کرونا نمایه دانش آموزان نمایه مدارس نمایه

وزیر آموزش ‌و پرورش با بیان اینکه ارتباط بین خانه و مدرسه یک موضوع راهبردی و ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است، گفت: نیازمند نگاه متفاوت و تعیین اهداف مناسب در موضوع همکاری اولیا و مربیان هستیم.

به گزارش مشرق، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش در نشست مشترک مدیران کل آموزش ‌و پرورش و رؤسای انجمن‌های اولیا و مربیان استان‌هاکه به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به اینکه انجمن اولیا و مربیان همه آموزش ‌و پرورش است، اظهار کرد: انجمن اولیا و مربیان رسالت و مأموریت بسیار بزرگ و خطیری دارد. شأن و جایگاه انجمن بسیار بیشتر از آن چیزی است که در ساختار آموزش‌ و پرورش دیده ‌شده است و برای بازگشت انجمن به شأن و جایگاه مناسب در ساختار آموزش ‌و پرورش کمک خواهم کرد.

بیشتر بخوانید:

بلاتکلیفی از کودکستان تا دبستان؛ متولی آموزش‌وپرورش کودکان کیست؟

وی با اشاره به اینکه یکی از پیچیده‌ترین کارها، فعالیت‌هایی است که اجزای آن بین بخش‌های مختلف است، گفت: در چنین شرایطی اگر بخش‌هایی مأموریت خود را کنار بگذارند یا متعارض بخش دیگری شوند فعالیت آن بخش کند شده یا در جهت منفی و معکوس خواهد شد.

ارتباط بین خانه و مدرسه یک موضوع استراتژیک و ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: موضوع تعلیم و تربیت در بین خانواده و آموزش‌ و پرورش تقسیم ‌شده است و این دو نهاد باید با یکدیگر هم‌راستا باشند و اگر این اتفاق نیفتد، دانش‌آموزان دچار سردرگمی خواهند شد. به همین دلیل موضوع ارتباط بین خانه و مدرسه یک موضوع استراتژیک و یک ضرورت غیرقابل‌اغماض است.

وی با اشاره به اینکه در شرایط کرونا بستر همکاری بین خانواده و مدرسه آماده‌تر شده است، اظهار کرد: کرونا فرصت خوبی فراهم کرده است تا به همکاری‌ بین خانه و مدرسه بیشتر فکر کنیم، بنابراین نیازمند نگاه متفاوت به این موضوع و تعیین اهداف مناسب هستیم.

لزوم استفاده از دانش و تجارب جهانی

حاجی‌میرزایی با بیان اینکه مجموعه‌ای موفق است که طرح‌های مستمر و با لایه‌های متعدد اجرایی همراه باشد، افزود: باید دانش و تجربه داخلی و بین‌المللی را بررسی کرد تا با بهره‌گیری از آن بتوانیم مشارکت خانواده‌ها را در مدیریت و فعالیت‌های اجرایی مدرسه بیشتر کنیم.

مدرسه کانون تحولات محله باشد

وزیر آموزش‌ و پرورش با بیان اینکه یکی از شاخص‌های ارزیابی مدارس می‌تواند به این موضوع اختصاص یابد که چقدر خانواده‌ها وقتشان را به مدرسه اختصاص می‌دهند، اظهار کرد: مدرسه باید کانون تحولات محله باشد و پیوندهای عمیق با آن برقرار کند تا به کانون تحولات و تصمیم‌گیری‌ها و به قطب فعالیت‌های فرهنگی، هنری و تربیتی محله تبدیل شود.

وی تصریح کرد: انجمن اولیا و مربیان مجال بسیار زیادی برای یادگیری، خلاقیت، پیشرفت و ارتقا دارد و ظرفیت‌های فراوانی برای استفاده از فرصت‌هایی که در اختیار می‌گذارد، دارد.

با استفاده از ظرفیت‌های شبکه شاد، مفاهیم تربیتی به خانواده‌ها آموزش داده شود

 حاجی‌میرزایی با بیان اینکه انجمن اولیا و مربیان می‌تواند خانواده‌ها را با مفاهیم تربیتی به‌طور عمیق آشنا کند، اظهار کرد: در موضوع آموزش خانواده‌ها می‌توان از ظرفیت‌های شبکه شاد برای آموزش خانواده‌ها استفاده کرد تا مفاهیم تربیتی مورد نیاز خانواده‌ها در مورد آموزش و تربیت فرزندانشان به‌طور عمیق به آنها آموزش داده شود.

وی افزود: چنانچه این آموزش‌ها دربسته‌بندی خوب با زمان‌بندی مناسب و محتوای موردنیاز خانواده‌ها ارائه شود با استقبال زیادی از طرف خانواده‌ها مواجه خواهد شد و کمک زیادی به آموزش‌وپرورش، خانواده‌ها و جامعه خواهد کرد.

مراکز مشاوره گزارش‌های تحلیلی ارائه دهند

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت وجود مراکز مشاوره در انجمن اولیا و مربیان گفت: از مراکز مشاوره انتظار ارائه گزارش‌های تحلیلی داریم چراکه این مراکز می‌توانند با توجه به آمارهای مراجعان خود بگویند چه موضوعاتی در سطح جامعه و بین خانواده‌ها در حال اتفاق است و چه موضوعاتی و در چه شرایط و زمانی خانواده‌ها و یا دانش‌آموزان را دچار بحران‌های روحی و روانی می‌کند و نیازمندی‌های آنان را به مراکز مشاوره به وجود می‌آورد.

وی گفت: همه فرصت‌هایی که در اختیار ما قرار می‌گیرد گذرا است، بنابراین باید از فرصت به وجود آمده برای توسعه و پیشرفت جامعه به‌خوبی استفاده کنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس