هشدار نسبت به مصرف خودسرانه داروی فاویپیراویر

بر این اساس ادعا شده است، در اواخر مجلس دهم «۲۰ هزارقرص فایپیراویر به صورت محرمانه از چین وارد شد و تعداد زیادی خرج درمان مقام‌ها شد.»

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی مرکز مقابله با شایعات سایبری نوشت: اخیرا شایعه‌ای مبنی بر استفاده مقامات کشور از قرص "فایپیراویر" برای جلوگیری از ابتلا به ویروس کرونا، با استناد به اظهارات یکی از نمایندگان پیشین مجلس شورای اسلامی، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

 بر این اساس ادعا شده است، در اواخر مجلس دهم «۲۰ هزارقرص فایپیراویر به صورت محرمانه از چین وارد شد و تعداد زیادی خرج درمان مقام‌ها شد.»

با بررسی‌های انجام شده در مرکز مقابله با شایعات سایبری، مشخص شد شایعه فوق صحت نداشته و به گفته رئیس مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت‌بهداشت، داروی فایپیراویر هنوز به عنوان داروی کرونا شناخته نمی‌شود و این دارو همچنان در مرحله مطالعه بالینی قرار دارد، تعداد محدودی از این دارو از کشورهای ژاپن و چین به ایران اهدا شد که برای طرح‌های تحقیقاتی در بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار گرفت و بعد از آن هم شرکت‌های ایرانی ساخت آن را شروع کردند.

با بررسی‌های انجام شده همچنین مشخص شد، فایپیراویر تولید داخل، در فهرست دارویی کشور به عنوان داروی آنفولانزا مورد تایید قرار گرفته و حتی تعدادی از شرکت‌ها و گروه‌های تحقیقاتی، فناوری تولید ماده اولیه این دارو را هم به دست آورده‌اند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 12
  • IR ۲۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 2
    خدا میدونه چون مال مجلس قبلی بوده هرچی بگی شاید برمیاومده ازشون الله اعلم
    • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      0 0
      پس بگو چرا اصلاح طلب ها هیچ چیشون نمیشد!!!!!!!!!!! ! شایعه نیست. بی راه نیست.یادتونه خانم نماینده فوت کردند. از گروه اصول گرا خیلی از بین رفتن ولی عجیب بود که آنسوی خط آقایان جز عطسه ملالی نداشتند. این همه دکتر های مومن رفتند. از پزشک فرزند شهید گرفته تا یادگارهای دفاع مقدس. این عمل نه تنها خیانته بلکه جنایته. وااااای اگر برملا شود.
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    3 1
    شایعه نیست
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    3 1
    شایعه نیست
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 0
    خدا میدونه چون مال مجلس قبلی بوده هرچی بگی ازشون برمیاومده الله اعلم.....
    • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
      0 0
      دوستان یادتونه اوایل هجمه کرونا همه تعجب میکردند که چرا اینقدر از اصولگراها آسیب می بینن. در عوض خانم ایکس و آقای ایگرگ و غیره همه حالشون خوب بود. یعنی مگه میشه انقدر پلشتی در اینها جا افتاده باشه که.... خدایا حتی تصورش زشته. وای خدا اگه یه لحظه فکر کنیم اینها پروتکل پنهان داشتن تا خودشون رو مصون کنن، اصلا شوکه کنندست. پس فرقشون با گروه منافقین چیه؟؟؟؟؟!!!!!!! اینها که در تمام مرامنامه ها عین دشمن و بدتر هستن.
  • وطن پرست DE ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    2 0
    وقتی بجای مطالبه گری دفاع می کنید کار بجای می رسه که صادقی هم براتون می تونه مشکل ایجاد کنه.
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    1 0
    باید از صدقی شکایت ودلیل وسند خواسته بشه
  • عبداله IR ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    0 0
    صادقی دروغ گفت طالب زاده که از خودتونه اونم دروغ گفته مردم همه میدونن این قضیه رو و شما فقط ماست مالی کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس