عکس/ جلسه شورای انقلاب فرهنگی

رئیس‌جمهور با ابراز رضایت از حمایت اتحادیه اروپا از برجام و مخالفت با یکجانبه گرایی آمریکا، از این کشورها خواست اجازه ندهند تحریمهای غیرقانونی آمریکا بر روابط اقتصادی آنها با ایران تاثیر بگذارد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام حسن روحانی امروز (سه شنبه ۸ مهر) هنگام دریافت استوارنامه «کارلوس انتونیو داکوستا نهوش» سفیر جدید پرتغال در تهران، با ابراز رضایت از حمایت اتحادیه اروپا و از جمله پرتغال از برجام و مخالفت با یکجانبه گرایی آمریکا، از این کشورها خواست اجازه ندهند تحریمهای غیرقانونی و یکجانبه آمریکا بر روابط اقتصادی آنها با ایران تاثیر بگذارد.

وی گفت: در آستانه پانصدمین سال روابط تاریخی ایران و پرتغال هستیم و امیدواریم روابط دو کشور در همه زمینه ها بویژه اقتصادی توسعه یابد.

بیشتر بخوانید:

رئیس جمهور اظهار داشت: پرتغال در کنار سایر کشورهایی اروپایی پیوسته از مقررات بین المللی، توافقات چندجانبه و بویژه برجام حمایت و با اقدامات یکجانبه و یکجانبه گرایی مخالفت کرده است.

روحانی با ابراز علاقه مندی ایران برای همکاری با پرتغال در زمینه مقابله با بیماری کووید 19 گفت که تبادل تجربیات در این عرصه می تواند به روند مقابله با کرونا و مهار آن در عرصه جهانی شتاب می دهد.

 سفیر جدید پرتغال در تهران نیز با تقدیم استوارنامه خود به رئیس جمهور گفت: لیسبون خواهان توسعه روابط با تهران است و همه تلاش خود را بکار می گیرم تا به این روابط در همه حوزه ها و بویژه اقتصادی عمق بیشتری بدهم.

«کارلوس انتونیو داکوستا نهوش» با اشاره به همکاری های فرهنگی و ادبی دو کشور ابراز امیدواری کرد که کرسی آموزش زبان پرتغالی در تهران هم فعال شود.

وی گفت: ترجمه آثار مشترک دو کشور می تواند ایفاگر نقش پل هایی بین مردم و فرهنگهای دو کشور باشد.

همچنین حسن روحانی امروز شنبه هنگام دریافت استوارنامه "یوزف ریختار" سفیر جدید چک در تهران اظهار داشت که جمهوری اسلامی ایران از گسترش و توسعه روابط با جمهوری چک در حوزه های سیاسی، اقتصادی، علمی و فرهنگی استقبال می کند.

وی ضمن ابراز رضایت از مواضع اتحادیه اروپا و از جمله جمهوری چک در حمایت از برجام و ایستادگی در برابر یکجانبه گرایی آمریکا، گفت که همکاری های تهران ـ پراگ باید بدون تاثیرپذیری از تحریمهای یکجانبه و غیرقانونی واشنگتن، هر چه بیشتر گسترش یابد.

سفیر جدید جمهوری چک در تهران نیز با تقدیم استوارنامه خود تاکید کرد که پراگ خواهان توسعه همکاری ها با تهران در همه زمینه های مورد علاقه بویژه تجارت،  علمی و فرهنگی است.

"یوزف ریختار" با تاکید بر اینکه تمام تلاش خود را برای شکوفایی روابط دو کشور در دوران مسوولیتش بکار خواهد گرفت، گفت: جمهوری چک در کنار دیگر کشورهای اروپایی از برجام حمایت می کند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    2 0
    منتظر باش تا اروپاییان خبرت کنند! خخخخخخ
  • FR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 0
    نخیر ایشان ول کن نیست !
  • madman IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    2 0
    چشم قربان.فکر کردی اونجا هم ایرانه دستور بدی و جشن وگشایش راه بندازی و بخندی به ریش ملت؟
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 0
    اروپا دیگه چکار کنه می خواستند عمل کنند به 11 تا تعهد ولی بنده خداها نتوستند مسئولیت حفظ یک جانبه گرای هم افتاده گردن این بنده خداها ما شرمنده اروپا شدیم او به خاطر ما تحربم شدن عجله ای نیست هنوز 10 ماه دیگه وقت هست یعنی من می گم اینکه به تعهداتشان عمل نکنند زیاد اشکال نداره فقط مواظب یک جانبه گرای باشند
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 0
    باوشه، امر دیگه؟؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس