کد خبر 1124408
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۳
فقر کرونا نمایه

بانک جهانی اعلام کرد برای نخستین بار در ۲۰ سال گذشته در سایه بحران پیش آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا شاهد افزایش نرخ فقر در کشورهای شرق آسیا و اقیانوسیه خواهیم بود.

به گزارش مشرق به نقل از راشاتودی، بانک جهانی در آخرین گزارش خود اعلام کرد که شیوع کرونا شوک سنگینی را به کشورهای در حال توسعه شرق آسیا و اقیانوسیه وارد کرده و انتظار می‌رود به همین خاطر ۳۸ میلیون نفر فقیر مانده و یا به جمعیت فقیر این کشورها اضافه شود.

بیشتر بخوانید:

سهم فقرا از زندگی ثروتمندان؛ دی اکسید کربن

تحقیقات این بانک نشان می‌دهد این برای نخستین بار در ۲۰ سال گذشته است که شاهد افزایش نرخ فقر در این کشورها خواهیم بود.

کشورهایی که بانک جهانی می‌گوید فقر در آنجا افزایش خواهد یافت شامل چین، کشورهای جنوب شرق آسیا، و کشورهای اقیانوسیه نظیر فیجی و ساموآ هستند.

در گزارش بانک جهانی آمده است دلیل این اتفاق هم خود شیوع ویروس کروناست و هم تبعات اقتصادی ناشی از این شیوع در کنار بازگشت سایه رکود بر اقتصاد جهانی است.

بیشتر بخوانید:

همه‌گیری ویروس کرونا و برنامه «دولت پنهان» برای پیاده‌سازی نظم نوین جهانی

انتظار می‌رود کشورهای این منطقه برای سال ۲۰۲۰ تنها ۰.۹ درصد رشد اقتصادی داشته باشند که کمترین میزان از سال ۱۹۶۷ تاکنون به شمار می‌رود.

این بانک در گزارش خود افزوده بیماری، عدم وجود امنیت غذایی، اخراج کارگران، و تعطیلی مدارس می‌تواند به اختلال در حوزه سلامت و آموزش کشورها منجر شده و برای سال‌ها تبعات آن پابرجا باقی بماند.

نبود دسترسی به بیمارستان، مدارس،‌ اشتغال و منابع مالی باعث می‌شود میزان محرومیت قشر فقیر این کشورها به شکلی قابل توجهی افزایش پیدا کند.

این بانک می‌گوید خسارت‌های ناشی از این اتفاق می‌تواند سالیان سال پس از اتمام شیوع کرونا تاثیرات خود را حفظ کند.

ویکتوریا کواکوا،‌ یکی از مقامات بانک جهانی می‌گوید شیوع کرونا نه تنها در حال آسیب زدن جدی به قشر فقیر در شرق آسیاست بلکه در حال افزودن به تعداد آنها است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    1 2
    مرگ بر صهیون جهانی....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس