مطهری: همیشه نگران داوری هستیم/ همانطور که بن‌عطیه را بخشیدند باید نعمتی را هم ببخشند

مربی تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: همیشه نگران داوری هستیم اما به بازیکنان گفته ایم باید تمرکزشان روی دیدار با پاختاکور باشد

به گزارش مشرق، حمید مطهری، مربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره آخرین وضعیت این تیم پس از برتری مقابل السد قطر و رویارویی با پاختاکور ازبکستان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا صحبت کرد که مشروح این گفت و گو را در زیر می‌خوانید.

 پرسپولیس با برتری مقابل السد گام بلندی در لیگ قهرمانان آسیا برداشت درباره این بازی صحبت کنید.

السد از لحاظ ساختاری و امکانات تیم بزرگی است. بازی فوق‌العاده سختی بود اما با تلاش بچه‌ها ریکاوری خوب و آنالیز دقیقی که انجام دادیم توانستیم کار بزرگی را انجام بدهیم. ضمن اینکه هواداران هم انرژی مثبتی به تیم دادند. طراحی مثبتی هم برای دیدار با السد درنظر گرفته و برای تمام دقایق این دیدار با برنامه بودیم. خدا را شکر می‌ کنم اتفاق خوبی رخ داد و این برد را به بچه‌های تیم تبریک گفته و به آنها خسته نباشید می‌گویم. پنج بازی انجام دادن در 15 روز فوق‌العاده سخت است و با وجود فشار زیادی که متحمل می شوند با تمام وجود کار کردند. آنها به معنای واقعی نشان دادند پرسپولیس یک تیم است و این خیلی مهم است و باید به هوادارانمان هم این برد  را تبریک بگویم. 


 به نظر می‌رسد پرسپولیس در دقایق آخر بازی‌هایش از لحاظ بدنی به وضعیت بهتری می‌رسد این در حالی است که در روزهای اخیر بارها صحبت از آسیب دیدگی بازیکنان این تیم شده است. 

این موضوع را در لیگ برتر هم نشان داده‌ایم. پرسپولیس از لحاظ تاکتیکی شرایط خوبی دارد و نیمه دوم بازی‌های لیگ برتر تیم انرژیک‌تر و شاداب‌تری بودیم. این موضوع جای تعجب ندارد. به شرف تمام افرادی که برای تیم زحمت می‌کشند و بچه‌های خوب پرسپولیس که حس را به تیم انتقال داده و با از خودگذشتگی انجام وظیفه می‌کنند درود می‌فرستم.

بیشتر بخوانید:

پرسپولیس رقیب پاختاکور شد

 پاختاکور ازبکستان تیم سازمان‌یافته‌ای به نظر می‌رسد که توانست استقلال را در مرحله قبلی حذف کند تقابل با این تیم را در یک چهارم نهایی چگونه می‌بینید؟

اصول کار پاختاکور براساس شرایط فیزیکی و بدنی است. در این مدت نشان داده زمانی که توپ را دراختیار دارد تیم خوب است و سعی می‌کند بازی مالکانه داشته باشد. پاختاکور را حریف قابل احترامی می‌دانم. البته تمام تیم‌هایی که به مرحله یک چهارم نهایی رسیدند مشخص است خوب و قدرتمند هستند اما تیمی که می‌خواهد به فینال برود و قهرمان شود نباید از این لحاظ که در قرعه به چه تیمی می‌خورد برایش تفاوتی  داشته باشد. پرسپولیس هم به همین شکل است. برای ما فرقی نداشت در یک‌چهارم نهایی به مصاف کدام تیم برویم. ان‌شاءالله سعی می‌کنیم با آنالیز خوب برای دیدار پاختاکور آماده شویم. هر چند حریف ازبکستانی یک روز بیشتر از تیم ما استراحت کرده که این هم موضوع مهمی است.

 از خریدهای جدید پرسپولیس در زمان انعقاد قرارداد با این باشگاه انتقادهایی صورت گرفت اما آنها در لیگ قهرمانان کیفیت خود را تا حدی نشان دادند.

متأسفانه همیشه مقداری عجولانه قضاوت می‌کنیم. دوست داریم به نظرات مربیان تیم اعتماد شود. ما یک تیم هستیم و یکی از نکات مهم این است که بازیکنان قدیمی تیم از نفرات جدید حمایت می‌کنند. نفرات قدیمی خیلی خوب بازیکنان جدید را پذیرفته‌اند و این موضوع کمک خیلی بزرگی برای ما بوده و پرسپولیس را به یک تیم منسجم تبدیل کرده است. باید از بزرگان پرسپولیس هم که این فضا را به وجود آوردند تشکر کنم تا تیم از هر لحاظ شرایط خوبی داشته باشد. 

 عیسی آل کثیر در بازی‌های اخیر عملکرد خوبی داشته و گل های حساسی را به ثمر رسانده است چه نظری در مورد عملکرد او دارید.

خیلی دوست ندارم در مورد یک بازیکن خاص صحبت کنم. همیشه گفته‌ام پرسپولیس یک تیم است و تک تک بچه‌ها از جوانترین آنها تا باتجربه‌ترین بازیکن پرسپولیس برای ما ارزشمند هستند. تمام این نفرات خوب و تأثیرگذار هستند. عیسی گل پیروزی و مهمی را به ثمر رساند اما زحمات همه بچه‌ها را تکمیل کرد. پیش از این هم با من در پیکان کار کرده و با شناخت کامل یارگیری‌های خود را انجام دادیم. آل کثیر با تمام وجودش کار می‌کند همانگونه که سایر نفرات جدید تیم و بازیکنان قبلی هم با تمام وجود زحمت می‌کشند. در کل آل کثیر نتیجه کار تیمی را به ثمر رساند. دلم نمی‌آید تنها از عیسی نام ببرم بلکه باید بگویم تمام بچه‌ها بهترین بازیکن پرسپولیس هستند. 

 با توجه به غیبت سیامک نعمتی در دیدار با السد احتمال دارد از مهدی شیری که به تازگی به اردوی پرسپولیس اضافه شده مقابل پاختاکور در ترکیب اصلی بازی کند؟

نیم ساعت پس از پایان بازی با السد به اخراج سیامک نعمتی معترض شده و افشین پیروانی این اعتراض را به صورت رسمی به AFC اعلام کرد. اعتقاد دارم نعمتی کاری انجام نداد و داور کره‌ای اشتباه کرد. هیچ اتفاقی در آن صحنه رخ نداد و همانطور که مهدی بن‌عطیه پس از اقدام شیطنت‌آمیزش ناگهان دو ساعت مانده به دیدار پرسپولیس بخشیده شد، باید سیامک نعمتی را هم ببخشند. انتظار داریم عدالت اجرا شود زیرا نعمتی کاری انجام نداد. امیدوارم AFC به اعتراضمان ترتیب اثر بدهد. درباره اینکه اگر سیامک به دیدار با پاختاکور نرسد هم باید دید در این دو روز چه اتفاقی رخ می‌دهد زیرا تمام نفراتمان آماده هستند و مشکلی از این بابت نداریم. 

 نگران داوری دیدار با پاختاکور نیستید؟

در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا داورانی که زیر نظر AFC آنطور باید و شاید قوی نیستند. نمونه‌اش هم بازی با الدحیل بود اما خیلی نمی‌خواهیم خود را وارد این بحث‌ها کنیم و باید تمرکز کاملمان روی بازی باشد. خود من و یحیی گل‌محمدی بارها با بازیکنان صحبت کرده و تأکید کرده‌ایم تمرکزشان روی بازی باشد. باید اینقدر قوی کار کنیم که حتی اگر اشتباه داوری هم به ضرر ما بود آنها را شکست بدهیم و کارهای بزرگی انجام بدهیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس