نانسی پلوسی: ترامپ در متحد کردن شهروندان آمریکا شکست خورده است - کراپ‌شده

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در واکنش به نخستین مناظره «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور گفت، او حتی در دفاع از سفید برتر پنداران نیزضعیف عمل کرد.

به گزارش مشرق، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا غروب چهارشنبه به وقت تهران به نخستین مناظره «دونالد ترامپ» رئیس جمهور این کشور برای شرکت در انتخابات ۲۰۲۰ واکنش نشان داد.

«نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان این کشور در سخنانی گفت: «ترامپ هرگز به سمتی که به عهده گرفته احترام نگذاشته است. او شب گذشته در دفاع کامل از سفیدبرتر پنداران  نیزعملکرد ضعیفی از خود نشان داد.»

وی در ادامه گفت: «بسیار ناراحت کننده است که رئیس جمهور ایالات متحده خود را از سفید برتر پنداران جدا نمی‌کند. ترامپ نتوانسته مردم کشور ما را با هم متحد کند.»

ترامپ در مناظره بامداد چهارشنبه و هنگامی که مجری برنامه از وی درخواست کرد درخصوص محکوم کردن نژادپرستی سخنانی ایراد کند، خطاب به یکی از گروه‌های سفید برتر پندار گفت: «پسران مفتخر، عقب بایستید و منتظر باشید. می‌دانید چیست؟ یکی باید در مقابل [گروه] آنتیفا و چپگراها کاری کند».

از اوایل خردادماه که «جورج فلوید» شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست آمریکایی زیر زانوی افسر سفیدپوست شهر «مینیاپولیس» ایالت مینه‌سوتا به مدت ۹ دقیقه گرفتار شده بود و در نهایت جان خود را از دست داد، اعتراضات گسترده علیه خشونت پلیس آمریکا از این شهر آغاز شد و به دیگر شهرهای ایالات متحده و حتی کشورهای دیگر گسترش یافته و این اعتراضات همچنان در برخی ایالات آمریکا همچنان ادامه دارد.

ترامپ از آغاز اعتراضات علیه نژادپرستی در این کشور،   معترضان به خشونت پلیس را با القابی همچون اغتشاشگر خطاب قرار داده و سیاست سرکوب اعتراضات را در پیش گرفت و با اقتدار از نیروهای پلیس آمریکا حمایت کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا اخیراً در سخنرانی با محور برنامه‌هایش جهت حمایت از سیاه‌پوستان گفت: «هدفی که سازمان‌دهندگان جنبش "جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد" اعلام کرده این است که بنیان خانواده، پلیس، زندان‌ها، امنیت مرزی، کاپیتالیسم و حق انتخاب رفتن به مدرسه را نابود کنند».

او در این مراسم که «سیاه‌پوستان حامی ترامپ» نام داشت بدون ارائه دلیلی مشخص مدعی شد اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا جان سیاه‌پوستان زیادی را گرفته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس