قالیباف نمایه

رئیس مجلس گفت: ما به التفاوت قیمت ارز ۴۲۰۰ تومانی با نرخ تمام شده کالاها به جیب دلالان می‌رود که این نشان دهنده نابسامانی در شبکه توزیع است.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه 8 مهر) و بعد از تصویب کلیات طرح تامین کالاهای اساسی اظهار داشت: مجلس به دو طرح جهش تولید و تامین مسکن و همچنین طرح تامین کالاهای اساسی رای مثبت داد که نشان دهنده جهت گیری مجلس به موضوعات اقتصادی است.

وی تصریح کرد: مجلس نشان داد که تصمیمات خود را در موضوع مسکن و بحث مربوط به کالاهای اساسی گرفته است.

بیشتر بخوانید:

قالیباف: حضور نیافتن رئیس جمهور در مجلس خلاف آیین‌نامه نیست

رئیس مجلس افزود: در جریان بررسی کلیات طرح تامین کالاهای اساسی، آقای پورمحمدی نماینده دولت نکاتی را مطرح کرد و اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس هم درخواست داشتند که این موارد در جزئیات طرح لحاظ شود. لذا بهتر است فرصت مجدد برای بررسی طرح در کمیسیون مذکور داده شود تا نمایندگان پیشنهادات خود را بیان کرد و بعد از بررسی مجددا در صحن علنی مطرح شود.

رئیس مجلس گفت: اصرار ما در این طرح آن است که کالاها بین مردم توزیع شود؛ چون اکنون مشکل در شبکه توزیع کالا در کشور است که دارای نابسامانی است این در حالی است که دولت نتوانسته این مجموعه را ساماندهی کند.

قالیباف خاطرنشان کرد: وقتی ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاها تخصیص داده می‌شد انتظار می‌رفت که با همان قیمت به دست مصرف کننده برسد اما قیمت تمام شده چیز دیگری بود؛ زیرا مابه التفاوت ارز تخصیص داده شده با قیمت اصلی به جیب دلالان رفت که این همان اشکال دولت است.

قالیباف افزود: این امکان و ظرفیت وجود دارد که سبد کالا بین مردم توزیع شود و دولت باید این کار را انجام دهد ولی برای بحث تامین منابع این طرح، باید جزئیات را به کمیسیون برنامه ارجاع دهیم تا در اولین فرصت به صحن برگرددد. 

بعد از اظهارات قالیباف رئیس مجلس بازگشت جزئیات طرح تامین کالاهای اساسی به کمیسیون برنامه و بودجه به رای گذاشته شد که نمایندگان با ۲۰۴ رای موافق، ۱۱ رای مخالف و ۳ رای ممتنع از مجموع ۲۴۱ نماینده حاضر در صحن با این کار موافقت کرده و طرح مذکور به این کمیسیون بازگشت. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 0
    به حرف ملت گوش ندید ملت سواد سیاسی داشتن به این کلید رای نمیدادن
  • علی IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 0
    دلالان چه کسانی هستند؟
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    0 0
    یعنی دلار 4 هزار تومان غلط است
  • وطن پرست IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    1 0
    آقای قالیباف عزیز لطفا به حرفهای منتقدان و دلسوزانت بیشتر توجه کن تعارف و همرنگی رو بذار کنار قالیباف دوران دفاع مقدس باش
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۸
    5 0
    این دلالان کیاهستند که اقتصادوزندگی مردم رابه روزسیاه نشاندن کسی هم زورشان راندارد؟خواهشا به مردم معرفی کنید تااتش به اختیارریشه فاسد ومفسدان راازریشه مردم ایران دراورند بسم ا...بگو یاعلی ع
  • متین IR ۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۹
    0 0
    خوبه هرکی میاد سرکار همون حرفای قبلی ..دلال ..دست های پشت پرده . منافقین ..و باز هم شعار ..میخواین سخنرانی نکنین ما خودمون صحبت هاتونو میدونیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس