کد خبر 1123920
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۰
روحانی فواد حسین

وزارت خارجه عراق اعلام کرد که وزیر خارجه این کشور در سفر دو روز اخیرش به تهران حامل پیام نخست وزیر کشورش به رئیس جمهور ایران بود.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه عراق امروز دوشنبه درباره سفر اخیر «فؤاد حسین» وزیر خارجه عراق به ایران بیانیه‌ای صادرکرد.

بیشتر بخوانید:

روحانی در دیدار وزیر خارجه عراق: حضور آمریکایی‌ها را به ضرر منطقه می‌دانیم

در این بیانیه آمده است: «فؤاد حسین حامل یک پیام شفاهی از مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق به حسن روحانی رئیس جمهور ایران بود؛ محور این پیام، تحولات اخیر در منطقه، بررسی مهم‌ترین اتفاقات احتمالی و بازتاب‌های آن بوده است.

در این بیانیه آمده است: «وزیران خارجه ایران و عراق درباره روابط دو جانبه در همه سطوح گفت‌وگو کردند و حسین مواضع تهران در قبال عراق را ستود».

بیشتر بخوانید:

گفتگوی ظریف با وزیر خارجه عراق درباره ترور حاج قاسم

بر اساس بیانیه وزارت خارجه عراق، وزیر خارجه عراق همچنین از مواضع تهران در همبستگی با بغداد قدردانی کامل را ابراز داشت.

فؤاد حسین وزیر امور خارجه عراق روز شنبه، پنجم مهر ماه در سفری از قبل اعلام نشده و دو ماه پس از سفر مصطفی الکاظمی نخست‌وزیر عراق به منظور انجام دیداری دو روزه و گفت‌وگو با مقامات جمهوری اسلامی ایران راهی تهران شد.

او در اولین دیدارش با حضور در محل وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه به گفت‌وگو پرداخت و بعد از آن هم با حسن روحانی رئیس جمهور و سپس محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی ملاقات کرد. وزیر خارجه عراق قبل از ظهر روز یکشنبه نیز با حضور در دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و به گفت‌وگو نشست.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسين IR ۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
    2 0
    پيام شفاهى؛ روشى براى عدم ثبت در تاريخ و مخصوص موقعيتهايى نظير: تسليت، تبريك، تهديد، توهين، التماس، توطئه، تخريب و ... حالا كدامش بوده خدا مى داند ولى شيوه برخورد با پيام شفاهى اين است كه زياد جدى گرفته نشود!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس