ۲۴ منطقه پرجمعیت را از دست تروریست‌ها آزاد کردند و در نتیجه نظامیان دولتی و نیروهای پدافندی مجدداً کنترل بیش از ۸۸ درصد از قلمرو این کشور را به دست گرفتند».

شویگو افزود که روسیه به جلوگیری از سقوط دولت سوریه، توقف جنگ داخلی و شکست داعش کمک کرد و با مختل کردن کانال تأمین منابع داعش، ضربه مهمی به کل این شبکه تروریستی بین‌المللی وارد آورد.

بنا به گفته شویگو، داعش درسوریه «کاملاً شکست خورده است» و توضیح داد: «بعلاوه، می‌توان با قطعیت گفت که با مختل شدن نظام تأمین منابع مالی (داعش)، ضربه مهمی به کل این شبکه تروریسم بین‌المللی وارد آمد».

وی توضیح داد که در نتیجه عملیات نظامی روسیه، بیش از سه هزار دارنده گذرنامه روسیه که به سازمان تروریستی داعش در سوریه پیوسته بودند، از بازگشت به روسیه برای ادامه فعالیت‌های تروریستی خود منع شدند.

شویگو با تأکید بر نقش روسیه در حفظ توازن نیروها در غرب آسیا گفت: «وظیفه‌ای که فرمانده عالی کل قوا پنج سال پیش تعیین کرده بود، با موفقیت انجام شد. سازمان تروریستی بین‌المللی داعش به حضور در سوریه پایان داد و هیچ‌ یک از تروریست‌ها نتوانستند راهی برای ورود به روسیه پیدا کنند».

وزیر دفاع روسیه تأکید کرد که دیگر نتیجه مهم عملیات روسیه، یک «حائل معتبر» است که از پراکنده شدن گروههای تروریستی به دیگر قلمروها به ویژه کشورهای همسایه جلوگیری شود.

بنا به گفته وزیر دفاع روسیه، بیش از ۱۳۳ هزار تروریست تروریست از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در سوریه کشته شده‌اند.

وی در اینباره گفت: «در نتیجه حملات هوایی و موشک‌های کروز، ۱۳۳ هزار و ۵۴۲ تأسیسات تروریست‌ها از جمله ۴۰۰ پالایشگاه غیرقانونی نفت و چهار هزار و ۱۰۰ مرکز سوختگیری تخریب شده است و مجموع ۸۶۵ فرمانده تروریست‌ها و بیش از ۱۳۳ هزار شبه‌نظامی از جمله ۴ هزار و ۵۰۰ شبه‌نظامی از جمله ۴۵۰۰ شبه‌نظامی از فدراسیون روسیه و کشورهای همسود مستقل (CIS) کشته شدند.

شویگو در پایان گفت که نیروهای هوایی روسیه از زمان آغاز عملیات نظامی در سوریه، ۴۴ هزار پرواز سورتی انجام داده است و پوتین به ارتش روسیه مأموریت از بین بردن گروههای تروریستی سوریه و جلوگیری از بازگشت تروریست‌هایی با اصالت روس داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    2 0
    پدر داعش یعنی ترکیه همچنان سرپا است و گروه های تکفیری را به سراسر جهان می فرستد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس